I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Söker kritik] hi-note - origin(s)

Vår Hiphop - Beats

   

2010-09-07 01:56

[Söker kritik] hi-note - origin(s)

Jag vet inte.. jag har lyssnat rätt mycket på Oh No på senaste, fastnade för Ethiopium-grejerna; samplingarna där är skitfeta (if you haven't heard, you're fucking up). Ljudet ligger så djupt och rått.
Eftersom jag vet dick om etiopisk musik, bortsett från det lilla Ethiopiques jag halvlyssnat på för avslappning, kollade jag runt lite på the interspace innan jag gick ner till Harvest och hittade någon slags samlingsskiva, för inte mycket pengar.

Jag har låtit beatskiten vila ett tag p.g.a att jag stagnerat och tappat vibben, men det blev svårt att motstå kraften i urmusiken. Därför gjorde jag helt enkelt som så att jag stal delar från några av låtarna; klippte isär, pusslade ihop, jiddrade med trummor (fuck you, percussion) och fastnade på småsaker. Som så många gånger förr.
Resultatet är jag åtminstone nöjd med, långt bättre än de 26 projekten jag påbörjat innan för att tvinga igång kreativiteten, så kanske kan skaparglädjen åter infinna sig och sätta guldkant på tillvaron igen.



LÄNK

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.