I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Megklomand - Mitt första beat i offentlighetens rum

Vår Hiphop - Beats

   

2010-03-03 22:46

Megklomand - Mitt första beat i offentlighetens rum

Jo det var just såhär att på den högskolan jag gick på i Danmark även inkluderade en Grönländare som rappade en del. En afton när det blivit lite för mycket av det danska vigvattnet stack vi upp i studion med ett usb-stick på fickan. Hade plockat med mig en del låtar som jag började klippa lite i, slängde på lite Logic-trummor och fick ihop ett resultat. Min nyfunne Grönländske vän lyssnade på beatet i ett par minuter och började fila fram en låt.. på sant Philemon Arthur-manér tog det 3 minuter och är kanske inte den mest innehållsrika texten. Men nu till verkligheten, det kom förbi en lärare efter vi nått halvvägs och kastade ut oss.. så vi har bara hälften av sången inspelad.

Detta är inte tänkt som något seriöst projekt utan mer bara om ngn här inne känner sig sugen att droppa ett par linjer på sista delen, ska nämligen skicka upp den till min käre vän tillsammans med lite andra prylar.

Väl mött!
Länk till
http://www.2shared.com/file/11823726/611b268e/Why_dont_you_call.html

Även om du inte vill slänga på lite snack över är ju all ris och ros välkommet!

(Inlägget ändrat av 370HSSV 2010-03-04 12:33:23)