I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hi-note - swagjazztical [Uppdaterad]

Vår Hiphop - Beats

2010-02-21 13:06

hi-note - swagjazztical [Uppdaterad]

detta är det första helt nya projektet på lite över ett år, så synpunkter och tips tar jag tacksamt emot.

mlk-citatet på slutet kom till för att jag var berusad, so nevermind that.

soundcloud.com/hi-note

(Inlägget ändrat av Dobber 2010-02-25 01:22:58)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-21 19:10
tack för visat intresse, jag blir alldeles varm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-21 19:23
Mycket gosigt, men är det rapbart? Antagligen, det är väl det mesta. Men lät lite krångligt ändå. Fast skönt.

2010-02-21 21:47
om det är kickbart eller inte är väl relativt, tror det beror lite på vilken slags rappare som ger sig på det.
dock har jag lyssnat ett tjugotal gånger för mycket, så jag kan ha blivit fartblind.

på vilket sätt tycker du det känns krångligt?

2010-02-21 21:50
klart det är rapbart. det låter grymt fett as usual yo.
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2010-02-21 22:42
butternuts

Jag tycker bara rent spontant att det känns svårrappat, men om någon ger sig på det lär det gå vägen.

2010-02-21 22:44
Det är förbannat asbra, - har redan inlett ett litet textprojekt på det.
Du vet hur jag är.

Keep it up man

2010-02-22 00:24
dustydress:
tack, man, much obliged!

anenkefali:
ait, vi får hoppas att någon lyckas så småningom i alla fall. :)

taktsbar:
that's that shit!

2010-02-22 19:30
bumper cars are only funny when they bump, know that.

2010-02-23 17:07
tvärstopp nu då..?

2010-02-23 17:16
jag tyckte det var grymt! mycket av det du lagt upp där! hur gör du med beatsen? säljer du dom eller vad? pis
I might have been born yesterday sir, but I stayed up all night

2010-02-23 17:21
tack så mycket, kul att höra.

har i regel försökt låta bli att sälja, men det har väl varit tvunget några gånger; finanskriser och sysslolöshet tvingar fram girigheten.
jag väntar hellre på att någon duktig rappare ska vilja göra något av dem.
Rappare

2010-02-23 17:29
hur kan bara låta bli att älska ett sånt beat ?! så jävla soooft ! :)
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2010-02-23 19:41
jag menar det, tack kompis!

2010-02-23 20:41
en cigarr och lite good ol' jim beam till denna så!
mästerligt, återigen!
Nestorcisten och Bank Rutten

2010-02-23 20:43
lite skönt me jazz vibben men din mamma grejjerna va riktigt usla

2010-02-23 20:52
pontan

Din mamma krumpar var den enda som kan kallas usel, dom andra två var tunga och vrickade ju!

2010-02-23 21:41
t-t-tack!

pontan:
jag har kollat många av trådarna där du gett din syn på saker; jag känner ingen större oro över min kvalité baserat på ditt tycke.
tack för lyssningen.

2010-02-23 21:51
det är just det som är problemet folk här ignorerar sanningen o kan säga att 95% på whoa vet inte änns vad musik är överhuvudtaget sitter och tror att en dator är ett instrument!!! get down to the mother erthe!!! sluta dröm om att det ska finnas med en dator bland stjärnorna i himmelen

2010-02-23 22:04
see what i'm saying..?

2010-02-23 23:16
feeeett! Hoppas takts slänger ihop något sweet på det här också
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2010-02-24 17:13
tack tack, det gör han säkert.

2010-02-24 17:20
Vad är det du exakt försöker säga pontan?
 ixixixuxa110

2010-02-24 17:22
Butternuts: Lite taskigt att inte kommentera ditt beat, sorry. Det var schyst. Men tyckte det var en ganska obehaglig shuffle på din drumpattern, det satt bara inte riktigt rätt med mig, om man bortser från det så gillade jag the sample :)

Lägg upp mer, jag lyssnar mer än gärna. Lycka till.
 ixixixuxa110

2010-02-24 17:24
att jag blir ledsen när folk laddar ner reason o lägger halvdanna trummljud laddar ner färdiga samplingar får d o låta bling bling. istället för att kicka litea ger som tex mpc eps s900. få lite varmare ljud funf i det hela sampla från vinyl osv. nu kommer det göra beat med hjära o själ! så som det alltid har gjorts. musiken går åt helvete när du byter ut ett instrument mot en dator!

2010-02-24 17:40
dub:
trodde inte att det skulle vara så svårsmält att virveln inte slår direkt på (jag tycker det blir alldeles lagom stelt svängigt, hah), men det verkar inte alls gå hem.
får testa detta med det mer reguljära istället, tack för både lyssning och synpunkt, much appreciated!

pontan:
du menar att det jag gjort här är det du säger dig bli ledsen över?
you be ridin' the proverbial bicycle, son..

2010-02-24 22:08
pontan

Du är halvvägs till rockfolket som tror att riktig musik bara är ett visst urval av instrument och sång, inga datorer, ingen rap. Bara riktig musik. Om du ska klaga kan du väl klaga på elektrogrejerna istället för sånt här åtminstone? Man kan få till ett gammalt hederligt sound med datorer också, verktygen byts ut men inte syftet, liksom. Men vill du sitta och borra för hand så kan ju vi med borrmaskiner bygga hus...

2010-02-24 22:27
att folk inte uppskattar the realness ni vet inte vad hip hop handlar om era amatörer!! ni data nissar kan som max bli entusiaster inget mer

2010-02-24 22:44
pontan

Men vad är en MPC då? Är det en jävla plastbit eller? Den har fler saker gemensamt med datorer än vad du vill veta skulle jag tro.

2010-02-24 23:12
jag pallar inte diskussionen, snubben som gormar om realness är som vanligt han som får höra om the realness från andra; han som lägger till med lite extra oväsen för att visa att han är all about that realness!

någon fler som har tid att bjuda på en synpunkt? det finns 18 olika möjligheter till att tycka något.

2010-02-24 23:20
Förlåt för att vi nallade din tråd i onödan.

2010-02-24 23:29
just makes my shit look more popular. :)

2010-02-24 23:56
Om du väljer att göra musik på en dator eller mpc/ annan workstation avgör inte om du musik är "real" eller bättre/sämre

Förstår inte riktigt vart du vill komma pontan

Butternuts har inte sagt något om att han är real alls, han la bara upp en låt.

Man väljer själv hur saker och ting ska låta, smaken är som baken vet du väl :)

Förresten, oavsett om du sitter på en sampler och gräver i backar så behöver inte musik inte vara bättre för det. Man väljer sina egna vägar och arbetssätt som passar en själv. Din "sanning" har kanske inte ett dugg med någon annans verklighet att göra, där med blir du totalt ointressant att lyssna på. Så är det bara, så kommer det även att förbli.

Ursäkta att jag bygger vidare på detta, försöker inte vara otrevlig eller något sånt alls. Lycka till butternuts, som sagt, posta mer när du gör något nytt.
 ixixixuxa110

2010-02-25 01:29
amen.

en andra variant är uppe nu, har justerat trummorna lite så de ligger mer mitt på takten.

2010-02-25 11:40
Jag tyckte att Bap var ett riktigt tungt beat, schysst tempo nice med tjej rösten som kom in lite då och då. Säg till om du vill bli av med det beatet Var ett riktigt skönt gung. Gillade jazz takterna i jazz beaten oxå.
Från gatan till kåken, från kåken och ut.<br> Till livet man lever tills sagan är slut.

2010-02-25 19:18
langa nån slags audiolänk i PM så tar vi det därifrån, kul att du gillar't!

2010-02-25 19:41
Den där sidan fungerar inte för mig, weird

2010-02-25 20:30
sicket elände, funkar ingen soundcloudsida? inte ens denna?

vad tycker ni som redan lyssnat om den gamla kontra den nya versionen?

2010-02-25 23:09
Beatsen talar för sig själv här tycker jag.
Bra sköna grejer, jag skulle nog aldrig orka bry mig om hur de gjordes.

Har för övrigt tusentals åsikter angående ovanstående diskussion angående datorer vs instrument, men skiter i det.

Detta är trots allt en beat-tråd. En mycket bra sådan också.

one
Catapults Ent.

2010-02-27 12:58
Tack, man.

2010-02-28 22:51
1000 sammanlagda plays på strax under en månad är klart över förväntan, så tack.

sista upp då.
Producent

2010-03-01 08:32
Pontan börjar blir trött på dig, om alla diggar förutom dig är det väl inte vi det är fel på, det är väl dig!

Över till beatet, riktigt mysigt! På något sätt blev det aldrig enformigt fast det upprepas, fortsätt så, peace!
I dont have to die, to go to heaven.

2010-03-02 14:13
thank you, kid.

tänkte att det känns överflödigt att starta en ny tråd för ett beat som garanterat haft en tråd här tidigare, men nu har jag iallafall baxat över ett av de få populära alster jag haft upplagda på the internets till soundcloud från myspace.

ingen personlig favorit, men det var mitt andra eller tredje samplade beat evvah, så jag har överseende.
tid för reflektion finns i slutet också, reflekterar man medan man lyssnar är man välkommen att under den tiden framföra sina reflektioner här.

2010-03-06 15:29
c'mon, do it! det är bra skit.

2010-03-13 01:35
Jag känner att det är lite fjolligt, speciellt här inne, men jag måste bara få skriva
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 haha...

Så sjukt bra, skit i en rappare, jag skulle nästan hellre vilja höra en skön soul sångerska på de flesta låtarna.
Jag brukar oftast vara rätt emot typ jazz beat osv osv. därför att känns som att
många försöker pressa fram hip hop ur ett sample. Nästan alla jazz beats är "dirty" och det är inget som faller mig i smaken. Men det här. Så jävla bra.
Låtarna är så mjuka, som att dem har filterats genom moln och kommit ut som något
man villa somna och vakna till varje morgon.

Jag gillade allt, vissa låtar mer än andra men överlag var det verkligen skitbra.
Älskar basen och kickarna du använder och alla ljud/instrument du valt i låtarna
hänger verkligen ihop och ger ett rent genuit sound tillsammans.

I alla fall, im lovin it...

(sorry Butternutts men jag måste bara)
pontan P24
Om alla var som du så skulle vi fortfarande spela mungiga och banka på ihåliga
träd med pinnar. Och om du var föd lite lite tidigare så skulle du tycka att hip hop var skit och att den enda riktiga musiken kom från en klassisk symfoni orkester.
Det kanske är nytt för dig men världen utvecklas och det är väll jävligt bra. Och en värld kan inte bara utvecklas på ett sett, man kan inte ha flygande bilar men fortfarande använda burktelefoner och baka barkbröd på stenhällar. "Grabbar jag har uppfunnit en ascool musikmobil!" "Fan vad synd för vi har bara våra trädbanksljud på vinylplattor, det är bara dem som ger ett riktigt bra ljud!"...
Idag handlar det mer om sounddesign, att designa ett ljud, än att i 15 år öva på sin violin innan nån vill lyssna på en förutom mamma och pappa.
Jag hoppas att du inte har tänk skaffa en iphone för den enda "riktiga" mobilen var ju ändå nokia 3310...

Sorry Butternutts som sagt.
Din musik rullar fortfarande i mina öron och jag kommer inte stänga av den fören jag absout måste sova, tack för en helkväll...

//rasmus
Känns som att var o varannan fjortis som vet hur man öppnar VMP kallar sig för Dj nu för tiden...

2010-04-21 18:54
allt med jazzinflueser var grymt bra...ge mig!
-HJÄRNDÖD GENERATION-

2010-04-22 04:21
Butternuts min lilla påse smörnötter...fett beat!

Jag måste bara...Pontan P24...mkt har redan sagts men fan...hörde inte en enda bra trumma på din myspace o jag står fan här på 'mother erthe'...

Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2010-04-26 15:43
TUNGA beats, älskar dom här old school grejerna! Hur gör man för att få kicka på stunning no.4 beatet? :)
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-05-15 00:54
tråden är ju lite åldrad nu, men då jag slängt upp några nya skelett på molnet känns det okej att uppa igen.
och sen har jag ju inte tackat för Raolews fetingkommentar, den gjorde sitt för egot, helt klart.
grymt kul att någon gillar hela vibben på det sättet, kul. tack.

Yovan, du har skickat tre meddelanden och skrivit 'vill ha'-meddelande i gästboken, men inget du kickat tidigare finns länkat nånstans, vatroruyo?

2010-05-17 22:14
är det okej om man uppar en sista gång, för lite extra plays?

2010-05-17 23:25
Pussy and all just picked up vacated, check_3

Sjukaste jag hört här på whoa, riktigt jävla snorbra!

www.myspace.com/gh0stwrestlah