I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hypnotic Productions - Beat 1 (Första beatet, free!)

Vår Hiphop - Beats

2009-08-24 18:13

Hypnotic Productions - Beat 1 (Första beatet, free!)

Tja, Whoa!

Släpper mitt första beat som freebeat, hoppas nån diggar det.

Osamplat och bara egna idéer.

Ge gärna kritik, jag fortsätter gärna prodda lite som hobby! Det jag är sämst på är dock att mixa så har ni något att säga om mixen får ni inte hålla tillbaka det! :)

Länk:

Länk till http://www.speedyshare.com/599819380.html

Backup:

Länk till http://www.speedyshare.com/599819380.html

Peace!

Hej

2009-08-26 01:03
Lägg gärna in lite reverb så det inte låter så "midi". Tonerna var lite random med, lät som du blandade moll och dur om du vet vad jag menar. Men bra gjort ändå. Det är en övningssak, tro mig. Pzz

2009-08-26 21:49
Tack så mycket! :)

Har lagt reverb på trummorna för att dom inte ska bli så plastiga, borde jag göra detsamma med pianot? Har inga plugins heller, så jag kan inte få till ett speciellt bra ljud..

Men tack igen för kritiken, ska tänka på det!

Mer, folks? :)
Hej

2009-08-27 15:35
det saknas mycket i det för beatet förutom att du blandar moll och dur vilket skär sig och är absolut förbjudet om det inte görs kontrollerat.

- Jag saknar en basgång, och det finns inte särskiljt mycket bas i trummorna, ett rätt vekt trumm ljud, leta efter ett fetare trumljud och mixtra med det tills det bi sådär klockrent, jägg lite tid vid varje ljud som du använder för att få det ultimat.

- Sen så måste det till något mer för beatet blir grymt repetativt i längden och man har redan tröttnat på det efter en halv minut...

Men som första beat så är det skitbra och du är absolut på god väg, mitt första beat lät helmysko och det gör dem fortfarande i viss mån haha...

lycka till...

//Rasmus
Känns som att var o varannan fjortis som vet hur man öppnar VMP kallar sig för Dj nu för tiden...

2009-08-27 16:56
det finns sjukt många gratis plug ins om man bara letar...
Känns som att var o varannan fjortis som vet hur man öppnar VMP kallar sig för Dj nu för tiden...

2009-08-27 21:38
Tack så mycket!

Angående dur och moll, avgörs inte det av tonföljden snarare än enstaka toner? Då hade jag missuppfattat och ber om ursäkt!

Håller med om att det blir repetativt som fan, försökte göra något åt det men det lät bara värre..

Basgången vart jag äckligt missnöjd med så jag sänkte den så den knappt hörs..

Trummorna har du absolut rätt i!

Tack så mycket för den utförliga kritiken, det är guld värt!

Tare ba lugnt!
Hej

2009-09-02 16:56
Uppar en gång!
Hej

2009-09-03 16:27
dåligt beat som fan men fortsätt träna,typ så här lät mitt första åxå haha men man blir bättre lr inte alla men om man vet vad man gör då blir de bra......