Vad hände med Freebeats.se ??
Som rubriken lyder så undrar jag vad som hände med den hemsidan. Jag upptäckte den för ett tag sedan men strax efter det så verkade sidan ha lagt ner. Har hört dom som har sagt att den är nere men också dom som påstår att den fortfarande finns uppe och att det bara är min dator men jag blev lite skeptisk till det eftersom att jag hittar den inte på andra datorer hos kompisar, flygplatser, osv. Skulle vara bra om någon vet vart den har tagit vägen för att det var en bra hemsida!! Peace!! (Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-08-13 13:27:57)
Det undrar jag oxå, skrev till han som äger/ägde sidan men han ignorerade frågan... Verkar som det är helt nedlagt :(
Det vore synd om det är som du säger. Det var en grymt bra hemsida!!
Yes, hade kunnat blivit riktigt fett med lite mer jobb bakom.
Producent
2009-08-10 00:39
det var för ipredlagen som den sidan lades ner. han visste inte vilka beats som var "lagliga" och vilka som inte var.
äsh bara skaffa ett utländsk webbhotel ^^
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Kan man inte göra en ny liknande sida och kolla upp beat som kommer in?? Saknar den sidan.
Jag ska prata pojken till rätta, för bra webbadress för att bara lägga ner projektet.
www.tbonebeats.com
Som jag skrev i den gamla tråden: han behöver inte oroa sig för IPRED om han bara sköter de snyggt. Langa ett par rader om att den som skapat beatet även är den som är ansvarig för att cleara eventuella samplingar och om någon upphovsperson kontaktar honom om otillåtna beats / samplingar så kommer de tas ned. MrFuckingT - Om han inte vill driva projektet längre så är det väl bara att kolla om du kan ta över adressen och fortsätta där han slutade? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P32 Har tänkt i dom banorna. Har lite andra projekt vid sidan av, men är det något jag får tid till så är det helt klart relevant. Återkommer när jag har mer info! Hepåer!
www.tbonebeats.com
Alright detta är inte klart till 100%, men vi kan säga 80%. Jag och en kollega kommer förmodligen köpa upp sidan och göra en större satsning på den. Om detta blir av, vilket det lutar åt, så kommer sidan först och främst få en betydligt bättre design, samt bli betydligt bredare. Mer vill jag inte uttala mig om just nu. Som sagt, jag återkommer så fort det finns mer information att ge, klart är iallafall att Freebeats.se kommer inom en snar framtid vara aktiv igen. Hepåer!
www.tbonebeats.com
Promotor
2009-08-10 17:10
La märke till att sidan var gjord med CMS Joomla (content management system) så sidan kan vilken icke-kodare som helst anpassa efter sina behov! så finns nån där ute som överväger att köpa så gör det! ta chansen! tycker det var en grym idè med sidan, synd att den är nere! btw! ska nån tanka joomla pluggar så se till att dom e 'nulled' haha
Redaktionen
2009-08-10 17:34
Liten uppdatering: Beslutet om att ta över Freebeats.se kommer att tas imorgon. Har redan förhandlat med nuvarande ägaren av sidan och mer eller mindre kommit överens om ett pris. Imorgon kommer jag och min kollega ha ett möte om bl.a koncept och marknadsplan. Som ni förstår så är inte tanken att bara köra igång sidan igen med enkom freebeats, vi tänker större, därav denna väntetid. Återkommer, hepåer!
www.tbonebeats.com
Låter fett, can`t wait ! :)
MrFuckingT P22 Fett skojj att du är engagerad att göra en ny sida!! Blir nog fett när den är klar.
Vilken tur att någon skapade denna tråd så att MrFuckingT P22 kunde ta initiativet att göra en sida!!
MrFuckingT P22 det är nog fler än jag som undrar hur det gick =)
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Hur gick det :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om nu den här killen som ville göra en likadan sida inte kan det av något skäl, så har jag haft tanken att lägga upp en egen sida och där länka ut beats gratis.
It's all about attitude !
No worries! Har idag haft möte med min kollega där vi bollade ideer. Sidan kommer till en början bestå av en jävla massa väl kategoriserade freebeats. Våra andra ideer vill jag än så länge inte yttra mig om. Observera att detta är inte något som blir klart över en helg då vi tänker satsa rätt hårt på detta. I och med att vi båda har jobb att sköta så blir detta något vi får jobba med på fritiden, som tur är min kollegas titel Webbansvarig och sitter på bred kunskap inom kodning, programmering etc etc, så i slutändan så kommer detta bli bra. Håll ut, återkommer när mer information finns! Tack för visat intresse. Hepåer!
www.tbonebeats.com
Fett bra att det blir en sida!! Ett stort tack till MrFuckingT P22 och hans kompis som tog initiativet att göra en ny sida!!
Redaktionen
2009-08-11 22:32
ropa inte hej förrän du cyklat över den tunna isen.. ingen diss till mrfuckingt.. grymt initiativ.. håller tummarna för att det rullar på och blir bra.. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Säg gärna till om ni vill ha hjälp med sidan. Är gärna med då jag är rätt bra på hemsidor :D.
It's all about attitude !
Ingen fara 370, jag håller med dig. Ingen ska ropa hej än. Däremot är jag väldigt säker på att sidan kommer att lanseras och som sagt, till en början kommer sidan vara sig lik, dvs bara freebeats, vilket vi hoppas på att kunna utveckla. Hepåer!
www.tbonebeats.com
Redaktionen
2009-08-12 09:51
Tänkte sätta igång lite av processen redan nu.
Alla ni som har freebeats
som ni har gjort , maila en länk från t.ex Speedyshare till min mailadress:
[email protected] .
Obs: var noga med att döpa beatet till ditt artistnamn_titeln ex, Tbone Beats_Asballt.mp3.
Endast
Mp3-filer tack!
Återigen, skicka
inte beats som inte ni har gjort.
Detta är en början på något gott, så all hjälp uppskattas.
Hepåer sålänge!
Ps: Om någon MOD anser att det är nödvändigt med en sticky så shoot!
www.tbonebeats.com
Snart får du ett mail med 14 st freebeats som kanske kan komma till nytta :)
GoGo donk1n! ;D Har läst tråden så fort det kommit någon ny comment utan att droppa nåt själv, men kan inte stå emot längre ;p Jag tycker det är ett sjukt bra initiativ från MrFuckingT's sida! Big up för det! Holla gärna när sidan ligger uppe igen! ;D / W
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-08-12 16:27
ett tips till nya sidan är att ha en mail dit folk skickar in beats som vill lägga upp. och där ni väljer enbart dom som är bra, för ett bättre resultat också. eller det kanske ni redan har kommit överrens om?
Konstigt P21 Vi har tänkt i dom banorna. Alla freebeats kommer givetvis inte att publiceras utan vi kommer ha någolunda "kvalitetskrav". Hepåre
www.tbonebeats.com
du fick ett PM nyss med ett av mina beats, kolla in det ! (=
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
MrFuckingT, motherfucking thank you for putting up such a motherfucking beat-fucking-site for every motherfucka who is motherfucking broke and fucking can't put up a motherfucking penny for a fucking great bitchkilling beat.. Thank you!
The only time you feel alive is when you're dead
Hallå. Som ni märkt har jag inte haft tid med hemsidan, haft fullt upp. Härligt initiativ att MrFuckingT och hans kollega tar över spakarna. Däremot valde dom att inte köpa den (inom whoa) välkända freebeats-hemsidan. De kände att de fick vind i segel när de blev delaktiga i denna tråd, och valde att avblåsa affären. De återkommer med stor sannolikhet snart med en ny hemsida, ett nytt domän. Till MrFuckingT-herrarna, jag önskar er vind i edert kalsongprydda segel och en hurrandes välståndig framtid på reklamintäkterna.
www.FREEBEATS.SE - Uppe igen!
Sådärja.
Som Douglas (ägare av Freebeats.se) nämner så kommer det bli en annan domän. Ingen stor skillnad, sidan kommer att heta freebeats.nu och allt kommer vara på engelska.
Har egentligen inga fler nyheter just nu förutom en påminnelse om att sända över freebeats till mig på
[email protected] eller här på whoa.
OBS: *Beatet/beatsen du skickar ska innehålla artistens namn samt titel, ex Tbone Beats-Fisk.mp3.
*Alla beats ska vara i mp3 format.
*Helst av allt vill jag ha länkar från speedyshare
Återkommer när ny information finns. Klart är iallafall att det är igång!
Tack för visat intresse så länge!
Hepåer!
www.tbonebeats.com
kan du inte styra en sektion där man kan sälja beats?
spokie P20 Ska inte avslöja för mycket, men så mycket kan jag avslöja att det står på listan. En sektion med freebeats, en sektion där man kan köpa beats. Huruvida man ska kunna köpa beats är inte klart än, en tanke är att det ska finnas en "budgivning" där beatet endast säljs till en person. Men som sagt, det är bara tankar vi har bollat än så länge. Hepåre!
www.tbonebeats.com
aa budgivning låter ju sjukt bra, men låt det inte finnas för många beats till salu på en gång, satsa på max 10 år gången, typ max 1 beat per producent, annars lär det bli jävligt rörigt. satsa istället på fler freebeats..men som sagt budgivning gillar jag, specielt om man man välja utgångspris osv..
Sen ska ju inte folk få lägga ut vilken skit som hälst heller..
Fick precis min bästa ide på väldigt länge. Nu säger jag A utan att säga B, för jag kommer inte berätta så mycket mer om iden just nu. (förövrigt tillåter inte mitt jävla tangentbord att stava ide rätt) Det lilla jag kan säga om min ide är att den är enligt mig (jag har kollat runt ett bra tag på liknande utländska sidor) unik gällande beats. Tanken med denna ide är att låta säljare/köpare hitta varandra lättare. Dvs, Köparen är ute efter ett specielt beat, säljaren har ett beat till salu som stämmer överens med köparens önskemål, min ide låter dom här två personerna få kontakt med varandra väldigt enkelt. Så, mer säger jag inte just nu då detta förmodligen ligger långt framåt. Huvudsyftet med sidan från början är freebeats, och den kommer alltid innehålla freebeats, så oroa er inte. Detta blev som en dagbok, men det känns fint att dela med sig av vad som händer. Förövrigt så är alla seriösa och genomtänkta förslag mer än välkomna! Och spokie, vad som helst kommer inte att publiceras, det lovar jag. Hepåer så länge!
www.tbonebeats.com
helt enkelt att lägga visa beats under vissa "kategorier" ? typ bounce,boombap,club,gangsta?
har tagit det steget längre faktiskt spokie, nyfiken nu? hehe. Kom på en fråga, eller rättare sagt, jag skulle vilja be er om en tjänst. Skriv förslag på hur man skulle kunna kategorisera alla freebeats. T.ex: Hårt/skryt, Sorligt, Kärlek, Samplat,Osamplat etc etc etc. Vad tror ni skulle vara den ultimata kategoriseringen av freebeats? Jag vill ha det så väl kategoriserat som möjligt, givetvis utan att det blir jobbigt med alltför många underkategorier som exempelvis: Kärlek-piano-harmoniskt-vackert, ja ni fattar. Tacksam för all hjälp! Hepåer
www.tbonebeats.com
glöm allt vad det heter på svenska Boombap ( samplade grymma beats med 90 tals stuk) Rnb (äckliga piano beats med plasttrummor, halva whoa hammnar här " Club (go go its your birthday Gangsta (west coast whistle ) Soulbeats (pitchade samplingar osv, samplad soul, får inte förväxlas med love piano beats" OldSchool (rapers deligth style) Bounce ( bounce baby bounce ) Uncategorised ( allt annat ) känns som att det räcker?
"DissBeat" "kärleksBeat" "Partybeat" ett önskemål----> "Riddims" för lite tunga riddim skulle va fett på sidan, om de finns några Riddim makers där ute. kan ju ha en knapp där de står BEAT och en knapp med RIDDIM sen klickar man på beat,då kmr 3 (eller fler) kategorier upp .Exempel "DissBeat" "kärleksBeat" "Partybeat" så går man in på de man gillar. samma med RIDDIM "dancehall" "root" osv. ett flummigt förslag. bara en ide Pz
Internet Gangsta
kärleksbeat = RNB Dissbeat? vadfan e det för kategori ? :D
bra förslag, kommer spara dessa kategorier! Hepåer
www.tbonebeats.com
Redaktionen
2009-08-13 08:40
Spokies kategorier va i princip fulländade. Fast jag saknar Jazz Beats. Kan lätt förknippas med Soul, fast det är jäävligt stor skillnad. Tänk er skillnaden på Embees Send Someone Away och Kanye Wests Through the wire. Bara min åsikt.. Pejs
http://soundcloud.com/freshjonte http://soundcloud.com/pomperiposse http://pomperiposse.blogspot.com/
Sen en sak till... De största kategorierna borde faktiskt vara Samplat/Osamplat.. sen därifrån får man kategorisera beatsen i de underkategorierna som Spokie skrev. På så vis hade det varit lättare att tillexempel veta om man behöver cleara samples och så vidare. PEJS MKS
http://soundcloud.com/freshjonte http://soundcloud.com/pomperiposse http://pomperiposse.blogspot.com/