I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Freebeat "Bibu" - Inte som andra häromkring..

Vår Hiphop - Beats

2008-09-07 12:21

Freebeat "Bibu" - Inte som andra häromkring..

Något måste man skriva för att få uppmärksamhet, hoppas ingen liten snorunge känner sig alltför träffad och kommer kommentera rubriken..

men men, free alltså, mestadels för att promota mina grejer helt enkelt.
soul i beatet, precis som i de flesta av mina grejer.
de som vill köpa beats elleer jobba seriöst med mig kan höra av sig.

då många kommer tanka skiten så länkar jag det två gånger.

kör så det ryker.

Länk 1:

Länk till http://www.speedyshare.com/243230893.html

Länk 2:

Länk till http://www.speedyshare.com/936603452.html

one

Catapults Ent.

2008-09-07 12:43
skönt beat. för bra för att va free här på whoa. älskar snaren. en riktig tryckare. fett!

2008-09-07 12:48
Något jag alltid diggat med dig är att du alltid, alltid bringar fet skit på bordet.
Detta gillas!

One.
One in a milli-on.

2008-09-07 14:27
tack båda två, ni är bra personer

one
Catapults Ent.

2008-09-07 21:46
dina beats är alltid förstklassiga och detta är verkligen inget undantag!

ruggigt bra
Främst sångare, rappar för flowet

2008-09-07 21:51
Alltid fet skit från dig!!! Big up

2008-09-08 10:24
schysst beat faktiskt, mkt energi i de. dock hört bättre med dig :)
hets, stress, fest!
Rappare

2008-09-08 19:38
precis spell, kan bara hålla med. dina freebeats håller alltid bra klass. du samplar inte en massa sega celine dion dängor hela tiden heller. härli beat men dock inget jag kommer kicka på, tror jag...

2008-09-08 21:52
det lät sådär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-09 12:30
kul och höra att ni diggar.
ännu roligare att höra att vissa inte gör det.
heelt sjukt kul att som vanligt se att de som inte gillar det ändå skriver? ;)

tack hörni

one
Catapults Ent.

2008-09-09 16:31
man skriver till dom som förtjänar en kommentar oavsett om beatet var bra eller dåligt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-09 18:47
Tyckte det va tight

2008-09-09 20:29
nja, jag vet inte alltså, det var väl aight
http://www.myspace.com/localexpressions

2008-09-09 22:55
gillade det grovt.. :) fast tkr att rösten i bakgrunden gör så att man måste rikta in sej på ett spår.. om du fattar. ere luthers tal elr?
Bildar ord av bilder

2008-09-09 23:07
me like, me like... som alltid, du kan din grej!
jag gillar det verkligen, möjligtvis kickar jag! :)

2008-09-10 15:20
Sjukt grymt, tråkigt att de flesta på whoa bara laddar ner utan att kommentera...

Man kan iaf säga tack?

Tack och fortsätt :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-09-10 17:51
Ännu en gång visar du med dina beats att du har en högre klass än de flesta här!..så tungt! sen att du droppar detta som free är ju sjukt...... :S........ NICE! :D

2008-09-10 20:18
tack hörni allihop, meningen är ju att ni ska komma ihåg vem spell är nu när spell börjar komma igång mer och mer helt enkelt ;) alltid street, aldrig sellout.

(undrar hur det där lät...?)

one
Catapults Ent.

2008-09-10 20:59
Jag slog igång volymen så mina trumhinnor darrar! Riktigt skönt beat!
Tror många har svårt att kicka på det dock.
Kanske den är lite väl "loud". Dvs att rapparen kan få det svårt att få in sin text utan att behöva skrika.

Dock är jag inget pro whatsoever. Men helt klart top-notch!

Gör hellre ingenting bra, än att göra någonting dåligt.

2008-09-10 21:05
Du kan din sak, det var awesome.

2008-09-10 21:55
nice shit
-

2008-09-11 14:39
tack igen hörni, jo alltså man kan ju alltid sänka beatet om man vill köra på det och anser att man inte hörs, det är vä inte så svårt..? :)

one
Catapults Ent.
Producent

2008-09-11 19:01
Jorå, nice flippat. Känner inte trummorna dock.

2008-09-11 19:08
ledsen att göra dej bessviken men detta är whoa!

här kommenterar folk bara om det är dåligt.

kan inte påstå att jag är nåt större fan av din beat tyvärr.
klippningen och det repetativa slingan gör mej mest yr.
tycker mixen på trummorna skulle slipas till oxå hihaten läter väldigt "utanpå" i mixen och andra snarens reverb är inget fagert.(kan iof bero på att akustiken i studioloungen inte är den bästa än)
/Cash Hunter aka DJ Rufus

2008-09-12 16:17
tank u verrry much amigos.

cashhunter...

se ovan om du anser att kommentarerna antyder på att det är dåligt...
men men, du försökte i alla fall ;)
tack för din åsikt

one
Catapults Ent.

2008-09-12 23:12
Grymt, fortsätt göra beats såhär!

2008-09-13 12:45
gillades inte alls, du använder ju bara samma loop hela tiden, o den e wack enligt mig.. 2 toner med trumpet+crash, låter bara jobbigt. sen förstörde du beatet totalt med i have a dream samplen, totalt played out desamma med "switch" du har för mycket, låter off.
konstruktiv kritik från mig

2008-09-14 08:10
Top Class beat mannen! Grymt!
The only time you feel alive is when you're dead

2008-09-14 15:07
andr345..?

jo i alla fall så kommer jag med det klassiska "försvaret" på din kritik. förstå mig rätt nu.
fne loopen har klagats på tidigare - att den är enformig eller "wack". Dock innehåller den upp emot 4 toner istället för dina påstådda 2, (check ur source ;)
sen har du säkert märkt att I have a dream samplingen inte är loopad den heller utan bara något simpelt och extra. jag tänkte nog inte på det när jag gjorde beatet, men nu när det är free så är det ju svårare för respektive rappare att be mig ta bort den biten, vilket jag hade i åtanke om åsikt lades vid själva görandet.
för övrigt så har jag sällan hört det talet samplats, den enda gången är nog bara i "I have a dream" som Will I Am gjorde med Common, men det kan ju knappast räknas som likgiltigt detta??? haha ;)

hursomhelst så ingår ju liksom det talet i originalsamplingen, (vilket jag trodde du visste..? kanske ingen annan som gör heller iofs..) och detta leder ju till att jag plockar med småportioner av det som jag finner lämpligt i rent musikaliskt syfte till, låt oss säga, introt.

men fan man tack för din konstruktiva kritik, även om du kunde sparat på dina egna åsikter om hur "wack", "jobbigt" och "förstört" allt var :)

tack andra !

one
Catapults Ent.

2008-09-15 21:42
alltid bra nästan jobbigt att du ens får kritik och precis som du sa hörde jag upp mot 4 toner jag med därför undrar ja är de avundsjuka eller rent av okunskap? hm illa att en som släpper så tunga FREEEEEE beats ens gör dem med tanke på komentarer och folk som skiter i att säga nåt!

även om ja inte hanterar ditt beat säger tack och keep up!
Organism 12 Sveriges genom tidernas bästa rappare hade alltid haters i trådarna, så jag räknar inte med att alla älskar min skit heller.

2008-09-17 21:25
jonizen

ja kritik får man väl ta, men avundsjuka, tror du verkligen det?

den som är avundsjuk på något skulle nog inte ens skriva kan jag tänka mig.

du hanterar nog allt bara du tror på dig själ och gör Din grej ;)

one
Catapults Ent.
Battlerappare

2008-09-17 22:26
FETT fett FETT,fortsätt så, shu !
0523

2008-09-17 22:47
tuuuuungt!

riktigt skönt intro och detsamma gäller resten av beatet.. gillar att de är lugnt till en början för att sedan explodera till lite och dra igång ordentligt.. bra jobbat!

2008-09-17 23:11
helt klart min stil feeeeeeeet som fan samplingen är grym yaa..

droppar ej på freeshit men do you style mutterfukker..

2008-09-18 09:08
Riktigt fett!
bla.

2008-09-18 09:19
Tycker hi-haten låter wackalishious och extremt enformigt utan nån somhelst känsla för att flippa samplingen lite skönt... och vad gör det där snacket i mitten? låter off som fan...

Nä, icke god-känndt.
tunggungclick.se

2008-09-18 13:24
jag tycker inte att det svänger alls tyvärr! hi-haten shufflar på ett stelt sätt och smälter inte in i mixen. snaren passar inte in i mixen heller, alldeles för stum och anonym. basljudet är tråkigt och används otroligt fantasilöst. menar inte att en "basic" basgång måste vara dålig, men här bidrar den till att döda svänget, precis som trummorna också gör.
och inte för att enformigt behöver vara lika med dåligt, men man blir less de där stabsen efter typ fem sekunder... ser(hör) faktiskt ingenting jag gillar i det här beatet :) tråkig melodi, tråkiga trummor, tråkig bas, tråkigt arrangemang, tråkig mix..

nu låter jag mer negativ än menat, hade det varit totalt cpdåligt så hade jag inte ens engagerat mig i att komma med konstruktiv kritik... Peace!
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-09-19 01:03
sweet boiiiiiiz ;)

ni kommer med mycket nyttig kritik, haha även om jag inte kunde bry mig det minsta nu, men ska kika på om jag kan göra lite mer sväng och grejer i framtiden.

kistan och vem det nu var som skrev ovanför...

nice kommentarer, båda två. men... vem fan är snubben ovanför att döma egentligen??? "icke godkänt"??? haha nu får du gå och lägga dig ;)

one
Catapults Ent.

2008-09-20 14:58
medan vi ändå uppar denna så kan jag tillägga att det är helt rätt analyserat att komma med kritik som den ovanstående, visst kan jag känna att vissa saker inte höll måttet på beatet - vilket är anledning till att det är free, men samtidigt hade jag aldrig velat representera mig med skit, så kritiken står kvar även om den vinklas lite smaklöst i vissa fall :)

one
Catapults Ent.

2008-09-23 22:19
Exakt, det är ett freebeat, och ett bra sådant. Förstår inte hur folk kan tycka att detta beat skulle vara i samma klass som "titanic-fiol-fjortis"-beat. (dvs att det skulle vara skit).
Helt osannolikt.

Spell - jag vet lika mkt som du, att du kan din skit, keep it up!

bless

2008-09-23 23:14
ett av dem bästa freebeatsen ute på whoa just nu, nuff said

2008-09-25 15:20
tack gubbar kul och höra att så många gillar ändå.
Catapults Ent.

2008-09-26 12:32
riktigt skön...

2008-09-26 14:26
"nice kommentarer, båda två. men... vem fan är snubben ovanför att döma egentligen??? "icke godkänt"??? haha nu får du gå och lägga dig ;)"

snubben som gör x10 bättre beats än dig :)
tunggungclick.se

2008-09-26 15:54
skönt och se så mycket självförtroende man (bizzle), dock finner jag det ytterst synd att du spiller ut all din pondus med inlägg som ovanstående.

one
Catapults Ent.

2008-09-26 20:47
Snaren är så jävla övertung! Fyfan vad jag älskar den.. Men beatet var för cuttat för mig :P
Dra åt helvete!

2008-09-27 15:57
Fräsht! Energirikt. Jag gillar det verkligen! tack. skickar om jag kickat!

2008-09-29 08:14
det glädjer mig att höra, ser fram emot de som kommer kicka och hur ni kommer låta över beatet. kör så det ryker.

one
Catapults Ent.
Graffare

2008-09-29 14:01
Du lägger alltid as tunga beats spell , diggar hela beatet rakt igenom.
Real good job there mate , Keep up the good work! big up
http://www.myspace.com/easymatemusic

2008-09-29 17:35
jo spell som du läser ser du ju precis de jag snackar om dem som hört dig och tycker du är bra tänker bara "shit spel lika bra som vanligt" många låtar ja gjort får 10 bra kommentarer med folk som gillar men har konstruktiv kritik. sen är de som i vilken känd rappare som helst dem får mins 30% hat inlägg om hur dåligt de är.

skulle vilja uppmana ni som påstår att de är jätte dåligt och smaklöst säg precis hur ni ska ha de och lyckas spell leva upp till de ger ni honom pengar i timlön för vad en producent tat ut?

att ni kritiserar beatet som de var hans livs bästa förstår ja inte?

inte konstigt att bra producenter slutar lägga massa free beats på whoa för otaksamajävlar finns de i massor!

utan att låta allt för hatisk mot hatarna ^^

som tur är att spell kör sin egen grej och de gör han till en ***** ig prducent keep it up !

peace spell ska fortsätta göra livet roligt för hatarna med min musik :)
Organism 12 Sveriges genom tidernas bästa rappare hade alltid haters i trådarna, så jag räknar inte med att alla älskar min skit heller.

2008-09-30 21:33
härlig kommentar där joniz, one.
Catapults Ent.