I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beat Sale - Genre: West Coast - Pris: 1000 SEK <

Vår Hiphop - Beats

   

2007-11-08 04:18

Beat Sale - Genre: West Coast - Pris: 1000 SEK <

Är i ett ganska prekärt läge för tillfället, behöver cash pga en "dålig" månad med lite mer utgifter än vad jag väntat mig, :(

Hur som helst, brukar inte sälja beats på whoa, mest för att jag jobbar med en helt annan profil och för att jag inte proddar skit för småpengar, ;)

Måste dock sälja av lite liggande saker om jag ska få min budget att gå ihop.

Det här beatet är medvetet lite tillfulat, med för mkt komprimering, lägre trummor och inte perfekta nivåer (melodislingan ska vara lägre bl.a.), kanske inget nån reagerar på för skillnaden är inte överdrivet stor men på en nivå där det handlar om att ha beatet på en skiva så gör detaljerna skillnad. Lyssna gärna i bra producenthörlurar på skaplig volym.

Acapellan är inte 100% tight utan ligger mer där för känslan och säkerheten.

Genre - West Coast hållet
Acapella - Still DRE (Dr. Dre & Snoop Dogg)
BPM - 95
Bithastighet på denna fil - 192kbit/s
Samples - Nej
Verser - 2 x 16
Reff - 1 x 8 + 2 x 8
Intro - 4
Outro - Fade

LÄNK

Den som köper beatet får självklart göra vad han eller hon vill med det, ha det till en skiva, till ett mixtape eller whatever. Fulla rättigheter mao. Självklart får den som köper också ett beat som är 100% mixat och modifierat (extra verser etc etc).

Utgångspris är 1000 SEK men högstbjudande vinner självklart. Tror dock inte direkt många här har pengar eller ens är intresserade av att köpa beats men man vet ju aldrig så varför inte prova? Gillar du west coast soundet och håller på att bygga ett album så är priset inte högt.

//Peace

Machete, Royalstreets Entertainment