I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Funkigt och gratis! (fritt)

Vår Hiphop - Beats

2007-04-30 06:07

Funkigt och gratis! (fritt)

Pinsamt att jag postar det idag med tanke på att det är, eh, samma dag som tävlingen som inspirerade mig till det här beatet avgörs, men whatever.

R-Y-O - Lilla barnet springer galet (Högerklicka, spara som...)

(102 bpm tror jag det var, 3 verser, ett längre stick, blabla. Vill nån ha strukturen uppskriven så säg till, jag orkar inte skriva det nu.)

Allting source:at från samma Curtis Mayfield-låt som tävlingen berör(de), ex. samba-nånting-trummorna som kommer från djupet av mitt mystiska samplingsbibliotek.

Jag blir galen av att ha Ableton Live märker jag, tar en och en halv timme att göra ett beat från idé till mp3.
Mixen blir kanske si-och-så dock, för jag orkar aldrig pilla med comp/limit i slutändan.

Kärlek till den som kommer med lite konstruktiva idéer runt det här.

This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject

2007-05-02 22:35
Trevlans beat faktiskt, gillades.
Själv tycker jag att lite mer tyngd hade varit najs,
men det var inget fel på den iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-02 22:40
yeah lät ju fan tungt ju! som sagt lite mer tryck i skiten så men annars soft:)
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2007-05-02 22:55
Hm... blir en vända i stora feta mastringlabbet då. EQ & kompressor here I come. Tack!

2007-05-02 23:19
Säg gärna till när du är klar ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-03 00:14
REEEEEWIND!

Ny version. Jag fettade till den ganska rejält, och jag misstänker att jag också fått bort lite av den diskant som annars skulle konkurrera med röst över.
+ lite generellt tweakande på ljuden och sånt.

Speedyshare FTW!

Och här har ni strukturen också:

102 bpm

intro - 8 takter
vers 1 - 16 takter
ref 1 - 12 takter
vers 2 - 16 takter
ref 2 - 12 takter
stick 1 - 4 takter
vers 3 - 20 takter
stick 2 - 4 takter
ref 3 - 40 takter (fadeutrymme deluxe!)

och jag fick med nån takt tystnad på slutet också, men den bjuder jag på.

2007-05-03 02:06
Bra! måste höra imorgon i monitorer för att bilda mig en mer nyanserad uppfattning.

2007-05-03 02:10

Nice nice! Låter bra så tummen upp!

2007-05-03 12:29
Thanks people. Nu blir jag peppad att börja rota lite fler loopvänliga samplingar. :D

2007-05-03 21:50
sådär, mycket bättre! bra jobbat! :)

2007-05-04 01:43
låter bra