I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GiggenBenonProdd [släpps till bra rappare!!]

Vår Hiphop - Beats

2007-03-11 01:49

GiggenBenonProdd [släpps till bra rappare!!]

Shena hejsan och godkväll alla glada rappers ...
satt och pilla me en polare hemma hos han och grejja iordning ett beat känner mig sådär halvnöjd en så länge tycker slingan är underbar men vet ej va jag ska göra en (snaren är den okejj ) börjar bli ganska sjuklig mot mitt egna ljud efter nåra timmar...

här har ni länken spotta en kommentar om vad som ska göras och vill JUST DU ha de så hojta till varför och en audio i min GB för att inte förstöra tråden egentliga innehåll!

tack på förhand

LÄNKEN TO THA BEAT

"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya"
// Petter ft feven - Vill Ha

2007-03-11 01:54
kan även tänkas hamna på free har inte riktigt bestämt mig än!?

2007-03-11 01:57
den gillas giggen ! låter riktigt najjs med lite variation på beatet..
tar gärna hand om beatet o gör en fet låt !:) om du inte ska ge den till nån annan ! Piz kompiis!
ROUSU

2007-03-11 01:58
tackar tackar ... ah vi får se hur mykke intresse detta får .. !?

NÅn mer !?

2007-03-11 02:08
ahh fett skön beat asså.
 TrettioTvå-NittoEtt
www.znapmusic.com/reebat/
Rappare

2007-03-11 02:15

skönt giggen ! ge mig :)

2007-03-11 04:35

jag tar detta giggen ;) haha :D

nej men seriöst. detta är riktigt riktigt jävla fint gjort giggen!
det enda lilla jag kan komma på är att man skulle kunna höjja trummpompen pyttelite, men absolut inget måste för gilla detta som fan så här som det är men skulle va kul o höra de pyttlite högre med :) men som sagt inget måste! snaren tyckte jag passa fin fint så den ska du inte oroa dej över tycker jag :)

Skulle mer än gärna kicka på detta giggen :) bara hojjta på msn om du också skulle vilja se de eller om du hellre ser någon annan rappare på det :) men som sagt kickar mer än gärna på detta beat, skulle ju kunna ha den på den uppkommande netten vi ju ;) hah :P nej men hör av dej man om detta för detta är riktigt bra!

Tat lungt broder!
Fred & Kärlek!
/D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-11 04:39
Tyckte dock att det var rikigt fett, du vet hur jag låter giggen & om du vill se mer av mig så är det bara att höra av dig.. peace!
Don't!

2007-03-11 04:42
fan glöm de jag sa om o höjja lyssna i låg volym detta e perfekt! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-11 05:24
Durlind tack som fan mannnen aah satt och kämpa som fan me detta kände direkt att sampeln var rätt :D aaah jag får hålla detta ute ett tag till så får vi se hur jag gör me detta vi kan ju alltid diskutera detta imorn jag kan ju höra av mig imorrron !

tack på förhand allihopa och låt inte denna dö folk verka gilla den !

2007-03-11 05:38
aaah mannen ska tänka på detta Bas jo de säger alla men jag har aldrig fattat de där hur den ska ligga för att bli en bra bas slinga och inte använt de så på nått sätt har jag lärt mig och tycker beat utan bas e sköna me samtidigt som du säger att de är skönt me bas

2007-03-11 10:59
FETT SKÖNT!!

Ja tar det gärna om du inte misstycker....sen får du mixa den me, haha! :P

Btw....här e min senaste!

Senaste!

Maha, tror det skulle bli fett om man kanske fick me Frida på reffen, emn va vet ja! ;D

FETT beat....hörs mannen! PEACE!
One in a milli-on.

2007-03-11 13:22
mannen :) det var heeeelt saah i natt när vi grejja beatet asså ;) hahaha. VAD KAN VI SÄGA! FINNS INTE SÅ MYCKETM ERA VI KAN SÄGA ;) che che chea.

2007-03-11 15:34
tack återigen grabbar Dj_spell ska tänka på va du sa :D...

nån mer jag ahr 66 nerladdningar knappa 15 komment ? ärligt grabbs ?

2007-03-11 15:40

lägg till bas och lägg upp den som free :)

Jag heter Yanko, det gör inte du!!1!ettaetta!!

2007-03-11 15:53
tung beat men lägg på bas elr nåt som du sj proddat if u get my point, hör bara en sampling me tunga trummor på :S inge mer lixom??

ja måste fråga VART FAN HAR JAG HÖRT DENNA SAMPLING??
blir galen bre haha men tung beat upp and good luck :D

2007-03-11 16:05
lägg bas

2007-03-11 16:14
snälla anna jag ber dig

2007-03-11 16:23
samplingen kommer från S1- Anna kunde int elåta bli när jag hörde den

2007-03-11 17:33
det är nice giggen, orkar inte dra en feting kommentar men det är bra. tunga trummor, saknar basen, men det är skönt även utan också. du får 8 utav 10 mickrofoner, hahha keff bedöminig!
aja peace mannen :) big up!
www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2007-03-11 17:37
thnk home boii !! aah bas snackar massa om just nu jag får sätta mig nån dag och fila på de där me bas asså låter ju nice ...

nån mer nu whoa för många nerladdningar på domf å kommentarer jag fått?

2007-03-11 21:24
mannen om det är nån som är fag så är det du inget annat. FATTARRU !

2007-03-11 21:25
Que-Production P17 - ja elelr så e de för att beatet är en tag på NUCCA !

2007-03-11 21:27
Fattar inte varför folk kägger upp andras beats,

2007-03-11 21:30
eddie va menar du ?

2007-03-11 21:30
det va bra, men gilla fan inte att den fula rösten hela tiden "i'll give you pleasure?" , va fan e de för nått

2007-03-11 21:33
Lhaza de är en tag för att folk inte ska klippa i beatet elle rkunna loopa de .. den rösten finns inte me i den jag har på datan !

2007-03-12 00:56
HEHE S1 MED ANNA JUU HEHE  DEN E SKÖÖN DEN ;) NÅN SOM HAR NAMN PÅ NÅTT PROGRAM DÄR MAN KAN KLIPPA ME BEATS O GÖRA OM DEM O SÅ PLSS HEELP EHEH ??????????????????????????????????????????????????????????? /ABBE-LOO
 Länge Lever Svensk Hiphop!

2007-03-12 01:49
shuu :) beatet var skönt :P fast inte riktigt min smak. men tummen upp för ditt arbete :) vi får kirra ett fetingbeat nu i veckan som vi kan köra på.. pussss

2007-03-12 01:51
Snälla handa beatet te mej..

2007-03-12 02:28
beaten vart soft .. Men från min sida så vart det lite för mycket av tjejrösten.. men annars blev det ett fett grymnt beat.. fortsätt i samma stil så blir du en grym producent ! Pz Mannen

// Riktigkt Najjs !!
Amsterdam

2007-03-12 07:51

FETT NAJS JA VILL HA DET!!!!!

EN LÅT AV MIG

snälla:)

Rappare

2007-03-12 10:57
Det här är nicee.. men det finns redan ett likadant beat typ ...

2007-03-12 11:04
Jag är jävligt intresserad av detta beat giggen =) Du har verkligen lyckats med denna, den är ur skön, skulle gärna kicka på detta =)

2007-03-12 11:31
Det va rätt soft beat.. Lyckats bra med det :)
Don´t mind me, just cruisin´.

2007-03-12 11:58
Najs !

2007-03-12 16:40

aaah tänkte de va ngt sådant ;D bas sen ger du till nån bra rääääpper ;D

2007-03-12 16:41
Blackarmor ... ja du kan väl antingen adda min eller posta mig en audio så jag ser va du går för .. för er andra snälla låt tråden va fri av länkar .. posta dom i Gb istälelt så komemr jag lyssna allt eftersom :D

tack på förhand !

2007-03-12 18:04
giggen bryyschan! ja döödar för detta beatet :D !
vet att du älskar mig, men detta älskade ja för fan! ruskigt skönt!

puss bräääh <3
B.G.L fooeshooe <3

2007-03-12 21:15
S1 - Anna

Hur kan någon vilja kicka på en så played sampling?

2007-03-13 09:21
Jk - då ska vi se om de inte var ¨årets mest onödiga komment här på whoa .. S1 - Anna visst de är bra låt men sällan en played sampel finns bra mykke mer samples här som folk playar runt i sina beat ... har aldrig hört denna slinga i nått beat här? så "played" skulle vara för att du pumpat sönder låten hemma men int ebland beat på whoa ?... tycker jag har fått till riktigt sköna trummor vilket bidrar me en annan känsla i lsingan i harmoni me trummorna vilket ger andra rappare chansen att kunna sätta ett annat tema på själva beatet ... så ahr du nått vettiare som va jag kan göra bättre eller nån idé om hur jag kan förbättra ingångar utgångar Osv så kom gärna me dom och spola ditt crapshiet !

jalla upp nu !! ??

2007-03-13 11:00

i´ll give u pleasure, höll på att nita skärmen efter tredje gången.

fint gjort, förutom att samplingen är hemsk och trummorna sketäckliga ;/

2007-03-13 12:56
Jo men detta va helt nice giggen:) Men som sagt gillade inte rösten i bakgrunden:D Men annars helt aiight:D

pZ
|| Spit It Out ||

2007-03-15 20:35
tänk att folk inte förstår att rösten finns inte då beatet ges till en rappare ? den finns bara där som en TAG för att folk inte ska kunna loopa de ?

2007-03-15 22:27
shuu ey..beatet va heelt nice...skulle inte skada om du höjde trummorna lite...sen lägg till nån tjock bas..testa dig fram....snaren va feta som fan..softish så
the caliche sound!!
www.myspace.com/calicheprod

2007-03-16 01:15
Du gör beatet med din sample
låt inte samplen göra ditt beat
http://www.myspace.com/akinonline

2007-03-16 15:22
Okej kompis.

Först och främst så sa Akin någonting bra. Du har en skön sample, men det enda du har gjort med den är att du loopat den. Ett tips från mig är att du gör någonting med mer den. Gör den personlig. Flippa den lite, vad som helst. Just nu är upplägget exakt likadant som S1 - Anna som jag tidigare påpekade. Lägg på lite fler saker. En basgång är att rekomendera. Make it happen.

Hoppas att du kan ta åt dig av min kritik. Peys

2007-03-16 16:04
JK de är så jag villse kommentarerna :D

Akin tack de är sant och korta prd du skrev :D men tack ändå :D

2007-03-16 20:44

aa, jag kan förtydliga mig lite, med tanke på att jag sammanfatta en rätt stor innebörd med två rader... samtdigt kan jag ju hoppas att du lär dig något utav det...

ur min synvinkel är att ta en melodi rakt av och sätta ihop ett par trummor i FL ingen stark sida om man kallar sig för "producent". Jag skulle inte ens vilja påstå att det är det minsta musikaliskt.

på det här beatet är melodin tagen rakt av, du har lagt på lite billiga FL trummor... det är ett jobb som i princip vem som helst skulle kunna klara av på 10 min... det ska inte ta längre tid att loopa beatet än att göra det.

tips till dig vore att börja klippa samplen... vet att alla har vart på den här nivån där man snor hela samplen, men nu tycker jag det är dags att d blir ändring för din del.

När du väljer ut något som du ska sampla, så klipp upp den och lek runt. Du kan se dig själv som färdig med samplen när det inte går att känna igen orginal låten och självklart när det låter bra...

nästa tips.. LÄGG BAS! du måste lära dig... när du väl lärt dig att lägga en bas kan du ju även börja lägga andra ljud på beatet... vore schysst om du samplat in nånn najjz saxofon eller nått på detta...

nästa tips! FX... använd det, lägg compressor, reverb, filter, mixa ljuden för sig så att de låter som du vill...

jag blir bara så lessen när jag hör sånna här beats från din sida och ännu ledsnare blir jag när jag ser att den fått bra respons...
grejjen mellan dig och dina beats är att samplen bestämmer hur ditt beat ska låta och inte du som bestämmer hur samplen ska funka på ditt beat...

häng me upp till Billy nånn dag så ska jag visa dig ett å annat i FL som kanske kan förstärka dina kunskaper inom ämnet.. hehe!

hoppas du tar det på rätt sätt.. kul att du kör lixom...

PZ!

http://www.myspace.com/akinonline

2007-03-17 13:32
nice beat..äre ett free beat??

2007-03-17 13:36
snälla anna jag ber dig ehh va ...