Nytt beat till salu! 200 kr eller högst bjudande
Rubriken säger allt, Säljer ett beat jag producerade idag för 200 kr eller högst bjudande. Är ni intresserade så skicka mig ett meddelande här på whoa eller hör av er på MSN. Fred. Beatet: http://uploadfile.putfile.com/videos/159 ..
Att tillägga är att jag självklart kommer att fixa till beates som ni vill ha det, längd etc.
lite variation på beatet skadar inte ;)
www.samyprod.com
Du är tondöv, det vet vi redan.
Man ser tydligt vilken nivå du är på......
www.samyprod.com
Producent
2006-06-09 22:26
Tänk om man skulle ta å börja sälja alla sina skitbeats som man kastar för 200 spänn???
Vid närmare åtanke, gör ingenting med beatet, ingen variation, låt det vara tråkigt och lägg ut det som freebeat så kan du kanske få höra någon kicka på det iallfalll....
www.samyprod.com
Jag bad dock inte om kritik, sa att om ni är intresserade så hör av er, inget annat.
vafan snackar folk om? fattar ni inte att ett osamplat beat är värt MINST 200 spänn? shit.. hade jag viljat sälja detta hade jag tagit 400.. Chrippe, höj priset och gå in på en annan sida och sälj där.. whoa har ingen vidare smak i dagens läge..
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
Producent
2006-06-10 00:32
ja?
Producent
2006-06-10 00:57
jag ifrågasätter ditt uttalande. du har antagligen inte förstått pengars värde. 400 spänn för något man kan göra på 10 minuter, haja den timlönen. 400 x 6 = 2400/timmen. inte helt fel. Men sjukt. att ens ta 1200 (alltså hälften som chrippe tänkt göra) är ganska konstigt det med. 50 spänn e helt okej pris skulle jag säga. eller varför inte gratis?
Jag lyssnar på dina beats och musik och ifrågasätter varför man slösar tid på att göra en hemsida - plus varför du inte bara lämnar den här tråden istället för att berätta för oss om beats när du själv tycks vara ganska "new to the game", know what I'm sayin'?
"Något man kan göra på tio minuter" Jag tror inte du har den erfarenheten så att du kan bedömma beats värde. Ja, jag kan säga det - efter att ha lyssnat på ditt eget skit. Dunsta nu.
Valen.. man gör inte beats på 10 min.. varje fuckin ljud är genomtänkt.. man mixar ljud för ljud och lägger det som man ill ha det.. och om man som rappare vill komma nånstans så kör man hellre på beats som inte låter som alla andras utan som har lite själ i sig.. Jag kanske inte har fattat pengarnas värde.. men du verkar inte ha fattat musikens värde.. :) that's it.. jag säger bara vad jag tycker.. jag hade tagit 300-400 för beatet.. och då ska man tilllägga att jag förmodligen hade sålt det nån dag efter jag bestämmde mig för att sälja det.. vad chrippe inte har lärt sig är att man inte ska slänga ut det på whoa eftersom att här finns det fler som ifrågasätter musik än dom som uppskattar det.. så end o' story
Producent
2006-06-10 01:12
du fattar inte. det är det jag menar. man gör inte beats på 10 minuter. och detta låter som att det är gjort på 10 minuter. förstå sen svara. Jag är uppväxt med musik. jag skapar musik varje dag. hela tiden. jag uppskattar musik. musik gjord med känsla. och här saknar jag känslan. därför anser jag det inte vara värt 400 spänn. sen kan jag å andra sidan också säga att ett musikstycke skapat med känsla är värderbart. summan som tas ut är enligt mig endast en symbolisk summa för den tid och den kraft som lagts ner vid att skapa musiken i sig. Jag skulle gärna se att chrippe la ner lite mer känsla i beatet. och du ska veta att jag uppskattar hellre än att såga.
Producent
2006-06-10 01:15
ett musikstycke skapat med känsla inte är värderbart. ska det vara
Om du är uppväxt med musik, skapar musik varje dag - hela tiden, musik gjord med känsla , hur kommer det sig att du rappar utan något som helst delivery, ingen inlevelse alls. Mannen du snackar i nattmössan och du vet det förmodligen inte, du vet nog inte ens vad du har tagit.
du kanske inte fattade vad "end o' story" bettyde? jag menade hur som helst.. "så, slut diskuterat".. men ok Du är inte ensam om att vara uppväxt med musik, även jag är det. du säger att "du saknar den där känslan" det kan mycket väl stämma eftersom uttrycket talar mycket bra för sig själv " smaken är som baken - delad " .... vill ställa frågan till dig.. om du hörde ett fett beat, då menar jag ett riiiiktigt fett beat.. även om det var det fetaste beatet du någonsin hade hört.. så tror jag inte du skulle palla pröjsa för det.. eller? har jag fel? vill man ha nått, så svider det inte så mycket med 400 spänn.. och om vi ska komma till det där med pengarnas värde så är 200 inte ett shit, det är en fuckin' piss i nilen.. men vem vet.. du kanske lever på att samla burkar.. då förstår jag om du tycker det är dyrt.. jag orkar inte svara på nått du skriver nu.. ledsen om jag är lite fittig.. det är inte menat så.. eller lite.. fast inte så mycket. min åsikt slutligen, är att jag LÄTT tycker detta beatete är värt 200 kr, utan att blinka..
Producent
2006-06-10 01:21
rappen. skit i rappen. det där är inte det jag gör nu. kolla
här. och nej. jag drogar inte.
snälla du. ta det lite lugnt för fan.
jag har kritiserat ditt beat, inget annat.
tål man inte kritik ska man inte visa sina grejer.
du verkar väldigt "new to the game" om jag ska vara ärlig.
Jag bad inte om kritik från början, du verkar vara "blinded by the game".
Producent
2006-06-10 01:27
nej du bad inte om kritik men om du nu har lite känsla för whoa. så är du kanske också medveten om att det som hamnar här också kritiseras. im blinded by the game, and in your eyes, you are the game. or what?
musik är "the game" i det här fallet och du förstår dig inte på den. Tyst nu, pallar inte töntar.
Folk som vill köpa beatet - kontakta mig =)
Producent
2006-06-10 01:41
om du inte vill ha kritik för beatet så behöver du ju inte skapa en tråd. lägg upp en länk på din sida istället... spelar ingen roll, vad du än säger så kmr folk fortsätta att ge kritik
One of us, equals many of us, disrespect one of us, you'll see plenty of us
Vadå inte skapa en tråd? Jag har skapat en länk till beatet, det räcker för att folk ska kunna ladda ner det.
så fort du bara skapar en tråd så kmr folk in och skriver ger kritik och allt annat, vare sig du vill eller inte
Asså all heder till att du försöker sälja det, men RMK försök inte komma och säga att det här är välgjort, blir ju bara pinsamt....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
detta va juh skönt
This is my style, this is my rap, this is my rhymes, my life
Aja, ni gör som ni vill, jag kan inte styra er;) Men jag la inte upp det för att ta kritik, men visst skriv på. Även om ni skriver betyder inte att jag måste ta den. Säljer beatet, inget annat. Peace.
RMK har rätt. Det är ju mera jobb på ett beat som inte är samplat. Jag själv gör knappt några samplingar. LÅT GRABBEN SÄLJA SITT BEAT IFRED. PeaCE. Måste alla här på whoa tracka varända jävel? chrippe keep up. skit i dom där luffarna..dom kan säkert inte ens själva göra beats..PeCE
//Dj_Leon\\
det är just det , vi kan göra beats, och jag har inte trackat någon. och han får sälja sitt beat, vem har sagt att han inte får? dom skrev bara vad dom tyckte om beatet..
ja dom skrev är du verkligen så dum att du tror att du får 200 spänn för de där skiten. Det är inte deras problem, han la ut en tråd om att sälja ett beat bara. dom som vill köpa det gör det. och dom som inte gör det behöver inte ens skriva. behöver inte komentera heller, för han skrev inte att han ville höra komentarer.
//Dj_Leon\\
Zanka_man , du förstår vad jag menar - tack :)
ja han sa så men fortfarande ingen som sagt att han inte får sälja. och jag vet att han inte vill ha komentarer, men jag säger bara att det är whoa, folk skriver vare sig man vill eller inte, inge hat men så är det
Nej har jag sagt det eller?? det är just det som är problemet.ingen har respect
//Dj_Leon\\
Zanka_man P17: Det behäver det nödvändigtvis inte vara. Många på whoa verkar höjja upp "osamplade" beats till skyarna som om det vore nåt märkvärdigt. Jag har respekt för både folk som samplar och som spelar själv - men om vi t.ex. jämför Neptunes synthproduktioner på Voyagern och Premos beats på samplern så ligger det nog mer tid bakom Premos grejjer. Beatet som chrippe försöker sälja är enligt mig riktigt wack, vill verkligen inte hata - men detta är inget man tar betalt för. Fortsätt och slipa beatsen innan du börjar sälja dem.
http://soundcloud.com/relicbeats
Just nu använder jag själv dom fetaste beaten, det här blir över och ah en del gillar, det är dom beatet är avsett för.
näädu det dära va ingen höjjdare.. melodin va faan inte ens sköön..
Helt Okej Entertainment HeltOkejENT.Blogg.se