I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

rookien vs tungviktaren = HipHop vs Sederos

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2010-11-07 23:26

rookien vs tungviktaren = HipHop vs Sederos

först till 5 votes!

HipHop

my rhymes make u shiver,im made of pure armor,
lines cause splinters,like missiles at pearl harbour.

sederos face this, do u know what a menace is?
im only on the basis, this is just the genesis.

sederos dream is an oasis, he'll never get promoted,
my tongue is so loaded, i spit straight like a locomotive.

listen, alcoholism isnt good for my metabolism,
i love pissin on sederos in his submission, in prison.

i break ur dreams, im only sixteen, but my mind is old,
give me a scene and soon my name, is engraved, in gold.

give me one day, and im the one you praise, as ur sensei,
ok? u wont spit anymore, no way, i'll make u fear the stage.

fear my atmosphere, im here, as the ruler of this world,
like rakim i stick my dick up ur ear and fuck what u heard.

priests preaches for jesus ,im here to scare non believers,
sederos i cut ur tongue in three pieces, show me the achievements.

Sederos

u cant make me shiver I'll make u combust like a bad liver, ur rhymes stinks like a polluted river

ur lines is what I shatter, I rather face a competeter thats better to battle, ur like the bitch in sleepless in Seattle

yes ur desperate like a fat bitch that got an itch for a dick but the only thing I'll do for u, is gettin ur neck split

fear ur atmosphere? u cant get near this I'll tear you in half, then I'll burn your ass like wourn out grass

u cant hang with this, ur ONLY annoying like an old relative, I shit on u just like I ate laxitive

ur name engraved in gold? u just play a sidekick role, I'll burn u like black coal thats what I do to bitches back home

ur layups are terible our skills are uncompareable, people crave more for my lyrics than dollars bills

got no more to mention to a bitch that craves for my attention, I put u out of action like a suspension, u got nothing left like an old bitch without her pension, yes ur 17 I put toddlers like u on detention now it's the end of Sederos session

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-07 23:57
me skills are uncompareable ska det vara skrev fel
Whetever taken seriously or takin pride, Bronx MCs leave suckers whistling cold wind madness through loose teeth

2010-11-08 00:00
ge era votes! ge gärna kritik med :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-08 00:04
*my skills* Ja vota tack
Whetever taken seriously or takin pride, Bronx MCs leave suckers whistling cold wind madness through loose teeth

2010-11-08 22:30
Röstar på HipHop p.g.a. bättre rim och textstruktur (ja, det är relevant för mig).
Sederos har däremot mycket, mycket bättre engelska.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2010-11-08 23:13
lugnt 1-0 till HipHop? :P

2010-11-09 16:27
hip hop
ok? u wont spit anymore, no way, i'll make u fear the stage.
känns ju inte sådär jätte relevant eftersom ni internet forum battlar.

börja två rader me sederos, tänk på de tills nästa gång att göra nått specielt med dom, åtminstonde göra dom sammanknytna eller dylikt.

alcoholism isnt good for my metabolism
sorry men detta är inte sammanhängande med resten av raden i mina ögon.

like rakim i stick my dick up ur ear and fuck what u heard
den va sjysst, hoppas du hitta på den själv o inte byta.

sjysst flow 7/10

seddan

u cant make me shiver I'll make u combust like a bad liver, ur rhymes stinks like a polluted river
fint målande

yes ur desperate like a fat bitch that got an itch for a dick but the only thing I'll do for u, is gettin ur neck split
comon? :P du kan bättre än den nivån.

I shit on u just like I ate laxitive
haha, ja de blir dubbelmoral av mig men diggar denna del endå :P den vart kryddad och stack ut över det vanliga.

gillar flowet :) 9/10

summering
ingen va överfet o jag hittande inga tunga punches hos nån riktigt som fastna på skallen. seddan hade finare flow men jag tänkte lägga en blank vote :/ kan hända att jag ändrar min röst senare.

niickees P18
o-kej, låg båda i takt? definera vad du menar med text struktur... jusst nu låter din kritik som nån nybörjare som inte kan nått om rap :P som jag ser det så har seddan skrivit sina rader så som han rappar dom till beatet, om du tänkt på de?
En bit av allt och inget

2010-11-09 16:29
ps: hiphip: Magone kanske kan va nån o battle med för dig? han verkar battle sugen iallafall. no offence.
En bit av allt och inget

2010-11-09 17:10
tack för dín feedback och respekterar din kritik valentine

2010-11-09 20:48
Med textstruktur menar jag att Sederos rader är något extremt ojämna - vissa skriver så, och jag tycker det förstör väldigt mycket.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2010-11-10 07:23
a fan du har ju rätt i de. jag brukar inte granska seddans texter på de viset för jag har set han innan skriva ordentligt. hophops blev ojämna vid 3-4e raden/stycket typ. pisk på seddan!
En bit av allt och inget

2010-11-10 07:24
de betyder också att hiphop får min röst också, skärpning seddan :P
En bit av allt och inget

2010-11-10 14:39
det är därför '','' tecken existerar? Jaja tack för feedbacksen 2-0 till ''rookien''

2010-11-10 15:33
Rätt sopigt. Träna på.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-11-10 16:00
App P21 Idag 15:33
Skicka PM
Gästbok Rätt sopigt. Träna på.

helt värdelös kritik :) vad är sopigt och vad ska dom träna på? ifall man ska ge kritik ska man ge kritik.
En bit av allt och inget

2010-11-10 21:21
tack för kritiken!

@ Valentine
"ok? u wont spit anymore, no way, i'll make u fear the stage."
det var meningen att jag skulle skrämma han av rapscenen, inte att vi var på en scen o battlade. Om du fattar?

vad menar du med "börja två rader med sederos"?

ska kolla lite senare med Magone, varför just han btw? :P

@ niickees
tack, ska jobba på min engelska

och tack för votesen, uppskattar eran kritik

2010-11-10 21:35
hiphop
sederos face this, do u know what a menace is?
im only on the basis, this is just the genesis.

sederos dream is an oasis, he'll never get promoted,
my tongue is so loaded, i spit straight like a locomotive.

a visst de va väl inte så jätte mycke o börja två rader likandant men, jag haka upp mig på de när jag testa flowet i texten o tyckte inte de flöt skönt.

magone mejla mig förut o försökte/ville battla mig; han är i din ålder. kanske kan va nått iallafall, vem vet.
En bit av allt och inget