I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Battle] Valentine vs. RealityCheck

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2010-10-20 16:37

[Battle] Valentine vs. RealityCheck

2 ronder, 20 bars/rader styck

rond 1, båda postar inom 24h, ingen ordning.

rond 2, den som postar först i rond 1 börjar dissa i rond 2

game on!

-------

Ni röstar hur ni vill men omotiverade röster räknas inte enligt mig, vilken fjortis som hellst utan nån som hellst kunskap kan lägga en röst... motivera!

En bit av allt och inget

2010-10-20 16:42
add: valfritt språk
En bit av allt och inget

2010-10-21 01:03
Ville du battla mig? shiet killen är modig//
Men när jag är klar med dig kommer du att vara riktigt blodig//
Min diss får din att se ut som en enda stor filler//
För mina dissar är alltid inom genre Rysare/thriller//

Att se en intelligent diss från dig är ungefär som att se en rätt stavad från bazooka//
Du din fattiglapp dricker piss medans jag dricker vodka blandat med loka//
Skitsamma om denna diss är dålig//
Den vinner ändå över din som garanterat blir ihålig//

Dina rim som bananer, mina som bomber//
Spelar ingen roll med hur många flerstavsrim du kommer//
Rykten sprids som elden att du slutar som ett mordoffer//
Skallen din slutar som ännu en av mína trofeèr//

Fortsätt att snacka skit, rätt som de är åker du dit//
Är du med i spelet får du spelet tåla, tror att du är tuff för att du går på anabola//
Du låter som en kass blandning mellan Lil Wayne och Carola//
I hela Stockholm är du känd som stans största golare, förrådde till och med din egen polare//

Ingen kan väll missa ditt omfång, så komigen nu svara så ska du få ännu en omgång//
Skjut en snut och ljug i domarens ansikte som om det vore en självförsvars handling//
En hemsk förvandling, ser dig sitta i en slaktad församling//
Slut med allt allvar, Väntar på ditt svar//
 Some people is only alive beacause it's illegal to kill them..tex: lil' wayne, soulja boy etc...

2010-10-21 15:28
beatet

profilen stilen saknar hatar wannabe gangstrar* med mord hot på morderjord de enda du svarar

erkänner till och med att du kan va självmords benägen* förlägen-snacka i osammanhang är din särprägel

bikupans center alla länders symboler
immun av perfekt anlag fäders lyckobarn

lämna WO är så jävla tung att hissar rämnar skriver avhandling om dina missar som jag listar

ska du begrava skjuta mig? ska du få mig på akut vård? hycklare* o farlig som en uppstoppad mård

rappar omkull dig så tidigt-i-ditt-liv att jag tar din oskulld du söt hare jag arg varg rovdjur

kall som en gryning i februari ingen allsång Valentin på vinterlands safari fly evakuera!

erövrar din anarki* hyckleri vålds regi är han verklig? du fattar nada inget märkligt

du som butik jobbig röst illrosa vägg låg musik solen skiner och du suggan står i skuggan

jag är din idol du ska få en bild du kan runka till
påminna dig den du vill bli och vad du ska sattsa på

*Hatar dom där wannabe gangstrarna som sitter på internet och leker tuffa när dom inte skulle våga göra skit i verkligheten

*Det kommer garanterat bli ditt blod vi ser på marken
Ger dig ett råd, backa undan innan du måste tas in på akut-vård
...ditt kranium krossat på denna hårda asfalt

*Av oss två är det mest troligt att det är du som är självmordsbenägen
Stackaren har blivit misshandlad hela sitt liv

*yep jag är en äkta anarkist

En bit av allt och inget

2010-10-21 15:37
rond 2 start, RealityCheck P17 börjar, tid 24h tiden tickar.
En bit av allt och inget

2010-10-21 15:48
votar på Valentine, han hade snyggt upplägg och han citerade Reality Chekcs ord och använde det snyggt mot honom.

ska du begrava skjuta mig? ska du få mig på akut vård? hycklare* o farlig som en uppstoppad mård

snygg layup och tyckte om din metaphore också!

lämna WO är så jävla tung att hissar rämnar skriver avhandling om dina missar som jag listar

Utan tvekan min favorit line!

RealityCheck:

här är mina favorit lines som du har skrivit

Min diss får din att se ut som en enda stor filler//
För mina dissar är alltid inom genre Rysare/thriller//

snyggt upplägg och en bra diss.

Men de flesta av dina dissar är ''påhitt'' kan visa dig ett exempel

I hela Stockholm är du känd som stans största golare, förrådde till och med din egen polare//

snyggt rimmat men ja det är ingen diss om det är inte sant direkt det är ju som sagt ''påhitt''.

Dina rim som bananer, mina som bomber//
Spelar ingen roll med hur många flerstavsrim du kommer//
Rykten sprids som elden att du slutar som ett mordoffer//
Skallen din slutar som ännu en av mína trofeèr//

du började starkt men du avslutade svagt, trofeer och offer rimmar inte :/

mista inte mig jag hakar inte på dig RealityCheck jag hoppas någon kan också ge mig lite sådan kritik då&då det är så vi förbättras eller hur? :) Bra battle men Valentine vinner min vote
Whetever taken seriously or takin pride, Bronx MCs leave suckers whistling cold wind madness through loose teeth

2010-10-21 21:52

Den är äntligen här den sista dissen
Den här ronden kommer jag att vinna över alkoholisten
Ofarlig som en uppstoppad mård?
Du tönten gå tillbaka till din bondgård

Bor i Tumba, jag gör dig hatad av dina två fans Timon och Pumba
Du min idol? bara i din fantasi, här för att bränna dig på bål, inte för att flumma
Du är kackerlackan som inte förstår när han är besegrad
Kommer att se till att du känner dig riktigt förnedrad

En metaphor är det du vill ha?
Du är som en död fluga, medans jag är som en räv dom är ju kända för att vara väldigt sluga, den va väll bra?
Att jag är självmordsbenägen det har jag aldrig sagt, din diss verkar ligga i otakt

För dig känner jag stort förakt, kommer du hit bör du vara redo för slakt
Nu är det dax att dela ut verbala käftsmällar
Mörkret faller som om det vore en av dessa vinter-helgkvällar
Det är inte jag som är den söta haren, Jag är den som sitter och dricker sprit vid baren

Grabben det var du som behövde visa ID för att se på barnkanalen
Ja just det hörde att du var omogen
Det märks bre alldeles för godtrogen
WO vad är det? spelar ingen roll för den raden var ej fet
 Some people is only alive beacause it's illegal to kill them..tex: lil' wayne, soulja boy etc...

2010-10-21 22:42
jag är din idol du ska få en bild du kan runka till
påminna dig den du vill bli och vad du ska sattsa på

I like it

2010-10-22 21:08

beatet

kvalite? innovations fills nödrim din specialite du vill hångla bomba mig me dina sperma bomber

Än en gång presenterar du hyckleri om mig fail håller i kvasten du är borsten jävla sopa du förlorar

Du rappar bättre på engelska för du saknar kontroll sållar din text på kvalite va ska du bomba med?

Ditt ljus en gatulampa ur funktion, mitt explosiv sol du är pinsam som fast tagna torksar i pressen

Gör bort dig som John McCain när du dissar din egen idol* LilWayne saknar gehör ja kan ju inte dö

Förstör Ekerös broar hamn hur ska du ta dig iland? Brittisk sjö flotta slipper inte undan mig sjö råtta

Vad ska du göra med din fiskebåt mot mitt oljefartyg jag är exklusiv lång tids lagrad whisky

Profil bild döden verklighet kramgo sago fe du får mig o le dina misstag är ju min succe

Dina kunskaper har fått fnatt är illa som grön tång rap när jag fiska battle fick jag dig botten napp!

Yo agent smith du är urkopplad error error problem tog ett steg stängde dig ner o hacka ditt system

*Du låter som en kass blandning mellan Lil Wayne och Carola

En bit av allt och inget

2010-10-23 00:02
wo - walk over - skiter i o lämna ditt bidrag o ge bort vinsten
En bit av allt och inget

2010-10-23 17:02
Valentine:

Du får dina multis passa in perfekt fanns inte en rad som jag inte diggade hårt!

jag diggar din attityd och din stil att skriva texter!

RealityCheck: Andra ronden var du betydligt bättre än på den första.

Du lyckades vända hans dissar och du hade bra multis också! Fortsätt så blir du bättre, ser redan förbättringar :D

mina favorit line med RealityCheck:

Att jag är självmordsbenägen det har jag aldrig sagt, din diss verkar ligga i otakt

bra diss och snyggt upplägg thumbs up!

Vote: Valentine
Whetever taken seriously or takin pride, Bronx MCs leave suckers whistling cold wind madness through loose teeth

2010-10-23 18:09
Sederos uppskattar din kritik, synd bara att fler inte röstar o ger feedback. Dom flesta verkar bara skita ur sig de dom har o säga o sen förvänta sig uppmärksamhet men inte ge nån, synd att de är så :( De är nått o jobba med iallafall.
En bit av allt och inget

2010-10-23 21:19
ja det är synd som fan, de röstar hellre på battles som är typ 1 år gammla än battles som är aktuella

2010-10-24 21:35
Sederos tackar för kritiken :)

2010-10-24 23:06
inga problem hoppas att ni kommer vara lika kritiska nästa gång jag har min battle! bra battle men det kan endast existera en vinnare :P

2010-10-25 11:06
Gillar båda parterna, dock så överväger Valentine för han har en speciellare stil och mycket mer egen.

Här är min favorit

Du rappar bättre på engelska för du saknar kontroll sållar din text på kvalite va ska du bomba med?

v; valentine.
Yo' Mommas so fat, they had to change ''one size fits all'' to
''one size fits most''

2010-10-25 16:41
kritiken är uppskattad lillich :)
En bit av allt och inget

2010-10-25 22:18
v; valentine.