I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Så grova dissar som möjligt" - Sjukt pinsamt..

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2009-11-11 12:01

"Så grova dissar som möjligt" - Sjukt pinsamt..

Först vill jag förtydliga mig.

Jag är säker på att samtliga av er kan bättre.

Jag skulle aldrig skrivit detta om jag inte blev så chockad som jag blev.
Men klickar man in sig på det här forumet för första gången och kollar en av de mest populära trådarna, så hoppades jag väl på lite mer..

Varsågoda, skriv vad ni vill om mig, men jag var tvungen att försöka medla på något sätt. Jag vet att det finns de som förstår min aspekt på det hela.

Nedan följer en liten diss till majoriteten som skrivit i "Så grova dissar som möjligt"-tråden.

Jag trodde aldrig jag skulle skriva det här... //
En massa kids som kastar könsord?!? /
Förlorade snorungar med fattigt vokabulär. //
Någon stackare snackar lönnmord, tss.. /
Har ingen informerat om //
saker som är relevant här i livet? /
Jag undrar vem som lurat dom.. //
Hmm, man kan tycka att en god uppfostran borde vara givet.. /
Men icke sa nicke, här leker barnen //
beter sig som vuxna huliganer /
Lite lustigt att nästan ingen ens har en examen //
utan istället förebilder som gangsters och narkomaner.. /

Jag kan bara luta mig tillbaka och sucka //
fundera stillsamt över hur något kunde bli så puckat. //
Något så vackert som hip hop /
Hypat av sveriges slödder till ett "hippt" lopp /
ett race där varje kurva, varje pit stop //
stampar på mina förväntningar, mitt hopp. //
Jag skyller allt på småttingarna, du vet, dom utan hår på sin... //

Kom igen, trodde du verkligen jag hade sjunkit så lågt?!! //
börja dra in könsord bara så ni ska förstå´t..? //
Nej sry kiddo, it aint my style /
och jag som trodde hälften av er kom igång efter 8 mile?!! /
Fick ni inte lite inspiration? //
Han lägger ju ord efter ord i relation //
till något väsentligt om sin rival /
Inte bara: "Hej, sug, döda, knulla, anal!" /
Detta liknar mer och mer //
ett dagis där era fröknar står och ler //
förälskade i er kreativitet /
på golvet där ni ligger och lägger alfabet /
Förstår ni inte hur dåligt det är? //
Inlägg efter inlägg är lika som bär! //
Tydliga tecken på att ingen vinner här /
Speciellt inte med denna "wannabe-vinnie-paz-markoolio-atmosfär".. /

Jag hoppas någon tar del av mitt inlägg //
ta in, fundera och tänk till! /
Eller så kan ni fortsätta vara rötägg //
och döda hip hop ett år till...

Ja just ja, glömde säga... jag är producent inte mc, så ni kommer säkert hitta massor av inkorrekta rhymes i mina verser tillägnade er.. ;)

One

(Inlägget ändrat av Killerzteve 2009-11-25 11:14:38)

Catapults Ent.

2009-11-11 12:29
Jag håller mig långt borta från den delen av detta forumet då jag känner ungefär som du... Uppskattar att du tog dig tid att dissa dom iaf:)
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-11-11 12:35
Ja just ja, glömde säga... jag är producent inte mc, så ni kommer säkert hitta massor av inkorrekta rhymes i mina verser tillägnade er.. ;)

Det roliga är att merparten av de aktiva här skriver typ som du gör. Jag instämmer också i mycket av det du skriver. Men samtidigt måste kidsen ha någonstans att öva sig och det var lite därför det delades på lyricismforumet från början.

//Yde - jag har examen ;P
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-11-11 13:24
inte för att din vers var bra, men jag håller med om att 99% av battleforumet är ett skämt.

2009-11-12 15:59
Håller med det Bjäär säger.

Back in the days fanns det en mer konstruktiv attityd till keystyle-battles vilket gjorde att vi som då var färskingar kunde hitta bra skrivare att jämföra våra egna texter med och få riktig kritik. Har själv försökt bidra med kommentarer om konstruktiva lösningar och råd, men när det kommer till punkten att man måste ge sig in på att förklara hur man sätter just punkter, komma, göra radbrytningar etc, då pallar man inte.

Är själv aktiv på "dissa personen över"-tråden. Kan inte påstå att jag går in för det då jag sitter på kontoret och postar verser korta tillfällen ges, men tyvärr ligger det ändå på en väsentligt högre nivå än det allra mesta som läggs upp där, trist.

Master of Irony

2009-11-12 18:26
"ligger det ändå på en väsentligt högre nivå än det allra mesta som läggs upp där, trist."

Kollade upp det där och det är inkorrekt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-11-12 20:17
App

Kollade upp det där och det är inkorrekt.

Kul att du tog dig tiden och kollade, men jag vidhåller påståendet.
Master of Irony

2009-11-12 23:58
Sen är ju frågan varför man ens orkar bry sig om de andra? Tror att alla vid detta laget redan är väl medvetna om att om man vill se högre standard, bättre skills, så får man läsa verserna från whoa's battle tävling/tävlingar.

Enligt min åsikt när det gäller alla "så grova dissar som möjligt"-liknande trådar så är det mer som "skriv av dig"-tråden. Folk verkar inte vara speciellt seriösa. Sen om dem är seriösa men det uppfattas som oseriöst för att det är så dåligt -who gives a fuck? Orka ens bli uppriven för det haha. Övning ger färdighet, i dessa trådar kan folk både skriva, träna OCH få kritik av olika slag. Det är ju bara positivt och ett bra alternativ till att bara sitta med penna o papper varje kväll, varje dag, varje vecka, varje månad och varje år.
Om din "diss" var ett försök att skrämma bort rookies osv är det bara patetiskt, låt whoa'iterna ha ett kul tidsfördriv för fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-13 08:25
stajl

Jo du har helt rätt när det kommer till att "ens bry sig". Jag är mycket väl medveten om att man lika gärna kan skita it.

Men du förstår säkert hur känslorna kan uttrycka sig vid de mest utsatta situationerna, sen kväll, tom i huvudet, klickar sig fram, suckar lite här, suckar lite där, och vips. Hittar en sådan här tråd.

Tycker väl att man kan träna på mer intellektuella rim än de som du försvarar i angiven tråd.

Intellektuella rim? Definitionsfråga?

Jajamensan, men dock anser jag inte att tonåringar blir kreativa och mentalt upplyfta av vålds och köns -relaterade strofer som inte egentligen fyller någon som helst mening.

Men hey, its still my opinion.

one
Catapults Ent.

2009-11-20 21:42
haha word haha killen är 13 år men ändå borde han ha gjort ett bättre tema^
 www.myspace.com/friphmusic
Lyricist

2009-11-25 11:14
För det första, så hör inte denna tråden hemma i detta forumet egentligen. För det andra, så behöver kidsen nånstans att leka av sig och lära grunderna. Bättre att dom gör det i den tråden, än att dom spammar lyricismforumet med 5-minuterstexter om hur gangsta dom är.

Sen att vissa aldrig lämnar den oseriösa nivån och fortsätter sänka medelstandarden på forumet är ju trist, men vad skall man göra? Man kan knappast neka folk att hänga här.

Jag rekommenderar dig att hänga i någon anna cypher. Typ Kammels "en sånn där cypher du vet" eller liknande. Där är nivån avsevärt högre även fast verserna ibland kanske inte är dom mest seriösa.

Låser denna nu...