a.a.a aka fiskbullar vs jeEpikX 8 bars svenska jeEpikX------------------------------------------------------------yoyo du gick ju in med en tjej på toaletten//fiskbullar ja du tänkte ju ha sex men//du din fitta fick ju inte ens in den//efter jag har släpt domma raderna vet man vem som vinner//kom hit du blir skuten i huvedet//haha du är inte ens snygg när ljuset är släkt//du tror ju att du kan vinna för tusan//jaja släpp dina rader och visa vad en mus kan// 8 barspeace out A.A.A aka fiskbullar jag gick in med en tjej och kom ut med det så MÅNGA FLER/ jag försökte men dom var TRÅNGA har aldrig hört nån STÅNKA MER/ och visst kan jag vinna det var väll det MINSTA PROBLEMET/ när vi battlar så får du VINKA och lämna SCENEN/ du battlar mig och du blir PISKAD I NATTEN/ skickar tillbax dig till lysekil och FISKAR I VATTNET/ åk hem till fiskarparadiset och DÖDA din egna FÖDA jag kör gör som frida och dunkar din MAMMA gul och BLÅ/ till nästa gång fixa en pall så jag kan dissa dig ÖGA mot ÖGA för vi är inte på SAMMA NIVÅ/
Erm... Jag kan inte se hur någon som begriper något om battles kan rösta på någon annan än Fiskbullar.jeEpikX: Du har nästan lite för korta rader. Tänk att en bar är "beat snare beat snare" - där man får flow om man rappar det med stuns när snaresen kommer. Din rad:"kom hit, du blir skjuten i huvudet//"är alltså:Kom - - - - - - - hit - - - - - - du blir skjuten i huvudetBeat - - - - - - snare - - - - - - Beat - - - - - - snareVilket inte låter så bra. Och om du skulle rappa "du" i första snaresen så skulle det bli ryckigt och ännu sämre.Så mitt tips är att ha musik i bakgrunden när du skriver texter. Då skulle du helt naturligt märka att dina texter inte har flyt utan att du kan fylla ut dem bättre.Fiskbullar: Du hade mycket bättre rim och en fyndigare text (även om gimmicken med fiskbullar känns lite väl skruvad). Det stora problemet med vad du skrivit är de två sista raderna, eftersom de är på tok för långa.Så det finns saker ni båda kan öva på. Men Fiskbullar var ändå bättre. V: Fiskbullar.