dikter [Cypher]
Släng upp era dikter här så kan vi bedömma, njuta och vara lite djupa tillsammans!
Skriv titel samt ditt namn så får alla bedömma och läsa.
Lägger upp min först under detta inlägg!
Burlins Jävla EP - Gratis på: www.burlin.nu www.myspace.com/neverendingmike
Jag har dödat - av Burlin Jag dödade min syster igår Och kanske är jag galen Men hon grät i allt för många år Och letade bland löven Efter någon som kunde se Det ljus hon bar inom sig Men ingen människa stannade Så kylan kröp intill dig Jag dödade min syster igår Och jag ser på vad som händer Brotten som vi alla begår Mitt syskons blod på mina händer Hon var så ensam och naiv Hon trodde vi var som barn Oskyldiga lekar leka vi Som porlande vatten i en kvarn Vatten kan man drunkna i Vatten översvämmar städer Och barnen som du trodde var vi Var bara vargar i barnkläder Jag dödade min syster igår För hon fick nog av alla vägar Hon såg hur långt krigen når Hon såg hur alla jagar Pengar, makt och härlighet Alla mänsklighetens lagar Hon såg hur syra regnade ner På Guds alla sju dagar Hon kände vind från kärnkraftverk Hörde ljudet av missiler Kände hettan genom sin vackra särk Och jag såg hur hon gav med sig Jag dödade min syster igår För hennes sorg var allt för stor Jag kräver inte att ni förstår Fast ni alla var hennes bror Jag dödade vår syster igår Och vi står hjälplösa...
Helt fantastiskt! Skitbra verkligen!
Mer sånt och jag kanske skulle skrivit att vilket språk som helst går bra - helst engelska och svenska dårå om man ska vara petig ;)
Stort Giantheart.
känns som jag står några trappsteg ner. men ni får la läsa iaf
Neverending.. "vargar i barnkläder" tyckte jag extra om
Även vid full fokus, tappar jag den röda tråden.
Fumlar efter lysknappen, finner mig ensam i ett karjt landskap fläckat av döda områden.
Även denna dag är allt kusligt grått, nästan nattsvart. Jag tror mig skymta solen. närma mig ljuset.
Samma vanliga illusion av den skatt jag förväntar mig finna.
Natt till dag, dag till natt. När kommer tåget? Om det kommer, kommer Jag att hinna?
Destination noll koll. Visionen av vagnen på det oändliga spåret tar dig vart du vill men har du någon kontroll?joe - noll koll
Bmtf
jag skar av din hals med min kniv ville se om du var lika fin på insidan men du var bara fyld av massa röd sörja fan.. Vi får nog börja gå i äktenskapsrådgivning om detta förhållande ska hållaFak0 - Nyfiken och kär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gärna texter med lite tanke och tid bakom enligt mig. det ger tråden lite tyngre bränsle
Bmtf
Håller med dig
Joex ! Lite mer djup och måste säga att allt hittils utom
fak0 och hans bidrag var riktigt bra! Keep it upp! Mer, meeeer!!
Bah bara ni som inte kan se det dolda budskapet i den ~
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Klarsyn - av Burlin En kallsup av det förflutna räcker Om jag druknar Ska det betyda något Och det gjorde aldrig ni
Kom igen gott folk! Visa er djupare sida nu!
ja. väldigt... jag fick en hemsk känsla iaf. måste hem och leta upp rader! kmr mera
Bmtf
Fallen ängel - av Burlin Enda beviset på att jag haft vingar Känt mig trygg Är den fräna stanken av brända fjädrar Från min rygg
Fru Kadaver verkar sysslolös... syjunta?!
Fler
seriösa dikter, tack!
Fyfan, vissa dikter är ju verkligen skit bra. Langa mer, jag diggar det här!
Delar - av Burlin Vi delar Kors Och tvärs Över flödet Flyter vi samman I överflöd Vi fastnar I forsens många stenar Vi trampar vatten Och drunknar törstiga
I en systematisk korruption av mänskligheten
Lider de tänkandes dagar mot ett långsamt slut
De söker lycka i valuta och gemenskap av majoriteten
I flock ser vi inte ensamheten
Medvetet genomsyras vi av radioaktivitet
Omedvetet blundar vi för realitet
Nyföddas samveten ömsar skinn och krymper
Punktlighet och saklighet är ett med ensamhet
Vi inser maskinens förödelse och avvisar kvantiteten
Vi ser ovisheten och tomheten på planeten
Vi älskar kvaliteten och visheten
Vi finns inte i samhörigheten och vi nekas uppmärksamheten
Som en del av lönsamheten
Sitter vi mitt i smeten
Vi nekas friheten och vi lär oss lära ovisheten
Människan behöver inte tryggheten
Människan behöver inte likgiltigheten
Kontakta första hjälpen, kontakta räddningstjänsten
Människan behöver stöd av beroendeenheten! Människa - joe
Bmtf
Sjukt bra! Fick till rimmen där.. liiite tjatigt där på slutet men du erövrade den biten ganska bra ändå!
Mer, mer, meeer!
varje kväll när han kommer hem så börjar tårarna rinna det enda han vill göra är att försvinnna han sitter i badkaret och tänker vad han har gjort för fel tankarna blir bara fler och fler han känner att han inte vill leva mer, det enda han vill är att få frid tankarna börjar vingla fram och tillbaka hans hjärta börjar snabbt slå och hela själen försvagas nu börjar blodet stråla ut ur hans ådra och nu fattar han att snart är det slut hans redan tårfyllda ögon börjar bli glasartade han sitter nu gapande livet rinner ut det är bara några få sekunder kvar han gör inget att stoppa det för han kommer fram till att han inte något har han somnar sakta in nu kommer döden hans själ ta det är förjävligt att det händer, för han är ju bara ett barn
lät bra. hemsk... klassiskt
Bmtf
A criminals mind, searching partner in crime
A criminals mind leaves the trouble behind
A criminals wife sees trouble ahead
A criminals life, before trouble he´s blind joe - blind
Bmtf
Lyricist
2007-03-10 12:35
Jag vill sjunga, jag vill le Jag vill blunda, jag vill se Jag vill drömma, jag vill älska Jag vill glömma, jag vill tänka Jag vill springa, jag vill gå Jag vill ligga, jag vill stå Jag vill bråka, jag vill skratta Jag vill flåsa, jag vill andas Jag vill... Jag vill... Jag vill vakna, jag vill somna Jag vill bada, jag vill torka Jag vill att du ska vara lycklig haha freestyleshit
Jag diggade den Fegon_, enkel och bra!
Fan folk kan ju här! Det e skitkul att läsa!!
Finns är sorg i mitt hjärta en sorg så stor denna sorg kommer ni aldrig förstå ni kommer aldrig sorgen inom mig nå för den ligger som på min kind som en tår R.I.P Mormor -96 skriven -00 10 år gammal kille
vad har ja gjort, du vill inte vara med mig varför ? är frågan som jag ständigt ställer till mig själv du har det inte lätt jag vet jag är inte perfekt det vet jag med men om jag bara hade vetat att det var så här det skulle bli så är det varit lika bra att jag tar mitt liv så till min kära familj och till alla som jag känner livet blev för mycket så jag skriver nu vad jag tänker det kommer aldrig sluta så jag avslutar mig själv jag skriver detta brev så ni vet hur det känns dikten är upplagt och allt som jag velat säga är sagt nu är det bara att vänta på att gud sin budbärare ska sända
Korsfest - av Burlin Kryp med mig tillbaka till korset och jag bjuder upp till dans vi får bära våra synder men ikväll tar vi en chans att få dricka bägaren ur för att få släcka själens törst men imorgon trycks våra axlar av det kors som alltid är störst Kräla med mig till kullen där ska vi sida vid sida stå upphängda för vinden helt lika båda två För på korset är vi samma Våra synder rensas ur Se på oss och lev tills det också blir din tur
Världen ser mig ändast som en jag ser alla som hela världen lämnar ofta festen ner stämd för jag kan morgon dagen i själen öppnar tyst låtet husets dörr för jag vill inte väcka föreldrarna då mitt rum är som lika mörkt som karriären om alla drömmarna... Sakta, sakta öppnar jag ögonen och det första som slår mig är oboy! benen vägrar att göra som man säger åt dem o livet känns som allt annat en skoj med ångesten om att ja slösa pengar och även minnet om att det skulle va sol? så vet jag att det kommer ös regna.. för mitt liv är aldrig ljuset ändå Kvällen börjar att närma sig och jag vandrar snabbt mot bankomaten för jag ska dricka mig full igen utan en ändaste tanke om morgon dagen för den ända tanken som jag har är att du ska kunna bli min för jag vill så gärrna ta och ta men det jag kan ger är ingenting Förlåt mig för att jag är den samma som aldrig har ändrats igenom åren jag ville då aldrig såra min mamma men du skaddade mig när de va du & alkohol och det sorligaste av alltihopa ja... det är att jag går nu på samma spår som du var stark nog att kunna lämna det är min tur nu, din egna son... förlåt mig.. SamzoN - Det jag har är ingenting.
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!
Evolution, I the mind's eye is the I of I and the eye of my mind paranoia in disguise psychologically sublime spiritually divine endless through time and always align while the eye of mine one organ, less dry fighting to survive and suddenly realise that visions subside has never been a crime Frost Basiclly what's my mind been through lately. S könt att få skriva av sig...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Sitter hemma å gråter Tänker på våra minnen Fick bara torka tåren Vill bara du försviner Klart jag älskar dig för allt som vart bra Klart jag hatar dig för allting som du sa Sitter hemma nu, Tänker på dig Tar farväl nu , sänker mig själv Första diktenTFC - Dikt :)
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396 Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Samzon's Va FET! Big up för den! Frost's grymm som fan också !
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396 Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Thanks, passar på att uppa den här tråden för dess härliga substans.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Klarar inget mer känns så jävla fel Kollar ut å ser å undrar hur det blev som det blev Varför du, du stack så jävla snabbt Blev deprimerad men det märktes väl knappt? Klarar inget nu, försökte förjäves Tar jag livet nu kanske ingen märker? Tankarna snurrar jag stannar å undrar Tro mig jag försöker men jag bara kastades undan Ville du skulle veta, tänker på dig Jag hoppas inte att du känner som migTFC - deprimerat shiit ..
upp då :) ..
Snälla kan alla bara titta på sverige? jag blir så glad när jag ser alla dessa färger ett vitt land vilken tråkig omgivning = slut på karrieren av min låt skrivning blåa tider, ett helvete för vissa barn skriker, medans de rika bara fnissar hallic gör allt för ett färglatt land du skulle förstå om du va färgad man visdoms ord direkt från hallicsanders hjärta håll den här tråden levande, den vättigaste på länge
Folk öl o en liten bit av det bruna
vårsolen skiner, värmer mig starkt på samma sätt som du gjorde men du värmde mig även där ingen annan kan och ser din nuna när jag fokuserar på solen livet är ett spel -som du och jag vann men när du försvann tappade jag modet att erkänna att jag har varit kall sen du lämnade mig -som ett mörker i skogen har fantiserat din återkomst sen du gick men känner att jag drömde förgäves jag tog det som en vana att få vara din sen vi ristade våra initialer i ett av trädensolen kändes kallare när du släppte min hand men vet att alla tårar jag grät var värt varenda skratt konstgjord - en dag i mängden
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det. http://www.myspace.com/johanawesome
Jag funderar på världen Att alla ska ha olika värden va är det för fel vuxna säger att vi ska lära oss den? varför inte nåt jag göra för att få skuldkäsnlor sen. Folk dör i andra länder. men annat folk bara pratar med sina vänner. Ignorerar det som händer. Jag sänder och tänder en tanke. Jag ser folk dö av svält. Men ingen bryr sig väl. Varför ska vi bry oss om hur en annan människa har det ställt. Jag orkar inte med seriöst vad har vällt. Är det våran girighet att tjäna pengar. Eller att få många brudar i sängar? Jag orkar inte med våran egoism. Krossa brutaliteten javisst. Nåt jag smörjde på lite snabbt...men comments plz
jag spiller blod för dig bror, vad som en händer. jag kan skada min kroppa när du är i fara. jag kan förlåta dig för vad du en kände. jag kan se nått fel i dig, fast du inte svarar. jag kan offra mitt liv för dig, fast du inte vet. jag kan göra vad du vill nämn bara saken. jag kan hålla vårt egna löfte, låt de va vår hemlighet. jag kan kriga för din skulle, behöver inte veta orsaken. Om jag gör allt detta, så kan jag till o med dö. utan dig finns inget mig, då kan jag inte forsätta du o jag har också lovat varand att aldrig säga adjö. men om jag då kan dö, och du försvinner , vrf gör jag då detta?.
Dina ögon så blå, din hud så mjuk! Jag undrar bara.. vill du suga min kuk? Ajjt
http://www.myspace.com/micman123
Dina ögon är lika djupa som djuphavs fiskar/ att hålla dig gömnd jag vet att jag reskerar/ min kärlek för dig är lika stor som en blå val/ Jag älskar dig och dina ögon är så klar/ dina händer är lika lena som siden/ och ditt saliv smakar som det godaste filen/ Din mun går inte ens att förklara med ord/ men kan juh bara säga att den är den bästa på vår jord/
Jorden fortsätter snurra - av Nikkz nu har jag blickat tillbaka några år, hur folk försöker få det bättre men det är likadant ändå, presidenter och statsministrar bytter platser hela tin, för att göra världen bättre på en pall med ett flin, inse att svältande barn behöver hjälp, eller 4-5barnsmammor som har det dålig ställt, jag menar tänk till, gö nåt istället för att bara sitta, vara den ni är och vara kända utan att visa fitta, porrstjärnor får slita, och sälja sina kroppar, medans ni sitter rika som troll med chipsen och doppar, folk skänker pengar, till välgörenhet. men dom fortsätter röja som grisar du vet, bratsen snackar om, hur mycket pengar dom har. men ni smuttar champagne utan att tänka på fattiga barn hade jag varit rik, hade jag skänkt och hjälpt till, gjort världen till en plats, låta dom gå i skola om dom vill, dom svälter, och ni jäser och ni fortsätter jäser, medans barnen i irak, faller som schackpjäser, gö som jag kompish bli en fadder, stöd barnen där nere som knappt får sova på nattenPEACE, kommentera gärna :)
inte för att vara nån stöddig typ... men tråden har förvandlats till någonting inte likt det den bör vara. har jag fel? mkt snabbskrivna dikter som förvisso är helt ok. men finns det någon direkt tanke bakom?.. det jag reagerar på är just alla dessa stavfel och uteblivna bokstäver... ska man skriva så ska man iaf göra det korrekt. man kan "snittsa" till vissa ord men inte såååå illa.
Bmtf
Evelito -nyfiken å kär.. ocksådet var en dag igår å jag såg dig på stan asså jag dog inombods lite grann å vi gick hem till mig å knullade har dock inte skrivit denna själv men min tjejkompis ville att jag skulle publicera den... säg att hon e duktig så blir hon glad.. nu när denna e rödnamn så kanske ja dropapr förbi å ger er nå seriöst senare...
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Chalalala Fo real mannen, den va skönaste iaf, du har fett med poäng i allt, Keep it upp homie
Trots att vi lovade varandra/ Du fick mig att gråta varje natt/ Jag har inte vart med nån annan/ Du får mitt hjärta verka svart/ Du misstog min otrohet - Wikke
Ta erat förnuft till fånga å fängsla era demoner/ Prästkragarna dör, ja ska lämna mitt demo åt er/ Jag förlåter från en äldre vis man med vandringsstav/ En visdoms man, den ända jag hört sanningen av/ Indianernas andningsteknik, inga fabrikatiska runder/ Naturen e botemedlet, gratis som anförskaffat under/ Men pengar styr å regnet yr, blir sentimentalt klen/ Men naturen räddar oss i ett fenomenalt fenomen
I en tidlös rymd
Checka, min flickvän skrev detta. jag önskar att vi sågs ibland å kunde vara glada, som i sommras å jag saknar våra dagar. våran saga fick ett slut för kortsiktigt, visste aldrig om jag kunde ta oss två på riktigt. vare så viktigt? fan de värkar inte bättre, skulle du förlåta mig om du fick smälla mig på käfften? jag vet inte vad jag betyder över huvudtaget å att inte veta nåt det gör mig fan galen. ser inte skillnad på vaken eller sömn, för du finns här helatiden så att allting blir en dröm. kanske är jag efterbliven å har inte fattat, att slutet har kommit å förhållandet är tappat. vet inte kanske kan du ge mig en förklaring, till varför jag älskar dig för jag har faktist ingen aning. kanske jag borde glömma, sluta tänka på de hela men utan dig så vettefan om jag vill leva, för du ska veta att jag saknar dig nå sjukt å jag vill inget hällre än att vara med dig nu. allt har blivit grått sen den jävla dan, kanske min kropp är vid liv men min själ är begravd. du har lärt mig saker trots hela sveket å jag ångrar då å då att jag tog de första steget. utan dig så kommer jag att falla sönder, pallar inte alla mönster som är utanför mitt fönster. jävla skit. jag fallar sönder och samman, jag vill gå vidare så jag sörjer och samlar på mina krafter men dom verkar bortgångna. du är borta nu å det blir jävligt svårt att somna, kan du komma tillbaka till mig nu? för vår saga den är slut men jag vill prata med dig nu. för jag är svagare än du, och vår kärlek jag ger upp den. jag kan lika gärna stanna här å se i luften. för du är borta å jag måste inse att tiderna vi tappat de var mitt fel. det känns så fel men vad kan jag göra åt detta, de va du som lämna mig och tog med dig mitt hjärta. för du ska veta att jag saknar dig nå sjukt, å jag vill inget hällre än att vara med dig nu. allt har blivit grått sen den jävla dan, kanske min kropp är vid liv men min själ är begravd.