BearC vs. Fedjo
ROND 1 Fedjo Du har ingen fantasi alltså är du helt fantasi-lös// Du lever i en dystopi alltså är du helt värdelös// Skandalöst shit, du blir begravd nere under jord// Jag droppar ambitiöst så beställ mig ett VIP-bord// Jag mot BearC slutar i mord för min stil är iskall// Slutar uppe i sjukhuset för ett kamikazeanfall// Klart det small, precis som inom termodynamik// Du drar iväg men motvinds på landsvägstrafik// Och mitt flow är fan fetare än Iraqs Oljeförråd/ Jag föreslår att du går till GAIA och söker råd// Björnen Ta det lugnt, behöver ingen fantasi för att vinna mot dig// Sa du ville ha battle med kvalité och kom direkt till mig// Faktum är att jag gärna också vill ha bra motstånd// Men kan inte hitta en enda bra rad i din fittiga kråksång// Så det blir första och enda gången du möter nån med talang// Helt utmobbad mannen du borde starta en egen falang// Grabben du droppar ambitiöst och det va det bästa du kunde lägga?// Rövar bort dig till en lantgård, gör procsessen kort med bondens slägga// Det är väl ändå inte jag som gråter hos admins efter en förlorad battle// Du GAIA, snälla mamma, "han fuskade"! Man, fuck det!!// ROND 2 Fedjo Din farsas gifte med din mors svågers dotter ledde till en jävla incest// Och stackars BearC han fick födas med både döds och själångest// Vadå gråter, Merci och klart alla hatar väl fuskare eller hur??// Vårt battlande här lär dig både ny struktur och musikkultur// Om jag nu är mobbad så är du pricken över I i ordet BiATCH// Fixar med dina rhymes -scratch- så kan vi köra en ny match// Du lever och lär efter min stil, men litar för mycket på ditt Ego/ Så Jag tär isär dig bit för bit som om du vore gjord av Lego// Visst jag är ny på Whoa och? Så nu får resten ställa sig på kö// Att du rappar bra utan flow? Nej du får SUGA KUK OCH DÖ// Björnen Du försöker lära mig om struktur och musikkultur// Faktum är att vi inte är från samma kultur, du e avlad från en schimpans i en bur// Behöver ingen inblick i din jävla trista vardag// Lyssnar inte på dina rader, säg till när du e klar dawg!// Kunde inte bry mig mindre om ditt saglande skitsnack// Blandar in engelska ord i texten för att kunna rimma i takt// Du kunde fan lämnat WO trampar över dig ändå// Så högt över alla andra att jag tvingar jättar att stå på tå// Men ärligt talat kompis, du borde förbättra ditt rimschema// Jag spottar flerstavigt och klyver din skalle som en mittbena// Start giving your votes people =) motivera gärna...peeys
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
|