Jag tycker att dina ambitoner är toppen. Hur många här sjunger på portugisiska?! O dessutom: hur många gör baile funk (eller mer korrekt Funk Carioca) i Sverige? Det du gör påminner en aning om http://www.nytimes.com/video/world/americas/100000001222292/rio-funk-american-style.html Don Blanquito, en gringo amerikan som rappar i Rio. Det finns mer om honom på YT. I övrigt har vi så vitt jag vet i Sverige bara: As Jinganas Forever- en feministisk (?) funk carioca grupp i Sthlm. I GBG: MC's Dr Knuf och André Di-mola. Men jobba vidare med produktionerna! Jag tycker att det är viktigt att hitta ett eget sound. De ljud du har nu låter ganska mkt som allting annat och ganska, om du ursäktar, "såsigt". Därför är det schysst om du gör exempelvis hård brasse-influerad rap/funk. Kanske mer elektronisk o emellanåt högre tempo och ett o annat för dansgolvet. Mitt förslag är att du lyssnar på trap, twerk och annan bass-musik (dubstep med de TUUUNGA basgångarna) för mer unik inspiration. Det känns som om framtiden ligger där iaf ur ett västerländskt perspektiv. (I brasilien händer det inte heller mkt på Funk-scenen längre, tror jag). Så ta de hårdare inslagen ur den senaste musiktrenderna och kombinera med de kompositioner du har (rapen, melodier, ljudeffekter) så kommer du få mer uppmärksamhet. Ju mer oväsen din musik låter som desto mer nyskapande är den. Jag lovar! Sen kan du använda dig av mer dynamik. Bryt av ex. med en loopad bossa-gitarr någonstans för att skapa kontraster så går folk ner i spagat av de oväntade vändningarna sen när trummor/bas dundrar in igen. På soundcloud hittar du allt det senaste och tyngsta du behöver höra. Så sammanfattningsvis: Snegla bara lite på det som händer i USA men fokusera mer på andra Afrouttryck i andra länder. Usa är musikaliskt ett land på väg utför och Brasilien är på väg in. (min synpunkt). Renodla känslostämningarna i låtarna. Med det menar jag: En hård låt är rakt igenom hård, en smörig kärlekslåt blir en känslig ballad. En radio-låt är en mittemellanlösning. Blanda inte i onödan olika musikstilar i samma låt men blanda ex. instrument ur olika musikstilar. Jobba på ditt nästan perfekta portugisiska uttal och samarbeta musikaliskt med andra som har ett helt annat musikaliskt perspektiv så kan du nå långt! I vilken stad har du din bas nu? Mvh. Tronque