[Audio] Qruu (FIN) - Du är underbar.mp3 Ey!Var så goda att ladda ner: Qruu - Du är underbar.mp3Jag hoppas att min lyrik (se nedan) talar för sig och att jag inte behöver förklara eller analysera låten. Hoppas någon här finner den givande.För musikproduktionen står Glidish/Kristoffer Wanger.Lyrik och rap av Johan "Qruu" Kvarnström.Lyrik:Den här går ut till dig, dig och digDen här går ut till dig, dig och dig…Den här går ut till varendaste en, okej…Lyssna upp: du är underbarTill varendaste vän: det väger tungt som fanHuvudstan, Kurdistan, du kan vara var som helst ifrånSpelar ingen roll, jag älskar dig ändåDu och jag, samma sak, under vad, samma takBildligt talat och de´ underbartFast de klart, ja du vet om de kallar dig för ghettobarnÄr det säkert att de tar dig för en kleptomanJag är fattig, nej inte förortHinner aldrig stämpla mig för jag kör fortHörs nog för den som faktiskt vill lyssnaOhållbart att tro att alla ska lyckasNån sticker in nålen och går in i psykosenInte fri som en fågel då du flyger med drogerDu kan chilla på Rhodos eller sitta på kåkenJag riktar mig till just dig som lyssnar på låtenDu vet väl om att du är underbarDu är u-u-u-underbarInget underbarn, inget undantagMen du är just som jag, och jag är underbarSå ja, glöm aldrig bort att du är underbarOch förtjänar att höra det just idagHar du sumpat en chans har du hundra kvar… Glöm aldrig bort att du är underbarVem är i topp tie, vem får bloggpriset?Vem glänser allra mest i din omgivning?Vad är hype, vad är inne och vad spelar rollOm det sånt ska ge ändå är att få leva softJag retas opp för lätt, ja blir bitter och inåtvändlyssna upp min vän det här är inget skämtDu kan ligga på botten och gråtaEller blicka ut ifrån toppen belåtenÄndå så här, svårt att tro det ett tagLika underbar oavsett vadDu kanske gör musik som jag hatarDe lugnt yo, tro på dig själv, fortsätt skapaAldrig slicka uppåt, skippa fenomenetSolidariteten tittar hellre neråtSå, ta dig fram som en huliganFör nu vet du ju vad du är underbarRef.Fri när jag ger upp min suveränitetUtan att tumma på en djup integritetKänner så många, få kommer en näraÖmsesidigt, att få det är en äraVärnar om nära, men kärlek till allaKärlek i dag fast vår värld faller sammanVerkar som att leva har blivit som att tävlaJa, jävlar… men jag skiter i att segraStolt går jag ut som förlorare ur kampenGjorde mitt bästa, slogs till sista tandenDrog streck i sanden, försvann med vindenJag blickar tillbaks, och jag är han på bildenSå, bubblan spricker, allt försvinnerMen det var tårar av glädje som rann på kindenAldrig kung i stan, ibland tungt som fanMen ja jag vågar känna mig underbar och du…Ref.