[Audio] Qruu (FIN) - Du är underbar.mp3
Ey! Var så goda att ladda ner: Qruu - Du är underbar.mp3 Jag hoppas att min lyrik (se nedan) talar för sig och att jag inte behöver förklara eller analysera låten. Hoppas någon här finner den givande. För musikproduktionen står Glidish/Kristoffer Wanger. Lyrik och rap av Johan "Qruu" Kvarnström. Lyrik: Den här går ut till dig, dig och dig Den här går ut till dig, dig och dig… Den här går ut till varendaste en, okej… Lyssna upp: du är underbar Till varendaste vän: det väger tungt som fan Huvudstan, Kurdistan, du kan vara var som helst ifrån Spelar ingen roll, jag älskar dig ändå Du och jag, samma sak, under vad, samma tak Bildligt talat och de´ underbart Fast de klart, ja du vet om de kallar dig för ghettobarn Är det säkert att de tar dig för en kleptoman Jag är fattig, nej inte förort Hinner aldrig stämpla mig för jag kör fort Hörs nog för den som faktiskt vill lyssna Ohållbart att tro att alla ska lyckas Nån sticker in nålen och går in i psykosen Inte fri som en fågel då du flyger med droger Du kan chilla på Rhodos eller sitta på kåken Jag riktar mig till just dig som lyssnar på låten Du vet väl om att du är underbar Du är u-u-u-underbar Inget underbarn, inget undantag Men du är just som jag, och jag är underbar Så ja, glöm aldrig bort att du är underbar Och förtjänar att höra det just idag Har du sumpat en chans har du hundra kvar … Glöm aldrig bort att du är underbar Vem är i topp tie, vem får bloggpriset? Vem glänser allra mest i din omgivning? Vad är hype, vad är inne och vad spelar roll Om det sånt ska ge ändå är att få leva soft Jag retas opp för lätt, ja blir bitter och inåtvänd lyssna upp min vän det här är inget skämt Du kan ligga på botten och gråta Eller blicka ut ifrån toppen belåten Ändå så här, svårt att tro det ett tag Lika underbar oavsett vad Du kanske gör musik som jag hatar De lugnt yo, tro på dig själv, fortsätt skapa Aldrig slicka uppåt, skippa fenomenet Solidariteten tittar hellre neråt Så, ta dig fram som en huligan För nu vet du ju vad du är underbar Ref. Fri när jag ger upp min suveränitet Utan att tumma på en djup integritet Känner så många, få kommer en nära Ömsesidigt, att få det är en ära Värnar om nära, men kärlek till alla Kärlek i dag fast vår värld faller samman Verkar som att leva har blivit som att tävla Ja, jävlar… men jag skiter i att segra Stolt går jag ut som förlorare ur kampen Gjorde mitt bästa, slogs till sista tanden Drog streck i sanden, försvann med vinden Jag blickar tillbaks, och jag är han på bilden Så, bubblan spricker, allt försvinner Men det var tårar av glädje som rann på kinden Aldrig kung i stan, ibland tungt som fan Men ja jag vågar känna mig underbar och du… Ref.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com