[Audio] Modesty Blaze - Karl Bertils Julafton
NYTT TRACK! Rap/text/musik: Modesty Blaze Gästinhopp av Maja L. Text: snön faller vit, det är vackert efter sommarsvetten och när solen faller på ser man hur frosten glänser man blir berörd för att tomten hjälper barnen men i staden är det kyligt för man vet så väl hur folket tänker materialism- det tar stopp för mig jag ser upp till min mamma där hon arbetar i soppköket det är inte temperaturen som gör världen så kall så jag ger vad jag har till de som inte äger nått alls jag sitter hellre på en innebar med glaset i handen och är glad för de saker som jag inte har och är glad för att sakerna jag faktiskt har är sakerna jag lever för, musiken är mitt levebröd du kan ta min macbook och iphone men aldrig mina minnen som jag samlat i min scrapbook pallar inte denna fuckade fasaden snön faller vit endast alkisen e vaken reff vers ingen ser dom och ingen vill bevittna dessa människor som inte fått den lycka andra nyttjar jag kan inte förklara, men det finns en segregation mellan mänskor som är rädda för att ge bort ett värmande ord och mänskor med mod så vem vill du vara? du kan välja nästa gång du ser henne, kanske kan du hjälpa henne eller nästa gång du går förbi och alkisen ramlar i gatan kan du hjälpa honom eller så låter du bli carl bertils jul är en vacker historia som du önskar vore sann, eller hur? om man bara kunde dela lite glädje om scenen i filmen liksom aldrig tog slut då hade varit annorlunda men tv:n stängdes av, romantiserandet dog ut för aldrig att man lyckas göra alkisen till nykterist han återvänder snart till flaskan där den enda lyckan finns reff vers ser du samma vackra bilder som jag också ser? ser du mamma, pappa, sonen, ser du dottern som ler? ser du tomten i rött och alla tjocka paket? det är något som inte stämmer, nånting är fel mamma har en flaska vid sidan och pappan är inte glad försöker bara rädda en helg med sina barn för han har varit ute och äntligen skaffat gran i vetskap om att han måste åka nästa dag ser du saknaden av överflöd i fotografiet? hur det hela ångar på som lokomotivet? fastän ingen av dom trivs där och sonen sitter tyst men försöker ändå se till att underhålla sin syster för det är bara jul en gång om året så han vill göra det bästa för oavsett hur dom får det sanningarna är svåra och aningen för tunga för er vi stirrar på samma bild men du blundar för det WWW.SOUNDCLOUD.COM/MODESTYBLAZIN (https://soundcloud.com/modestyblazin/modesty-blaze-med-maja-karl) PRODUKTION AV MODESTY BLAZE, REPLAY BEATS
Rappat skitlänge.