I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Oscar Eek Ft. Frihet - Text från hjärtat

Vår Hiphop - Audio & Video

2012-09-30 21:07

[Audio] Oscar Eek Ft. Frihet - Text från hjärtat

Tja, har kommit tillbaka efter en väldigt grov skrivtorka
så jag och Frihet körde en låt tillsammans.

Verserna : Jag
Refrängen : Frihet
Beat : MoB

Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin syster,
det smakar som det ska men det känns inte helt rätt..

2012-09-30 22:44
Verserna lät ok, refrängen lät förjävligt. Fortsätt, pz!

2012-10-01 21:53
Tackar. Fler?
Groupie

2012-10-03 15:19
lite för mycket "fonkyfresh-rmk-sober-2007-style" tycker jag. märks att det är vad du siktat på. försök hitta en egen stil i rappen, öva på skrivandet utan att plocka rader/rim från diverse gamla låtar osv. vet att det lätt blir att man skriver lite liknande som det man blir inspirerad av. man måste börja nånstans.
och jag tycker inte början reffen är så förjävlig i sammanhanget, skön röst.
Men fortsätt utvecklas så kan det bli bra!
Moderator

2012-10-05 22:34
Amoure skrev:
lite för mycket "fonkyfresh-rmk-sober-2007-style" tycker jag. märks att det är vad du siktat på. försök hitta en egen stil i rappen, öva på skrivandet utan att plocka rader/rim från diverse gamla låtar osv. vet att det lätt blir att man skriver lite liknande som det man blir inspirerad av. man måste börja nånstans.
och jag tycker inte början reffen är så förjävlig i sammanhanget, skön röst.
Men fortsätt utvecklas så kan det bli bra!

Satt väl i ungefär samma tankar. Dock gör du det bra, så all cred till dig! Dock var hooken väldigt sliskig, inte dålig, men väääldigt sliskig.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2012-10-07 22:54

Amoure : Kul att du skriver utförligt vad du tycker. Jag har inte försökt låta som någon utav dem du skrev. Jag har alltid kört såhär, men det är väldigt många som har sagt just att jag och fonkyfresh låter ganska lika.
Jag håller på och utvecklas mycket just nu i skrivandet, tycker att det går mycket bättre än förut (om jag själv får säga det). Tack för dina ord!

Ramuz : Tack så mycket, uppskattar det!

2012-10-11 22:31
Fler?