[Audio] Filosof - Svart på dan (2012)
Nyaste låten med Filosof , Sov inte på denna whoa! Vers 1: Har stött ifrån mig hjälp sett mig själv som ängelen från ovan där Svårt de där med verklighetsbaserande i våran värld Lågan bär dom helande läget här är förnedrande Ingenting som läker man har lärt sig acceptera det Ormar finns det gott om sprider sig i stockholm vem Hjälper den som lider han som skriker ut och bortom hjälp Gråter inte längre nu ingenting finns kvar ge Saker brakar ner så trivs när jag är lagom skev (Sägs att man ger och tar fejsar det mer idag Blaze ger dig klarsyn vaken ingen ger tillbaks) Knas men vem hoppas här kvar i en botten värld Till varje pris vill leva lycklig så ger bort min själ Gått igenom eld vissa andra kliver över liken Vissa söker svar om livet många tar förgivet Så låter tiden gå, så många liv går åt Utan på svider sår svårt som varken ni förstår Reff: Ge din hand till en broder som har fastnat När ingenting når fram och inte kommer fram till fastland Vänder sig till flaskan i träsket runt och plaskar Allt omkring e fucktup allting e svart även mitt på dan! Vers 2: Så många ropar ut, knyter sina händer för att nå till gud Våga tro att tiden nu ska visa ljus på stigen ut Liknar ju den mur där ingen ser oss när är vi kliver fel En grå fasad som alla gatubarn vill riva ner Så skänk dom liv jag ber ser solen bakom svarta moln Att ta sig genom leran framåt de knappt de går Hasch består sedan genom massa år masken på kraften genom stormen i försök att hålla hatten på (Sägs att man ger och tar fejsar det mer idag Blaze ger dig klarsyn vaken ingen ger tillbaks) Bakom ridån sitter ni jag vet det Smider planer lever livet genom girigheten Men går med huvet högt och tänker kriga bror Tills sista bloddroppen faller ner på mina skor För har lärt mig att kärlek lever vidare Helvetet vi lever nu blir säkert något finare