I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Ett annorlunda upplägg på rapp (ärlig kritik uppskattas) [Speedyshare]

Vår Hiphop - Audio & Video

2012-02-08 10:59

[Audio] Ett annorlunda upplägg på rapp (ärlig kritik uppskattas) [Speedyshare]

Jag skrev en text mer i diktform och testade att spela in det. Jag rappar texten som att det vore en dikt. Jag tycker det låter skitbra, men eftersom jag vet att man kan lura sig själv ibland så vänder jag mig till er på whoa - ni är alltid grymt ärliga så jag förväntar mig bara att ni säger vad ni tycker och inget annat.

Här är länken: http://www.speedyshare.com/file/EPDwK/Hjartat-som-kallas-hiphop.wav

Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2012-02-08 12:56

kanske blir lättare att lyssna om jag laddar upp den på soundcloud istället.
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2012-02-08 19:25
Ingen som känner för att säga vad dom tycker?

2012-02-08 20:18
ändra fan inte svensk hiphop till nått sämre nu. Dikt är dikt, Hiphop är Hiphop låt det va så!
/Lillen
lillenmusik.se

Collab? Hojjta!

2012-02-08 20:51
Förstår inte riktigt - syftar du på dikten(texten) eller sättet jag rappade på?
Producent

2012-02-08 20:55
Jockelito P18
ändra fan inte svensk hiphop till nått sämre nu. Dikt är dikt, Hiphop är Hiphop låt det va så!

Rap = Rhythm And Poetry

2012-02-09 09:12
vore trevligt om ni säger vad ni tycker om klippet också...
Producent

2012-02-09 09:17
Rätt soft! Men du skulle använt ett annat beat med lite stråkar och sådant utan trummor för att de ska bli mer gripande. Jobba på =)

2012-02-09 09:21
Faktiskt så har jag redan tänkt på det med trummorna, det här känns mer som min grej i alla fall. Måste dock erkänna att jag fick inspirationen från Gwatsky (aka pale kid raps fast) mer specifikt denna låten:

2012-02-09 17:38
Hade hoppats på att få höra några röster till, så jag upppar denna en sista gång nu.
Lyricist

2012-02-10 00:07
Fortsätt köra din grejj. Kan bli nått unikt! :) vill inte kritisera "låten" eftersom jag inte har nån erfarenhet av dikter/poesi men Är inte rösten lite över beatet ? för hög dvs?

Bless

2012-02-10 10:54
Tack OdinOdåga - att skapa något unikt var tanken precis! Jag har inte mixat så mycket så det kan hända att rösten är lite hög. Jag kan fixa till det sen.
Rappare

2012-02-10 11:41
Tycker det låter fett. Magiskt kallar jag detta. Skulle kunna ta denna på repeat, och somna till!
dä ä näääjs brur!

2012-02-10 11:44
Kul att du gillar det!
Rappare

2012-02-10 12:55
god tanke, med en del bra rader... fel val av beat, de e så played out så man somnar
Music makes me feel...

2012-02-10 13:42
Det var det enda beatet jag hade på datorn, ska ta nått mindre played out nästa gång bara för din skull jao!

2012-02-11 00:20