[Audio] Nya rapparen Vergenshans (bäst i Sverige?)
Nya rapparen Vergenshans med sina djupt utsuderade texter kan enligt mig vara en av de bästa MC:s Sverige någonsin haft. Vad tycker du? Han är hungrig och redo att ta sig an eliten i vårat avlånga land... Han är trött på den nya vågen av hiphop i Sverige och vill ta tillbaka kvalitet och talang till rappen, ett nytt 99 till Sverige. Ska detta vara killen som kan vara starten på något nytt? Vad tycker du?? Här är ett smakprov från hans demo.
bäst i världen skulle jag säga! :)
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch
Jag tycker att han låter lite som 2 världar. Han var helt ok men inget som sticker ut i mängden tyvärr.
You don't know what you got, until you lose it.
som linder, helt ok men inge speciellt
My doctor think my eyes are bleeding
Han var helt ok men inget som sticker ut i mängden tyvärr.
Let's kick it !!
Producent
2011-12-18 18:52
Tycker inte ens att det är bra. Gillar inte rösten, dialekten, flowet eller beatet.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness skrev: Tycker inte ens att det är bra. Gillar inte rösten, dialekten, flowet eller beatet.
Moderator
2011-12-18 22:14
Va väl helt okej, men allt som finns i denna låten finns i 100tals andra låtar, men bättre. Haha gillar dessa självutnämnda "bäst i sverige" rapparna.
//TW
Tack för den oerhört positiva och konstruktiva kritiken grabbar.... wow! verkar som att vi har ett gäng hatare ibland oss som inte känner igen kvalitet när de hör den... alla stora genier möter dock motstånd på sin väg upp... Gallileo någon?!? Är jorden fortfarande platt?
Galileo* Låten var below average. allt som inte är "DOOOOPEEEEEEEEE!!!!!!" är fan whack, tycker det som är "average" är sämre än vad musik borde vara. In i studion med dig. Do Work SON
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok, dock pratar jag inte om mig själv i tredje person, ni kan se mig mer som en hype-man för Vergen... men Vergenshans jobbar på nytt material av vad jag hört...
Det känns lite som att det är du som är den där vargen... haha
Det känns lite som att det är du som är den där vargen... haha
Tycker låten var riktigt skön! Btw leaving Falun , kommer snubben ifrån Falun eller :P ?
@ Defunctus bitches
Tack, Ja Vergenshans är ifrån Falun, Leaving Falun är en anspelning på filmen Leaving Las Vegas. Introt är en sampling från just den filmen...
i en av dina andra trådar skrev du
2011-11-23 22:33 Vergenshans - Leaving Falun Mitt namn är Vergenshans. Detta är en skiva jag har spelat in nu under 2011. Ge gärna feedback på hur ni tycker att det låter, var gärna konstruktiva :) säker på att ni inte är samma person? ;)
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker
hahahahahahahhahahahahhahahahhahahahahhahahahah
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är inte jag som startar tråden men det är helt klart "jäv" det verkar ju funka bättre än de andra trådarna tydligen ;)... Jag jobbar ständigt på att bli en bättre rappare och är en självkritisk person, väldigt tacksam till de som gillar... De som inte gillar nått av det som är uppe lär nog aldrig digga helt... Att mina texter skulle va averege köper jag helt enkelt inte, iaf inte med tanke på vart ribban ligger, finns bottnar i alla rader på olika sätt. Spoiler Toda la crítica está bienvenida pero mis "odiadores" pueden comer una polla straight up, no excusas
VRGNHNS: Medlem sedan: 2011-12-21 Senast inloggad: Idag 01:36 Hahahahah. Lägg bara ner Hans :)
LindeR_ Hehheeh ;) Skämt och sido jag skrev att det var jäv... Killen som startade tråden är min producent, jag har försökt hålla mig borta från att skriva här... Jag tyckte att han skulle marknadsföra det som "Feta dizzzEN" istället, det hade också genererat views... Om ni vill gå till botten med det så brukar det alltid finnas nån som kan se att skiten tom är skrivet från olika länder, inte för att det gör nån skillnad när personen är partisk ändå... Hehe ju mer man skriver på ämnet desto roligare blirdet, vem vet kanske blir en till användare på semestern... ;) Tack igen till de som gillar... God jul och gott nytt
alltså man gillar dig ju bara ännu mindre när du håller på och bitchar runt med att låtsas va någon annan osv, stå för din egen jävla åsikt istället för att låtsas att det är någon annans. låten som som sagt ingenting speciellt, men den är inte dålig som många anspelar på. men jag tror att många säger att den är dålig just på grund av att titlen så är du självutnämnd till sveriges bästa, vilket många säkert stör sig på kan jag tänka mig. oavsett om du jobbar på lyrik eller va du jobbar på så kommer jag aldrig lyssna på dig av den enkla anledningen att jag inte riktigt gilla din dialekt, vilket bara är en smaksak så det kan du inget göra åt. men ja, ett tips är att stå för vem du är istället för att leka någon annan. pinsamt bara.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Jo, det jag skrev var bara ett sätt att få folk att lyssna och kommentera, provocera lite... vilket uppenbarligen lyckades. Det är lite komiskt tycker jag hur det hela spann på och vilken bild som målades upp. Vet att ingen kommer tro på det jag skriver ändå.... däremot dementerar jag att skriva feta dizzen skulle generera lika mkt uppmärksamhet, därför valde jag denna taktik istället, trist dock att vergenhans blir utmålad som någon sorts mytoman när det är jag, hans producent som skrivit detta. Vergen skapade en användare ( för han hade ingen innan) bara för att kunna gå in och kommentera tråden, inte mer än så och som han säger, 2 olika länder? lite väl mkt jobb... eller??
Dizzy89 P22 Igen, det var inte jag som skapade tråden, men jag kan som sagt ändå ta på mig den och förstår att den kan sticka i ögonen på många hehe... Sen hoppas jag du kan ge min dialekt en chans till, många rappare vars röster jag gått från att ogilla till att gilla tex Big L, Jay Z, Sadat X. (Jag menar med det att jag spelar i samma liga som dem, ;)) Tack för feedbacken hur som helst, det gäller de flesta i tråden, ska framförallt lägga mkt jobb på min inlevelse och delivery... Mitt tape är lätt att klicka runt på via youtube klippet ifall man skulle finna nått man diggade. Mitt andra tape ska förhoppningsvis vara färdigt innan sommaren "Jag är bäst" blir antagligen titeln... På menyn kommer det fortfarande vara Skuldkaka med västerländsk ångest och en efterrätt av infryst i-landsgnäll.
Kul att du har en grym självkänsla Hasse. Det diggas =)
Tråkiga dubbelrim, acapellan på tok för hög, i mitt tycke. Samt ads som verkar vara högre än acapellan själv. Samt att flowet var typ skittråkigt? Helt okej, men verkligen ingenting jag gillade.
Wurrup?
naaah inte direkt
http://soundcloud.com/forsbergmusik
Producent
2011-12-30 02:12
Underhållning P19
Tack, kan nog se din poäng, jag tycker som sagt inte att rimmen är kassa, hur jag rimmar varierar mkt genom tapet också från väldig fokus på rim till nästan enstavigt hehe... Känns ofta som ingångsattityden kan betyda mkt och trådens start är både en tjänst och björntjänst. Angående acapellan kanske följande diggas lite mer:
I den här låten är det nästan inget fokus på rimmen alls utan på helt andra grejer:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0yg_rp3mBU
Den här forumsdelen känns rätt mkt crabs in a bucket på gott och ont men tack ändå för responsen... Att säga att saker och ting är "played" tycker jag dock är played... Det är ungefär som att säga att en poplåt om kärlek är whack för att temats har gjort förrut och bättre...
Men det är bra att söka efter orginella saker, se upp bara för när man skalar bort substans i ett sökande efter att vara orginell kan det bli så att man bara står kvar med ett plojjigt utryck... min personliga åsikt är att jag har en röst-id och rätt eget uttryck.
Har sagt mitt, nu kan jag nog inte ödsla mer tid här. Peace