[Audio] Rap-Scania - När man var barn
Nu har vi släppt en ny låt som fick mycket bra kritik samma kväll som den kom ut ! Låten heter "När man var barn" och handlar om att man inte hade lika mycket bekymmer som barn. Vers 1: MFK Ref: Båda Vers 2: Pidde Hoppas ni diggar! Lyrics: MFK Har blivit äldre nu, måste ventilera lite// Mitt liv har varit sjukt, ramla rätt ner i skiten// Oskyldig häktad, förhör och annan skit// Sånt som e onödigt o tar en massa tid // Men vill man leva som ja gör, o ta dag för dag// Kan inte säga jag mår bra, men de går ett tag// O har man inte pengar kvar, att ta utav// Så får man ångest i en tid, ett jävla galenskap/ / Men även om livet det kan kännas svårt ibland// O du gör rätt beslut så kan du få en chans// Att bara lyckas och leva som förut// Några motgångar är inte livets slut// Så länge du mår bra, så kan du klara av// samma saker som när du va litet barn// Så bara lämna detta livet, o börja om// Du kanske inte får denna chansen nästa gång// Refräng: Ja inget får gå fel, ja orkar inte mer// Vill bara va som ja, va när ja va barn// x2 PIDDE Jag minns när vi va små o glada, riktigt galna pågar// Levde livet som en saga, det va klart vi våga// Allt va kul, behövde nt stressa bara slappa// När det va jul ja då satt man där o vänta klappar// i mitt varma hus med pepparkakor julgran// inget bus för stora klappar var åt snälla barn// tiden gick man börja röka o man drack på fester// klart man inte fick men vem brydde sig om konsekvenser// inga droger men jag va ju en av alla coola// Kart att dom frågar, pidde varför sket du i din skola// jag hade inget svar, va väl bara ganska lat// klart jag hörde vad ni sa men såg inte min kunskap// nu har man blivit äldre, vuxit till en riktig man// vill va ett barn igen ungdomen är svår som fan// när man va mindre kunde vänner alltid dela grejer// nu finns det hinder o dom hugger eller tofflar tjejer// Refräng: Ja inget får gå fel, ja orkar inte mer// Vill bara va som ja, va när ja va barn// x2
Rap-Scania www.mfkproductions.se