I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Bland Sagor Och Vapen [Street-album] Gratis nedladdning!

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-08-22 16:54

[Audio] Bland Sagor Och Vapen [Street-album] Gratis nedladdning!

Nivolitas, den mytomspunna hiphop duon som grundades 2006 i Vårby Gård långt ut på röda linjen. De två representerade går under namnen Simpski och LD. Från en hemmastudio i ett rum med enbart en dynamisk mikrofon övergick det till; skivkontrakt, spelningar på ung08-scenen, uppträdande på midsommar latino festivalen, förstaplats i rap-battles, 50-tal spelningar i- och utanför Stockholm etc. Duon har med ambitionen och kärleken för musiken visat att dem är här för att stanna! Resan har varit lång med mycket med- såväl motgångar.

Efter två omtumlande år är street-albumet: "Bland Sagor Och Vapen" äntligen klart och helt gratis för alla hiphop älskare att ladda ned.

Nivolitas ger er: Bland Sagor Och Vapen
Tanka den på nedanstående länk.

http://www.soundcloud.com/nivolitas

www.nivolitas.tk.
www.myspace.com/nivolitasmusic

2011-08-23 03:25
Lyssnat igenom lite snabbt, låter riktigt fett! Kanske kommer med riktig kritik imorgon!
Kan säga redan nu att detta bör uppmärksammas!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-23 23:30
tack! skämms inte för att lägga en kommentar folk!
www.nivolitas.tk.<br>www.myspace.com/nivolitasmusic<br>

2011-08-25 06:38
Awesome!
Fuck
Redaktionschef

2011-08-25 07:18
Ser ingen länk för att ladda ned alla låtarna på en och samma gång.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-08-25 09:53
Då ska vi se vad vi har här.
jag kommenterar under tiden jag lyssnar. jag går igenom låt för låt.

Låt nummer 1 på listan.
Beat-
helt underbart.
Vers 1 och 2- otroligt bra text och skönt flow att lyssna på och man svajjar med.
Reff- omg helt underbart skönt sound.

Låt nummer 2 på listan
Beat-
Fuck va bra asså. vart hitta du detta beat. älskar det
Vers 1 och 2- mega flow mannen. du får till allt snyggt här. texten ramlar bra på beatet. gillar flow bytet. men det känns som du kom in lite fel i starten där men du fixa till det.. kanon
Reff- äger och man kommer nynna på detta kan jag lova

Låt nummer 3 på listan
Beat-
riktigt kul att höra ett sådant beat igen. va ett tag sen denna stil användes.
Vers 1 och 2- texten är kanon. blir fan ledsen att jag inte får klaga på nått. du lägger orden otroligt bra med ditt flow. gillar dubbel rösten. blir som ett svar och du gör det fett snyggt
Reff- du lägger den snyggt och texten är bra. men här får jag komma med ett tips. Jag hade velat att du skulle använt dig av beat reffen för den är bra som den va. ( whoho jag fick klaga lite nu ^^ )

Låt nummer 4 på listan
Beat- mysigt beat lite enformigt men gulligt och musigt. slingan är riktigt bra :) synd bara på beat maker rösten där. ( ett tips är att göra en tyst secund och göra en snygg ingång med rappen efter tystnaden. )
vers 1 och 2- texten är okey. du har bra röst till beatet och du har känslan i det du säger här.
Reff- riktigt bra reff måste jag säga. en av dom bästa i dina låtar. synd bara på beat maker rösten. samma tips här som ovan

Låt nummer 5 på listan
Beat-
riktigt grymt finns inget mer att säga här förutom att man skrattar på hö hö rösten ;)
Vers 1 och 2- nytt, vågat. men jävligt snyggt gjort. du kommer in snyggt med rappen efter ditt lilla intro röst
Reff- grymt bra. gillar texten stark.

Låt nummer 6 på listan
Beat-
jadu. jag vet inte riktigt vad jag ska säga. otroligt skönt beat otroligt inspirerande
Vers 1 och 2- samma här vet ej vad jag ska säga förutom. vad gör du här på whoa. din rapp är riktigt bra. ( tyckte jag höre en liten flow miss men kan ha misstagit mig. ) texten kommer fasta lätt och du har skön känsla
Reff- gillar ditt söta nana ;) måste säga att den knäcker allt jag hört tidigare. bästa låten bland alla 10

Låt nummer 7 på listan
Beat- nice beat. gillar pianot som fan. trummorna slår på fett och aa jag skulle villja ha det.
Vers 1 och 2- knäckande här också. för var låt som går så blir du bara bättre och bättre. flowet, texten, känslan. allt ökar med varje låt känns det som.
Reff- underbart bra och jag diggar med för 3dje gången idag och det är inte vanligt att jag gör det såhär tidigt på morgon ;)

Låt nummer 8 på listan
Beat- älskar beatet och intro skriket.
Vers 1 och 2- skönt flow här. lite diffrent från dina andra låtar. textmessigt är du klart kanon. dina rhymes är tunga som fan
Reff- hade velat att du skulle använt dig av kvinnans röst lite här. med din reff va helt okey

Låt nummer 9 på listan
Beat- hahahaha UNDERBART FÖR FAN. vart fan hitta du detta beat. vet ej om du väljer dina beat på mofå eller om du nogrant letar efter dom. men du vet vad du gör. trummor slingan introt allt äger i detta beat.
Vers 1 och 2- gillar hur du kommer in i rappen och hur du lägger din text. texten är riktigt bra. känslosam och du har en bra röst på detta
Reff- förändring som du själv säger. gillar denna reff eftersom du själv har förändrat din reff stil. kanon mannen

Låt nummer 10 på listan
Beat- bra beat och helt okey. men känns lite som om det inte passar in helt till texten. men det funkar och juh mer man lyssnar juh mer försvinner den känslan om att det inte passade i början ( bra vändning på det hela snyggt gjort.
Vers 1 och 2- riktigt jävla bra. fett skönt flow. texten är okey och du lägger den bättre en bra.
Reff- grym på nått sätt. kan inte hitta ordet jag söker. kanon är nära. Du är förbannat bra mannen
-Jag gillar att du pratar i låten och säger att skivan börjar bli klar ;) snyggt jobbat. kommer spara detta och lyssna på dig med jämna mellanrum och ha dig i huvudet för att kunna se dig utvecklas mer och mer..

SKRIK efter mig nästa gång du droppar nått. vill otroligt gärna höra mer av dig.

detta får dom fin fina poängen 10 av 10, tack vare att du är en av dom bästa jag hört här inne. keep up your music man..

Mvh: Budbäraren.

( om det var nått du inte håller med om i min kritik så får du gärna höra av dig så ska jag kolla över det en gång till och kolla om jag kan ha misstagit mig. )
Budbäraren Kommer Med Bud.
Stockholms Musik Productions.

2011-08-25 23:02
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-28 14:57
upp!

2011-08-29 02:05
Tack för recensionen budbäraren! Nivolitas består av Simon (Jag) och David, vi är alltså två stycken ^^
Fuck

2011-08-31 22:48
helt asnice att ni diggar, sprid detta vidare gott folk!

2011-09-01 02:49
Va fan e defenationen av street-album??? Ni rappa som ni va bögar över likså bögiga beats så de kan inte va gangster style ni mena. Alltid velat göra street album snälla berätta va de är!
DE VA SÅ FRUKTANSVÄRT BRA
Holla at beats!

2011-09-05 07:59
täby og
Fuck

2011-09-06 11:33
nerladdningslänkarna fungerar fortforfarande! tanka den, lyssna på den:)

2011-09-09 09:57
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup
Fuck

2011-09-20 01:18
http://soundcloud.com/nivolitas