[Video] MjR - Låt mig förstå [youtube]
Nytt track!
Jag prövade två olika flow-sätt, så ni kan ju kommentera vilket ni tycker är bäst, alltså i vers1 eller i vers2.. Sen vill man ha konstruktiv kritik över hela låten såklart =)
1. Fredags förmiddag, stämplar in 11:56 sätter igång tankarna och skriver av mig komplex Kära dagboken, jag måste få prata med dig jag har en sån där känsla som gör mig rädd om att denna dag ska som resten av mitt liv ensam i ett mörker där ingen annans finns brevid Du vet känslan alla pratar om, men ingen kan tyda den man lyssnar bara till den och är bara till att lyda sen va kallar man ordet, tror det är umgänge eller ne jag har det på tungan, det bränner just fan nu kom jag på det, ordet är kärlek hur får man den och all den närhet måste få veta det, för vill inte vara ensam och vill absolut inte gå med denna känslan så snälla, säg mig hur tar man sigw till dagboken berätta, du är som min egna dr.Phil Refräng. Jag vill gärna förstå varför jag inte får kärleken till mig nu så jag vill gärna förstå Jag vill gärna förstå varför jag inte får närheten till mig nu så jag vill gärna förstå 2. Tankarna bildar en bok som sedan rappas ut men hör inget längre, har börjat tänka på annat nu och dag efter dag så sjuts denna känslan sakta ut o börjar få oron i kroppen och snart är mina tankar slut Kärleken har aldrig varit min starka drag för jag har varenda gång gjort ett dumt val Att lämna en tjej för hon verkar vara för fin för mig när jag verkligen behöver någon som berör mig och hör mig som lyssnar till mina ord men jag har alltid lagt korten på fel bor Känns som ett tomt hål, som aldrig kommer fyllas upp men jag måste ha något unikt som kan förgylla luft som kan ta med mig fram och inte drar mig tillbaka jag vill vara med att få dela på den stora kakan låt mig få lite umgänge, lite mys på kvällarna någon som jag kan gå i vårt och torrt med, som brevbärarna Refräng. Jag vill gärna förstå varför jag inte får kärleken till mig nu så jag vill gärna förstå Jag vill gärna förstå varför jag inte får närheten till mig nu så jag vill gärna förstå texten för dom som vill ha den!
Nu när jag lägger ger dig lite kritik vill jag gärna ha kritik tbx
http://www.youtube.com/watch?v=uE0r2J9A9TY Det är svårt att höra vad du säger tycker jag personligen
sen kan du ju öva på ditt flow och lite andra saker. hörde ingenskillnad på första och andra versen :)
Prestige is the shiiieeeeeeeet
Svårt att höra vad jag säger? Lyssnade på din låt nyss, du borde inte snacka om att träna på flow hehe..
MjR man måste inte kunna göra ättre för att kunna kritisera rätt :)
K-bag, det är klart att man inte behöver, men lite konstigt att han snackar om flow utan att kunna flowa bra själv. K-bag du kunde faktiskt lagt en kommentar på låten när du ändå var inne haha
jag har aldrig på sagt ett piss om att jag har ett bra flow själv, jag försöker öva på det för att göra det bättre. visst fan kan man ge kritik om en annans flow ifall man inte själv kan flowa.
Prestige is the shiiieeeeeeeet
Sa aldrig att man inte kan om du läser rätt. Jag sa att det var konstigt. Skillnad, men nu sätter i punkt, det är bara en skitgrej att diskutera. Fler som vill säga något om låten?
Bra , skön röst , bra text !! Du får en upp
Du vet nog vem
Hör knappt vad du säger, du snubblar över orden på ett konstigt sätt.
beatet ligger alldelles för högt just därför är det svårt att höra. Sänk beatet så att du får bra ballans till rapp och bakgrunds musiken :)
för att jag kallas koma :P
Har lagt upp ny version nu. med högre röst och med HD..
Toastare
2011-08-20 00:54
inte riktigt min bit bit paj :D
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?
Moderator
2011-08-20 12:32
Du snubblar väääldigt mycket över orden :P Flowet är riktigt hackigt. Bara att träna träna träna, lyssna på folk som kan flowa och lär dig något av dom =)
//TW
shitmannen. Ja jag vet, jag har problem med att utala ord korrekt så ber om ursäkt för det, det har med.. äh skitsamma, palla bry sig vad jag har för fel.. men ska träna på det.. sen lyssnar jag mycket på hur andra flowar, inget sätt som jag vill flowa på. Känns helt fel att ta efter, varför inte göra något eget.. hehe.
d med att du vill göra en egen grej e grymt men då måste du hitta ett lite mindre hackigt flow och försök träna mer på utalet på orden men text mässigt tyckte jag d var riktigt tungt..keep it up
mrth, jo dock är problemet att jag gillar själv sättet jag flowar på och det får mig känna mig bekväm bakom micken, men ska tänka på vad du sa. Och tack som fan för kommentaren om texten. Fler?
Njae tycker inte det är något flow i rappen. Det låter hackigt och ligger efter beatet. Öva öva : )
most_wanted. Jo folk har sagt det. hehe
Okey här kommer kritiken. Beatet- Det är okey och beatet gillar jag skarpt. Intro- redan där gick låten rakt ner. eftersom du var i otakt ( en aning ) vers1 - texten är väll sisådär okey. Ditt flow. ja vad ska man säga. Du gör flow missar och är ur takt då och då. Reff- Tänker inte ens säga något där eftersom jag inte vill vara elak. Vers2- Samma sak här som i vers1. ( du kan inte säga att du har ett flow här eftersom du byter flowet hela tiden. ) Lite annat att tänka på. Beatet är rätt så hårt och mörkt. Du skulle ha haft en annan text till detta. lite mer aggro text. Din röst låter gråtfärdig när du rappar här och det är ett tecken på att du anstränger rösten otroligt mycket. Sen så måste du göra en reff. Inte en prat reff. försök att få sång eller få en rapp reff. Låten får 2 av 10 poäng tyvärr. MvH: Budbäraren.
Budbäraren Kommer Med Bud. Stockholms Musik Productions.
Budbäraren, tack för kritiken. men jag är nyfiken på vad du skulle sagt om refrängen.
Hur fasiken lägger man upp en video i forum?
-Vi står för vad vi säger, men vägrar säga vad vi står för- Adiafora http://soundcloud.com/eskabomber
MjR Man kan inte kalla det för refräng. när du prat sjunger reffen så låter det som du stönar i slutet av varje ord. ( menar inget illa. )eskabomber ta länken från youtube sen så klistrar du in den här och markerar den. tryck sedan på youtube knappen ovanför kommentarsfältet. och wips så har du en video i forumet
Budbäraren Kommer Med Bud. Stockholms Musik Productions.
Budbäraren. Jo stönandet ska ju vara där. Det är det som är själv känslan.
Fler som har något att säga? =)