[Audio] Qruu - Livet är galet.mp3 Ny låt av mig, den finlandssvenska rapparen Johan "Qruu" Kvarnström, var så goda!"Livet är galet" heter årets första studioinspelade låt.Direktlänk för nedladdning, Qruu - Livet är galet!Lyrik och rap: QruuProduktion: AdviceMer information i blogginlägget på min hemsida: www.johankvarnstrom.comLyrik:Livet är galet och det har sina sidorÄn vandrar man hitåt, än stapplar man ditåtKanske trampar på minor, alla faller i sinom tidTill ett med allt men innan kan man faktiskt också bli nåtVi som aldrig sett höga siffror på nån lönelappVi som antas röka braj och pissar på vår överklassKänner väl livet som galet som vanligtLåt det vara så enkelt, vill du ha ett exempelOkej, här om veckan då jag mötte en tjejHon lite stötte på mig och följde sen med mig hemMen det kröp fram det ena, det kröp fram det andraDå vi kröp till sängs och vi fann varandraYo släktskap, sjukdomar, klart att det kännsMen på det stora hela först och främst en bra jävla kvällVåra huvuden fylldes nog med tankar till maxSade livet är galet och bara kysste varandra godnattInget att dölja, det finns inget hemligtAlltid galet och ibland får man man gilla det crazySå lyssna nu tjejen du ska ha det så braVi kan njuta av att allting är paradoxaltFör det som får dig att skratta får dig att gråtaFår dig att fatta blir till din gåtaFår dig att stanna, får dig att åkaDet som gör dig förbannad, får dig förlåtaFår dig att tveka, får dig att startaFår dig att älska, får dig att hataLivet, bruden, din bästa vänKan vara vad som helst, hela din existensFör...Livet är gaaaaaaaaletLivet är gaaaaaaaaletLivet är gaaaaaaaaletOch detta är den finare sidan av sakenLivet är gaaaaaaaaletLivet är gaaaaaaaaletLivet är gaaaaaaaaletHelt jävla crazy, därför skriver jag raderVet inte vad som krävs av dig för att förstå dessa ordKanske 18 år med ensamstående morKanske nåt intresse, någon passion,Att du känner någon som dog eller någon som tog Och drog iväg med din älskade i slutet av dan Kanske trubbel och knas i ett utanförskapOrkar inte sitta ner och bara gråta över spillda kaffetDärför står jag mitt i natten, flowar mina rim till taktenYes! Ensamvarg sen jag rymde från dagisMer sen jag insåg att inget är gratisLivet är galet, har fått ta det som det kommitPendlat mellan känslostorm och vara så förståndigOch nu skiter jag väl i att ens va bäst i stadenDå Mr.Sämst- i-landet rockar festivaler25 år i liv, hip-hop är hälften av detBåde skiter i och gör nåt ordentligt av detPrivat har man drunknat i känslohavetOch staten har knullat upp sensmoralen...Handlar inte om att välja mellan skratta och gråtaJag tar med alltihop då jag rappar på låtarFör det som får dig att skratta får dig att gråtaFår dig att fatta blir till din gåtaFår dig att stanna, får dig att åkaDet som gör dig förbannad, får dig förlåtaFår dig att tveka, får dig att startaFår dig att älska, får dig att hataLivet, bruden, din bästa vänKan vara vad som helst, hela din existensFör...(Ref.)