I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Alpha - Allt jag har (med Hampus Sikström)

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-05-24 05:25

[Audio] Alpha - Allt jag har (med Hampus Sikström)

Tisdag är numera Alphas dag! Varje tisdag ett tag framöver kommer vi släppa en ny låt! Och här är första.

http://soundcloud.com/alpha-badaboom/alpha-allt-jag-har-med-hampus

Kommentera gärna!

http://badaboomstudios.blogg.se

http://myspace.com/alphaswe

2011-05-24 12:03
Reffen: Den va faktiskt riktigt dålig. Killen som sjöng hade inte alls en bra röst, eller tja, bra röst kanske han har, men verkligen inte till sån här stil... Ingenting jag fastna för, och öppnar man upp en låt så måste den fånga lyssnarens intresse. Man har drygt 10-15 sec på sig att fånga den. Lyckas man inte då så är det kört. Om det inte vore för att jag ville ge kritik på låten skulle jag aldrig ens lyssnat klart. Hate to say it, men måste va ärlig så ni vet vad som måste ändras till nästa gång.

vers 1: attityden va ganska tråkig, texten va helt okej. Inget som stack ut. den var inte kass, men inte heller bra.. den var helt okej.

vers 2: Snygg attityd, bra röst, skrämmande lik organismen. Texten va helt okej där med, tyvärr inget speciellt som stack ut den versen.

vers 3: riktigt snygg, helt klart den bästa versen på låten. Skönt flow, skön hook i versen. Synd att ni hade den sist bara. för som sagt, man hade aldrig lyssnat hela vägen till sista versen när allt det tråkiga börjar och den blir bättre och bättre ju längre låten går. Man ger det inte tid nog att höra det bästa isf.

produktionen: beatet va tungt, mixen va lite tråkig. Ganska tom och det kändes som om något saknades..

Allt som allt.. jag finner många saker som drar ner låten.. Tyckte vers 3 var det enda som fullt ut var positiv. Jobba mer på era låtar, släpp inte halvdana tracks varje tisdag. ge dom en månad istället och jobba på dom så det blir bättre resultat. Folket vill inte höra många låtar, man vill höra bra låtar. Hellre en skitstor hit som tar ett år att göra än 52 halvdana tracks som inte fångar ens intresse alls. Men det är ju bara min åsikt. Finns säkert folk där ute som tycker jag har fel osv osv osv.. Ta det inte på fel sätt. Men jag måste vara 100 % ärlig emot er så ni vet vad som ska förbättras.

Hoppas ni blev nöjda med allt som sagts!

Fridens Imitation (Distant Split)
Spread us all over the word like aids!

2011-05-24 13:20
Riktig kul att höra vad du har att säga! Uppskattas när folk lyssnar och tar sig tid att kommentera. Vill förtydliga att vi inte spelar in en låt i veckan utan alla låtar är redan inspelade sen en tid tillbaka. Men nu släpper vi en i veckan så vi får hoppas att någon låt faller dig i smaken. Peace

2011-05-24 16:53
Jasså då förstår ja.. lite missförstånd från min sida.
Absolut! Inga problem. Ja det får vi hoppas. Anyways. Keep it up. Potentialen finns
Spread us all over the word like aids!

2011-05-25 18:13
jump

2011-05-25 19:50
Kul att du tog dig tiden och sa vad du tyckte även om det inte var så positivt!

2011-05-26 11:41
All konstruktiv kritik är positiv!
www.myspace.com/SlobbanMusik
www.badaboomstudios.blogg.se