[Video] Tvivlarn' - Tala i tungor
En snabbt ihopslängd låt, skriven och inspelad på runt fem timmar. Mitt första försök till att skriva rap på typ fem år så jag är rätt nöjd med resultatet, trots sludder och dåliga inspelningsförhållanden (på min toalett med en guitar hero-mic, haha). Kritik välkomnas starkt! Beatet hittade jag på www.freebeats.com, undertecknat en kille vid namn dumhetskomplex_, så all cred går till honom. Lyrics; Mina handlingar talar för sig, jag talar till klungor Jag talar för gemene man, med kluvna tungor håller låg profil för vad som nu stundar, när fähundar, vandrar runt i månskenet som varulvar Jag håller mig vid liv med hjälp av blytunga järnlungor som välkända fähundar gravplundrar, avdunstar rakt upp i atmosfären, ser sen ner på hela världen sätt dig ner i båten, gör dig klar för sista färden kalla mig för bildkonstnären, jag målar med ord jag ser mitt rimblock som Bamses stora målarbok jag ser det som oklokt att löpa amok vid varje avkrok fast i samma spår, precis som ett gammalt ånglok Som en kille i rullstol är jag helt enkelt i särklass Även om du uppfattar mig som värdelös och helt enkelt skitkass Med rim huggna i sten, som en Sigtuna-runa sprider jag lögner och hot och rappar om det förbjudna Jag är Expertkommentator, i starkt behov av pyskisk vård Med obekväma sanningar som wikileaks och Wikegård
Killen har en lugn men hotfull attityd.