I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Knotan & Ossian - En dag som snobb (LIVE VIDEO)

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-04-06 14:52

[Video] Knotan & Ossian - En dag som snobb (LIVE VIDEO)

UKM 2011, Kulturhuset i Deje, 2 april.
Detta är Knotans första spelning någonsin,
så ha gärna överseende med detta.
Låten är huvudtiteln från vårat kommande mixtape,
som tyvärr har blivit lite försenat men snart är färdigt.

Här har ni iaf "Knotan & Ossian - En dag som snobb"

Intro: Knotan
Vers 1: Knotan
Vers 2: Ossian
Refräng: Ossian

Fred och kärlek!

www.soundcloud.com/knotan

2011-04-06 16:34
Ni gick inte vidare va?

Rappen satt ändå okej i introt, men seriöööst.. hoppa, skrik, var underhållande.. Tål verkligen inte folk som bara står och ser osäkra ut. (ja första spelningen)..Men Knotan var bättre än Ossian. Ni borde skippat solglasögonen också, ger ett arrogant intryck och ni kunde inte backa upp det på scen...

Diggar verkligen andra låten :).. ni borde haft bättre samarbete, det kändes som 2 olika shows.. ni borde kollat på varandra, gett varandra energi.. gjort nåt annorlunda!!
D väl första spontana intrycket. Hoppas ni tar till er detta, för låtarna var bra;)
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-04-06 17:22

Tack för kritiken! Vi ska tänka på detta till nästa gång :)
Solglasögonen var vårat sätt att stänga ute nervositeten och
kunna känna oss säkrare, då båda är skapligt scenskrajja.
Och jo, vi gick vidare till länsfestivalen som är om ungefär en månad.
Tack för att du tog dig tid att lyssna och kommentera!

Peace!

2011-04-06 18:54
Nice fan! Bra för första.

Ni såg inte ut att ha kul, ni var välldigt stela & tråkiga men det finns ju en förklaring för det, ni var nervösa sa du & det är fullt förståeligt! Jag kan ge er lite tipps värda att tänka på till nästa gång. Då tycker jag du Knotan ska ha mer inlevelse i din rapp & röra dig mer på scenen. Vad det gäller dig Ossian så ska du också ta för dig mer på scenen & kanske backa upp Knotan lite hårdare. Sången i din vers var skön, men inte i reffrängen & den var i playback va? Den kan tänkas mixas med mer reverb & att ni både kanske livar upp den lite mer live..

Jag är själv inte helt 100 på scenen men man får helt enkelt kliva i & utvecklas med tiden. Jag ska köra live om 1 månad, kör 7st låtar ensam också;) Så ni bör ta utnyttja situationen att ni är 2!

Önskar er lycka till i tävlingen & jag ser fram mot mixtapet!

mvh

2011-04-06 19:22
klipp er så och bytt accent så går det nog bättre
Den Ariska Rasens Tid Är Över Tack Vare Er!

2011-04-06 20:08

Robie: Tack så mycket kompis! Vi ska tänka på kritiken vi får, och som du säger, man utvecklas med tiden :) Till nästa gång ska vi försöka våga ta för oss mer. Angående refrängen, vi har en låg acapella i bakgrunden för att få in mer styrka. Önskar dig lycka till med din spelning, tack för att du tog dig tid!

Peace!

2011-04-06 20:30
vad heter beatet på andra låten? instrumental eller free eller köpt?

tyckte det var nice over all
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2011-04-06 20:58
Snubblade in på den här forumdelen, glatt överraskad. Snubben som sjunger gör det bra!
va?

2011-04-06 21:11

Kul att det gillas i helhelt iaf :)
Beatet är ett freebeat, kommer dock inte ihåg namnet.

Fred! /Knotan

2011-04-07 14:52
Riktigt bra boys !

Knotan - du har utvecklats så inni helvete !, så grymt roligt att höra, jag hörde inte en enda miss av dig

Ossi - Super! underbar reff och du har också utvecklats så inni faan! ingern miss på dig heller

ni får 9.9/10 =)
0.1 tar jag bort för uppträdandet var lite stelt men det var ju som du skrev: det är första gången så ska värkligen inte klaga !

kram <3
Rappare

2011-04-07 15:37
KnoTaN!

Lite stelt och tråkigt framträdande men det har ni fått mycket kritik om så jag låter det vara. Det där fixar ni tills nästa gång! :)

Tycker knotan sköter sig riktigt bra rapmässigt. Gillar sista låten.
Du tappar inte bort dig etc. Så ett stort + i kanten får du av mig! :)

Men rapmässigt så är detta riktigt bra, Det är scenkänslan som behövs träna på.

Hojta när skivsläppet närmar sig knotish :)
fosho

2011-04-07 17:44

Agenda & Tmy: Tack så mycket grabbar, riktigt kul o höra! Vi kommer uppträda en del framöver, närmsta uppträdandet blir om ca en månad. Vi kommer försöka ta till oss av kritiken vi fått och göra vårt bästa för att utvecklas tills dess.
Tack för er tid!

Kärlek och fred!

2011-04-08 16:29
UPP!

2011-04-09 18:31
Jag hade hellre kollat på en naken tant än att se detta. Repa ordentligt innan ni ställer er på scen. Tänk ut koreografi (Om ni vill ha det) Vart på scen ni ska stå och när ni ska stå där. Ha samspel om ni är 2 st som kör tillsammans. Arrangera om låtarna till live versioner.

om du vill ha inspiration... "Prince, MJ, James Brown, Justin timberlake & Chris brown osvosv"

Grattis till att ni gick vidare även fast jag inte tycker att ni förtjänade det. Tänk på att ni har mer press på er nu att leverera eftersom det säkert blir en större scen samt större publik!

mvh Tusse & Krilloboi
Follow me at:
myspace.com/krilloboi
twitter.com/krilloboi

2011-04-09 19:25
Tack för er tid och kritiken :) En stor del av det som gjorde att vi blev såpass stillastående är som sagt att detta var min första gång någonsin på scen, och ossian har endast stått uppe typ tre gånger. Nästa uppträdande blir på Värmlands största scen, så vi kommer försöka jobba hårt på att inte bli lika stillastående då.

Fridens! /knotan

2011-04-09 19:40
Inget taskigt, rappen satt men det enda som var underhållande var när ni gick upp på scenen när han snubbla.

2011-04-10 00:39
Haha jo, den entrén har allt fått sina glada miner :)