I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Kharma - Samhällsparasit(Prod. Imitation)

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-04-04 18:11

[Video] Kharma - Samhällsparasit(Prod. Imitation)

En comeback-låt efter cirka 2 år av torka! Kommer finnas med på kommande Ep(Tvärs Över Gatan)..

Producerad av Imitation!

http://www.youtube.com/watch?v=CPdoN22k7R0&feature=channel_video_title

Lyssna, "gilla", kommentera!

All "riktig kritik" uppskattas!

Peace n love/K

~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

2011-04-05 00:43
Förtjänar den inte en enda kommentar?

2011-04-05 04:38
nice(Y)
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-04-05 09:47
thx, uppa!

2011-04-05 17:43
den här va Gaaalet tung!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-06 01:02
Tack som fan, värmer! skulle ändå vilja ha lite utförligkritik också! Uppa!

2011-04-06 01:11
den va bra, men blir så trött på alla som skriver "Video" när det är en enda bild genom hela låten..
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2011-04-06 08:13
man skriver inte det, utan man är tvungen o välja en kategori, och eftersom det är youtubelänk så måste man välja video..lite vilseledande, men men! thx iaf!! UPP

2011-04-06 14:54
MER??

2011-04-06 17:36
ajjt då ska jag skälla på whoa's ledning o lägga till en "Youtube" kategori typ... sry för dubbelpost
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2011-04-06 17:44
alltså... jag tror att folk förlåter dig även om du tar Audio, fast du har låten på youtube ;)

Tycker d jävligt fattigt, för man förväntar sig o se en musikvideo. (men just dig förlåter jag). Dock tycker jag du ska fila på en sådan snart man;)

http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-04-06 18:36
jaha, hahaha:D trodde man ba fick ta video om de va u-tube..men, my bad isf! hahah:D...lugnt denis, ska försöka fixa de! hookar me dig snart också=)

2011-04-07 15:07
MER???

2011-04-07 15:32
älskar samplingen, knutna nävar. har också velat sampla den.skön låt förövrigt, soft med scratchad reff. tung låt
http://www.myspace.com/noodlestyle

2011-04-07 18:46
tack som fan..soft att den diggas!

uppaaa;)!

2011-04-07 18:55
Kul att höra någonting från dig man. Riktigt kul!
I överlag en välproducerad, seriös och genomarbetad låt.

Bra formulerad lyrik. Försök att arbeta lite med indirekta textbudskap. I låten blir det du säger väldigt klarspråkigt. Ibland kan det vara intressant med formuleringar där möjligheten till egen tolkning finns.

Flowet har jag en del åsikter om. Du är inte offbeat på något sätt, men jag tycker att är lite enformigt. Försök att variera hur du lägger texten på beatet. Ibland snabbt, ibland långsamt, ibland uppdelat, osv.

Annars bra helhet.

Tummen upp för beat, cuts och effektmixning!
accapellamixen hade varit clean om ni höjt diskantfrekvenserna och höjd hela accapellan i förhållande till beatet en smula.

Fortsätt i detta spåret. Ser fram emot lite cyphers i sommar! ;)
Nakna träd kastar fåglar åt helvete

2011-04-07 23:29
Tack som fan, äntligen välutförd kritik..alltså, konstruktivkritik...emil rockar;) sääh! ...

jadå, har flera nya texter, denna är relativt gammal och har legat ett tag så ah..hoppas det blir bättre o bättre! behöver bli mickvan! ..jadå, i sommar kör vi!
ska tänka på allt du sagt också! peace n love/K

2011-04-08 14:14
UPPA!!??

2011-04-08 18:24
SIISSSSSSTTTTTAAAA UPPPEEEN!

2011-04-09 11:48
Låten är fet i text!
Så som jag också förklarat för dig angående tonläget och flytet innan så hade de varit lite mer behagligt att lyssna på om du rappade på beatet och inte beatet på dig så att säga. Men texten i sig är för fet för att döljas av din " attityd" och " slackhet" på det beatet tycker jag själv..Personlig åsikt

Sen när de kommer till beatet så har de alltid varit sushi så som det är så jag diggade verkligen inte detdär " tja-alalalala en samhällsparasit" i bakrunden. För det får en till att koncentrera sig på det och nästan vara döv för den överfeta scratchen som läggs på beatet. Så som jag sa till dig så tyckte jag att du skulle göra om denna låten, lite med välgjort och livligt så att man tar till sig av vad du igentligen säger. För man ignorerar det till max pågrund av din delivery samt tonläge så att säga.

Men annars vet du att om någon är jävligt glad över att du tar tag i det igen så är det jag :) .. Det kommer mer broder, och sen förväntade jag mig inte så mycket direkt när du haft en svacka i 1,5 år. Men vi mööörrrdRR dom när de fixas.

BORTSETT från all negativitet så är låten bra, kunde varit asfet.
Och max rockar mixen, de gör han. Bigup

BB
/ R
Coastin' Chucks!

2011-04-09 12:51
tack som fan..love real kritik! big upp bror! få kan som du..peace/K

2011-04-09 22:33
Upp?

2011-04-11 00:41
SISTA!!!???

2011-05-19 00:15
Åter igen är jag sista.. Kan börja med att tacka allt folk som tycker att produktionen blev fet.. Uppskattas att höra ifrån min sida!
Allt som allt, helt klart din bästa 2011. Den är inte perfektion. Men visst fan är den tung. Du vet redan egentligen mestadels vad jag tycker generellt om låten.. Jag kommenterar väl nu bara för att kommentarens skull haha. Håller dock med Emad lite i eftertanken. Kunde blivit så mycket bättre men men! Man måste ju bli mickvan först innan det kör igång på riktigt. Fortfarande sjukt imponerad av din comeback! Kul att du lyckades överraska oss alla!
bigup
Spread us all over the word like aids!

2011-05-19 00:15
/Imitation
Spread us all over the word like aids!