[Audio] Lukas Huss Enge - Vem Är Jag (Med Pelle Ankarberg)
Hej Whoa! Finns väl inte så mycket mer att säga än att det är jag som redigerat låten så att jag kunde rappa över den. Låten är från början "Såna som jag" med Pelle Ankarberg, den svenska versionen av "Strangers like me" med Phil Collins. Vore kul med en kommentar eller två också. Hoppas du diggar min grej, fred ut. Refräng (Pelle Ankarberg)Vill ha ett svar -- så berätta Vill veta allt -- ja, om såna som jag Ge mej svar -- berätta Nåt känns bekant här, med såna som jag Vers (Lukas Huss Enge)Tanken börjar snurra i huvudet, frågar vem är jag funderar vandrandes på min egna lilla eskapad Alla dessa människor bredvid beteer sig ej som mig Jag känner mig som Tarzan medan alla andra är som Jane vi är så lika utanpå men vi har ändå olika sätt Det svåra i frågan är väl i fråga vem som gör rätt Frågan är hur man avgör vem som gör fel mayn det finns liksom inget facit på hur man ska bete sig Visst det finns väl riktlinjer men ingen mall att följa -- vill ändå inte leva livet efter en mall Man är den man är men ofta blir man vad man vill dölja -- gå dina egen väg, försök att finna ditt kall Huvudsaken är att du inte blir någon annan -- även om du inte riktigt vet vem du är Om någon sätter käppar i hjulet, fortsätt att vandra Vem är jag, jag är jag, ingen annan Vers (Lukas Huss Enge)Kan ingen bara informera mig om vem jag är lär mig hur man lever livet så att jag kan välja väg Vi alla behöver nog nån' som ger oss lite hjälp visar hur man gör tills slutligen kan de själv En lärjunges änglavakt, kärt barn har många namn han där som håller dig långt ifrån lagens långa arm Förlita dig på honom, ta lärdom av denna man han som lärde mig, lärde mig allt jag kan Om du inte vet vem du är, inte var du är -- se till att du inte kliver in på fel väg Låt någon hjälpa dig fram på din färd -- då och då möter man motgångar här Låt ingen fälla dig, stå upp för dig själv -- vad som än händer Nu vet jag nog äntligen vem jag är -- han som står kvar i alla väder Brygga (Pelle Ankarberg)Följ med mej nu och se min värld Där finns skönhet du bara drömt Kan du känna det jag känt, just nu, för dej Ta min hand, jag vill lära mej ditt liv