Låten som helhet är okey, dock är sången och ifyllnaderna rätt falska på vissa ställen. Hade varit bättre om ni skippat dom delar som inte lät så bra. Dock är det ju svårt att själva höra alla brister direkt när man mixar. Därför ska man alltid ta en lång paus efter inspelningen så öronen får vila. Och därför det låter falsk med Elina's ads i din vers, är nog (tror jag) för att Enter rappar, och hon sjunger. Enter "rappsjunger" ju iofs, om man nu ska kalla det så, men du håller dig inte helt efter tonerna i beatet, medans Elina iaf träffar lite halvt rätt. Falsksång = sång = falskt. Enters vers låter aningen krystad. Flowet och texten är bra i sig, men röstläget låter så extremt tillgjort. Slappna av mer, eller använd din "vanliga" röst är mitt tips, för som det låter just nu så känns det som om du är under pistolhot. Låter inte naturligt helt enkelt. Mixen går även den att få bättre. En grym mix är ju oftast A&O. Nu säger jag inte att mixen är kass, för det är den inte, men jag hade velat ha mer reverb (alt. eko) på elina, och dina ads. Texten är snabbt skriver, det ser man direkt om man nu skall jämföra äldre låtar med dig. Dock är den fortfarande bra, så din lägstanivå är relativt hög, och det är ett stort plus. Beatet blev en stor förvåning. Galet gungigt beat, väldigt glatt och det håller ett högt tempo. Du låter dock väldigt ovan över denna typ av beats, men det är bara att fortsätta spotta så kommer det. Elinas vers var helt okey. Skulle vilja säga att den var lite 50/50.. ibland var det riktigt bra toner och känsla, medans det på andra ställen brast rätt rejält. Men jag ska inte sitta här och låtsas vara någon sångexpert, för jag vet hur jävla svårt det är, och sen vet jag att du inte är en sångare i förstahandsval heller. Som sagt.. helheten är soft, men hade ni bara satt er ner och filat på det mesta (även om det kan tyckas vara obetydliga detaljer) så hade det blivit mycket bättre, tror jag. Detta skrev jag utifrån en lyssnares perspektiv, och inte som Enters polare. Jag sitter inte här och försöka förklara för er hur dålig den här låten är (vilket den inte är heller), jag är bara ärlig, nåt som jag vet att Enter uppskattar. Mvh Henke Hemlös
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.