I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Entertainment & Elina - Klättrar uppåt

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2011-01-24 22:36

[Audio] Entertainment & Elina - Klättrar uppåt

Idag hade vi tråkigt, så det vart att leka lite med micken! =) Tvingade även kärringen att sjunga en andra vers, då andra medverkare var för sega... :P Haha, jaja!

http://www.speedyshare.com/files/26467324/Entertainment_Elina_-_Kl_ttrar_upp_t.mp3

Drömmar är till för att sikta på
Men om jag tittar bort, vad kommer jag att hitta då?
Finns det någonting, finns det någon alls
som kan visa vägen för mig så jag tar mig fram
Jag sätter målet på kartan
Tar mig dit benen lyfter för att visa världen vad jag klarar
Jag sätter standarden, jag visar vad jag kan
Jag ger allt, ingen i gemet har en chans
Tar mig vidare nu
Jag ska visa dig hur, tills att beatet är slut
Jag lovar - ska bli den bästa på svenska
Kommer alltid vara den som kämpar i väntan
På bättre tider - Jag är redo för allt
Bara ge mig en chans - Och jag släpper inte
Har en lång väg att gå,
tränat hårt, och du får se hur det går

Jag klättrar uppåt, uppåt mot toppen
Släpper inte taget förrän jag har nått den
Lyssna noga nu, följ med i svängen
Då vi visar hur det går ner i refrängen

Jag bara sjunger ut, och så undrar du
Varför du inte slutar lyssna
Ge mig tystnad
Ingen lyckas, tysta mig nu
Jag tänker gå långt här i världen
Siktar mot stjärnorna - Mot atmostfären
Finns ingen häromkring som kan stoppa mig
Ingen någonstans som kan knocka mig
Jag ska visa er nu
Visa er hur, jag ska visa er nu, ja
Bara ge mig en chans
Och jag visar allting jag kan
Vi har jobbat hårt
Nå min nivå - Kan inte låta det gå
Vinden har vänt nu
Det är vår tur, vågorna sänds ut

Wurrup?

2011-01-24 22:44
Mysig låt, mysigt beat som sjutton :) nice lyrik. Du lägger det skönt enter. Bruden har potential. Övning ger färdighet :)
Facit crew!

2011-01-25 09:03
Jag hatar dig, du kunde inte vänta tills på söndagen, då jag kom hem men du kunde köra på och släppa den igår KVÄLL?! Du ska dö min kära.

Kollar när jag kommer hem btw.
http://www.youtube.com/user/jungsubprod
http://www.twitter.com/jungsubmusic

2011-01-25 09:58
låter bra! skön.
Whoa.nu jag e hiphop gud !
Rappare

2011-01-25 10:42
Jungsubmusic P16 - Jag har ju sagt det! >:( You snooze, you lose! Haha, jaja. Det är lungt, vi hookar mer. Jag skriver ganska mycket ny ändå, prövar på nya stilar osv. Bara höra av dig till veckan så får vi h00ka. Du har mitt nummer yo.

Lite kritik kanske? =) Behöver så mkt tips jag kan få då det här är en helt ny stil för mig.
Wurrup?

2011-01-25 11:27
nej hon har inte mer potential än villken "vanlig" random fjortis som helst.
det var ganska falskt och rösten var mest bara jobbig.

Du brukar vara bättre på dina låtar du med Enter, this i did not like!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-01-25 12:06
Tack för ärligheten, Gudde! :) Några pointers? Lite tips på något jag kan förbättra? =)
Wurrup?

2011-01-25 20:09
Det var fett! Diggade dock inte Elinas vers :/ hon kan sjunga, bra också! Men tycker att hennes röst var rätt jobbig här.
Annars sjukt kul att du kör lite sånt här också, och du är ju bra på det du gör, men i mina öron låter dina skrytlåtar mycket bättre. Men bara att fortsätta, bra jobbat!
http://www.youtube.com/user/jungsubprod
http://www.twitter.com/jungsubmusic

2011-01-25 21:32
jag älskar den här stilen....båda lät otroligt bra....FY FAAAAN VA SKÖNT!!! Jah Jah Bless

2011-01-25 22:36
Okej, själva tanken bakom hela låten är jävligt go. Men,

Flowet/Melodin blir jobbig enligt mig redan i första versen & sen eskalerar det bara. Jag tycker du borde skippat den melodin du har i flowet i din vers, skippat att bli så pass mycket ifylld du blir.

Refrängen var både bra & dålig, hade gärna sätt en annan mixning på din acapella där.

Tjejens vers, asså hon är ju bra, helt okej röst men det blir som sagt bara jobbigt med den melodin i flowet.

Jag tycker ni borde haft mer reverb också på hennes delar.

Det är jävligt kul att du börjat med den här sortens musikstil. Ceep it up, det är en smaksak & jag tror säkert den faller någon annan bättre i smak för dålig var den inte.

Peace!

Moderator

2011-01-26 04:16
Säger lite som Robie, att tanken bakom låten förstår jag, men det blir för mycket att det det där flowet och mixningen hade kunnat slipats lite mer på genom hela tycker jag.
Tjejen har potential helt klart tycker jag, vissa toner satt jävligt fint medans andra inte var lika bra.
Men alltid kul att prova nått nytt, hur ska man annars kunna utveckla sig? :D

Keep it up man!
//TW

2011-01-26 06:29
Låten som helhet är okey, dock är sången och ifyllnaderna rätt falska på vissa ställen. Hade varit bättre om ni skippat dom delar som inte lät så bra. Dock är det ju svårt att själva höra alla brister direkt när man mixar. Därför ska man alltid ta en lång paus efter inspelningen så öronen får vila.

Och därför det låter falsk med Elina's ads i din vers, är nog (tror jag) för att Enter rappar, och hon sjunger. Enter "rappsjunger" ju iofs, om man nu ska kalla det så, men du håller dig inte helt efter tonerna i beatet, medans Elina iaf träffar lite halvt rätt. Falsksång = sång = falskt.

Enters vers låter aningen krystad. Flowet och texten är bra i sig, men röstläget låter så extremt tillgjort. Slappna av mer, eller använd din "vanliga" röst är mitt tips, för som det låter just nu så känns det som om du är under pistolhot. Låter inte naturligt helt enkelt.

Mixen går även den att få bättre. En grym mix är ju oftast A&O. Nu säger jag inte att mixen är kass, för det är den inte, men jag hade velat ha mer reverb (alt. eko) på elina, och dina ads.

Texten är snabbt skriver, det ser man direkt om man nu skall jämföra äldre låtar med dig. Dock är den fortfarande bra, så din lägstanivå är relativt hög, och det är ett stort plus.

Beatet blev en stor förvåning. Galet gungigt beat, väldigt glatt och det håller ett högt tempo. Du låter dock väldigt ovan över denna typ av beats, men det är bara att fortsätta spotta så kommer det.

Elinas vers var helt okey. Skulle vilja säga att den var lite 50/50.. ibland var det riktigt bra toner och känsla, medans det på andra ställen brast rätt rejält. Men jag ska inte sitta här och låtsas vara någon sångexpert, för jag vet hur jävla svårt det är, och sen vet jag att du inte är en sångare i förstahandsval heller.

Som sagt.. helheten är soft, men hade ni bara satt er ner och filat på det mesta (även om det kan tyckas vara obetydliga detaljer) så hade det blivit mycket bättre, tror jag.

Detta skrev jag utifrån en lyssnares perspektiv, och inte som Enters polare.
Jag sitter inte här och försöka förklara för er hur dålig den här låten är (vilket den inte är heller), jag är bara ärlig, nåt som jag vet att Enter uppskattar.

Mvh Henke Hemlös
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Rappare

2011-01-26 11:52
Även Henke Hemlös. Haha. Näej, men grabbar. Det är riktigt soft med ärlig kritik. :) Uppskattas MYCKET mer än hundra kommentarer bestående utav "Fet låt!!!". Jag tycker om när folk pointar ut vad som brister. Jag är själv medveten om att den här stilen kan jag INGENTING om, men skulle gärna vilja lära mig. Riktigt softa råd från var och en utav er, och ifall vi två bestämmer att leka ihop något mer, så ska jag försöka följa alla utav era råd. Tack så mycket! =)
Wurrup?