[Audio] Piggalo-Lyftet
Nu var det ett tag sen men är tillbaks med en ny sång. Egentligen är den rätt gammal men har inte kunnat spela in förens nu. Hoppas det gillas och att ni kan lämna en kommentar eller sextiofem. Vill gärna veta vad jag kan förbättra. Förutom mixen den vet jag suger. Text: Jag Mix: Jag Beat: Cage-Public Property.http://soundcloud.com/piggalo/piggalo-lyftet Där kan ni ladda ned om ni vill. Och en text om någon är döv.
jag är rapparen som krattar medan grabbarna skrattar för jag fattar att mitt lönlösa jobb sammanfattar min stil som svältande musiker är viril men steril och är lika subtil som en krockande testbil med fet stil sopar jag rent med ett festsmil jag sopar rent på gatan det är ingen metafor kommer hem efter jobbet av med skon och leta sår att ha kängor som är små kan sätta sina spår masserar mina tår och fantiserar om mitt mål tittar in i värmen från ett litet kikhål jag skulle bli stor på rap om jag hade tid men blir satt i skit och sed på som en sämre individ det skulle vara fränt att få slippa den här skiten att få mätta aptiten, bygga upp självtilliten att fatta att jag är mer en gratis arbetskraft står och drömmer på jobbet och rappar i ett krattskaft Jag väntar på lyftet Medan jag faller sitter fast bakom galler och drömer om kristaller Jag väntar på lyftet som ska ta mig härifrån kanske ett bankrån kan ta mig till mitt mål rullar upp Marjiuana, Ja jag har en vana och en genväg till nirvana och till en brottsbana som behövs när man gör hiphop för att inte bli en flopp så jag sjunger om knark och hoppas på en hitt i top men här får jag stå i ösregn utan regnställ jag fryser och nyser och längtar efter kväll men jag är soldat som säger stop i musik format i takt med en boom-bapp loop och komik så klart har på känn att jag aldrig blir stor som ken för jag har inget bolag och kan inte hitta hem så nu sitter jag i soffan utan parabolantenn medan rapparen på tv nämner parra på banken börjar känna mig nere låt mig bara få blunten är på väg att falla ner kanske snavar på kanten för jag röker mer & mer är drogad i min ensamhet fast i min feghet, i en småstadsidentitet