I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Joacim Locksén - Du Har Förstört Mig Helt

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-12-18 19:53

[Audio] Joacim Locksén - Du Har Förstört Mig Helt

Första singeln inför kommande album våren 2011 så håll utkik och kommentera gärna.
Låten är producerad av Albin Tjernberg och Linus Storm som även är producenterna bakom albumet.

Finns för gratis nerladdning på joacimlocksen.se

www.joacimlocksen.se

2010-12-18 21:36
Tyckte låten var helt okej, men diggade inte att beatet tog över så mycket volymmässigt.. Det gjorde att verserna blev lite lame, när jag lyssnade noga hörde jag att du hade mer inlevelse och styrka i verserna som hade framkommit mer om du hade dom lite högre. För när det var såhär lät det som du hade samma röstläge verserna igenom.. Refrängen var helt okej, skapligt skön känsla!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-18 22:40
Du vet vad jag tycker. Så slipper droppa det här.

Nice job.
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2010-12-19 01:42
yeah! sorry för mitt aggro igår ja va shit wasted ute på korgen hade ingen aning om vad jag skrev haha! och de blev inte bättre genom att FB appen bugga så ja såg inte heller att de va du som skrev haha

MER ?
www.joacimlocksen.se
Sångare

2010-12-19 01:47
fet mannen (Y)
http://alexsoul.com

2010-12-19 02:02
tackar alex!
www.joacimlocksen.se

2010-12-19 12:50
upp! förfan
www.joacimlocksen.se

2010-12-19 13:02
När inte Lorentz fungerar - då kör vi Anton Kristiansson.

Nä.. Inte min kopp té när det låter så imiterat och falskt.

2010-12-19 13:03
vänta lite..... ha-ha
www.joacimlocksen.se

2010-12-19 13:31
Tyckte låten va soft. Dock gillade inte jag beatet så mycket! De allt jag ville säga.

Keep it up man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-19 13:41
tack! :) mer ???
www.joacimlocksen.se
Groupie

2010-12-19 14:21
När inte Lorentz fungerar - då kör vi Anton Kristiansson.

word.

inget jag gillar alls! skaffa dig en egen stil, skulle aldrig ladda ner och spela detta.. tråkigt, imiterat, segt helt enkelt..

2010-12-19 14:45
Schön låt!
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨
- Kanye West

2010-12-19 16:04
thnks!
www.joacimlocksen.se

2010-12-19 18:38
sjukt jävla fett asså:) Detta gillade jag riktigt mycket, denna var mycket bättre en "Tänk om inte fanns" Tycker du ska göra en video på denna sen..

pz
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-12-19 20:22
Tack som fan mannen, det värmer. Jo det kommer att komma, vet ej riktig än om jag vill ha den gjort på vintern bara. Sen behöver jag ett filmteam, och sånna växer ju inte på träden ;)
www.joacimlocksen.se

2010-12-19 21:06
Att du baitar Lorentz är bara en dum opinion du inte ska bry dig om.

Denna är mycket bättre än den du gjorde musikvideo på, Det kan faktiskt vara ganska skönt att lyssna på dig. Men det jag skulle ge dig kritik på det är faktiskt attityden, i vissa stunder låter det tunt.
Men fortsätt köra ditt eget race o skit i hatet!

Hare bäst
OB

2010-12-19 21:26
jävligt skön hook! men tycker acapellan är rätt låg.

du låter som m.sakarias nu ;)
Finns ingen snyggare person än mig.

2010-12-19 23:41
Skönt flow och helt okej text. Dock inget man fastnar för tyvärr. Försök hitta något som står ut och gör just Din låt speciell.
http://Gmxmusic.se

2010-12-19 23:42
låter som du kopierat Anton Kristiansson rakt av

2010-12-19 23:53
"Lilla london"... Herregud Locksen, stila dig!

2010-12-20 10:00
hehe det är sant att du needar ett filmteam, men hoppas det ordnar sig!
För denna låt blev riktigt jävla rå fet enligt mig hehe!!
Fortsätt så mannen :D
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-12-20 13:18
Jävlar! Detta kunde varit bra om vi bortser från de dåliga.. DVS. Att du för det första har snott hela idén med låten, att du även iprincip baitat någon rad helt rakt av..
Citerar Dopeboy - Stila dig..

Jävla fitta. hej
Hou5

2010-12-20 13:58
Eftersom denna debatten kom upp nu så kan jag väll lägga mina ord jag tänkte hålla inne i det första inlägget. Som jag skrev tidigare så känns det väldigt krystat. Det är inte du på beatet. Det är inte din stil. Trots att det låter bra, så skiner det igenom. Jag såg redan på titeln till låten vad den skulle handla om då "Du har förstört mig helt" nästan är en hel rad från "Du är knark".

Och sen det faktum att flowet är likadant, stilen, konceptet på låten gör att det känns krystat och baitat. Några rader rakt av. Och "bait" är en synd inom Hip-Hop. Så är det bara, har alltid varit och som jag sa tidigare så bryr jag mig inte personligen så mycket, men exakt som jag sa så kommer andra att bry sig och klaga på det, eftersom det är så uppenbart inspirerat/taget/baitat/kopierat från den tidigare nämnda låten. Har man hört den så känner man igen det direkt.

Jag har hört andra saker du har gjort och jag tycker att du är duktig och jag tänker inte ta ifrån dig att det låter bra, för att detta låter bra. Det är ett faktum, men det hade inte varit lika bra utan delar från "Du är knark".

Så vad gör man åt detta nu? Saken är ju den att de flesta efterliknar någon, alla har inspirationskällor och det är bara bra. Man måste bara lära sig att se skillnad på "INSPIRATION" och "BAIT". Jobba på det, i övrigt så låter det bra.

So, get real. Work on yourself instead of someone else. No hard feelings, I'm just honest. Ta åt dig, men ta det inte på fel sätt. För att folk kommer börja hata på grund av sånt här.

Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2010-12-26 21:07
Tycker den är skit fet. Sköna adlibs på verserna och fet refräng. kör hårt