Eftersom denna debatten kom upp nu så kan jag väll lägga mina ord jag tänkte hålla inne i det första inlägget. Som jag skrev tidigare så känns det väldigt krystat. Det är inte du på beatet. Det är inte din stil. Trots att det låter bra, så skiner det igenom. Jag såg redan på titeln till låten vad den skulle handla om då "Du har förstört mig helt" nästan är en hel rad från "Du är knark". Och sen det faktum att flowet är likadant, stilen, konceptet på låten gör att det känns krystat och baitat. Några rader rakt av. Och "bait" är en synd inom Hip-Hop. Så är det bara, har alltid varit och som jag sa tidigare så bryr jag mig inte personligen så mycket, men exakt som jag sa så kommer andra att bry sig och klaga på det, eftersom det är så uppenbart inspirerat/taget/baitat/kopierat från den tidigare nämnda låten. Har man hört den så känner man igen det direkt. Jag har hört andra saker du har gjort och jag tycker att du är duktig och jag tänker inte ta ifrån dig att det låter bra, för att detta låter bra. Det är ett faktum, men det hade inte varit lika bra utan delar från "Du är knark". Så vad gör man åt detta nu? Saken är ju den att de flesta efterliknar någon, alla har inspirationskällor och det är bara bra. Man måste bara lära sig att se skillnad på "INSPIRATION" och "BAIT". Jobba på det, i övrigt så låter det bra. So, get real. Work on yourself instead of someone else. No hard feelings, I'm just honest. Ta åt dig, men ta det inte på fel sätt. För att folk kommer börja hata på grund av sånt här.
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected] www.wizziedee.com