[Audio] Pofle & Paragraf12 - Orättvist men visst (Youtube)
Tänkte jag slänger upp låten som spelades in i helgen när P12 var här. Reffen e lite fuckad inte alls min tonart (Och jag e ganska ny i arbetet med auto-tune) :p haha men fuck that! tycker verserna blev dope! Videon: Nerladdnings länk:http://www.pofle.se/Mp3/Pofle%20&%20Paragraf12%20-%20Orattvist%20men%20visst.mp3 Texten: (För alla er stockholmares skull som tydligen brukar ha svårt att förstå skånska.)
Orättvist men visst _______________ Vers 1 : Paragraf12 Han var en helt vanlig kille dömd och ut pekad mobbad i skolan å alltid sjukt retad men känslor spela spratt ,han saknade ordval för ett klokt val när han satt bredvid i en skolsal men våga inte öppn munnen och prata ut startade en mening men den sakna slut men hur skulle han få en chansen att förmedla de när alla bara pekade på han och förnedrade han va så förstummad av alla blickar som mött han och mitt i alt så fanns de ingen som stötta han så han fick stå för sig och klara sig på egna ben tills han fick nog å ställde till med en sen slog näven i bordet byggde upp en mörk fasad blev en annan kille han aldrig försökt å va men fick status bland tjejerna å alt kändes bra gick från mobbat barn till en värdig skolkamrat ______________________________ Reffräng X2 Jag vill bara försvinna, Kan inte stanna kvar Jag vill bara försvinna, men jag är för svag för ingeting stämmer å det blir ba fel så jag knyter mina händer och jag ber ______________________________ Vers 2 : Pofle Hon var skolans prinsessa men endån så ensam hon var älskad utav dom flesta av vännerna Men beslutsam om att aldrig skämmas endast för att kunna rymma ifrån den känslan som då kom på natten, när hon släckte lampan hon väntade på sagoprinsen ska tända facklan men drömmen verkade aldrig bli verklighet hon hade killar runt omkring sig, men ingen kärlek Men en tusen blickar som bara stirrade i väntan på att ett felsteg "felsteg" skulle hända hon drömde om hitta den rätta å bli förälskad för alt för många gånger så har hon blivit lämnad Drömmen och hoppet de blev hennes svaghet så hon föll längre ner, men ni vet att det e så svårt att se bakom en svart ridå populäritet blev så viktigt för dom två _______________________________ Reffräng X2 Jag vill bara försvinna, Kan inte stanna kvar Jag vill bara försvinna, men jag är för svag för ingeting stämmer å det blir ba fel så jag knyter mina händer och jag ber _______________________________ Outro: Stanna "Stanna kvar" Jag vill bara "bara" Men jag är för svag "försvag" "Försvag" "Försvag" Jag vill bara "bara" Men jag är för svag "försvag" "Försvag" "Försvag" Jag vill bara försvinna, men jag är för svag för ingeting stämmer å det blir ba fel så jag knyter mina händer och jag ber Enjoy
//P
(Inlägget ändrat av shitmannen 2010-11-27 13:17:34)