Säger aldrig förlåt: Tycker beatet är fett, rappen känns säker och märker hur ditt flow har blivit bättre. På senare tid. Men den där osäkerheten vi har pratat om finns fortfarande där på enstaka ställen. Refrängen borde ni ha gjort helt annourlunda. Eller eventuellt sänkt nynnandet massivt. I andra versen stötte vi på ett klassiskt spades-osäkert-flow-fenomen; "skillnaden mellan att skämta, åh", du stannade upp och "åhet/ochet lät så märkbart osäkert så man inte vet man ska göra. Men i övrigt en skön låt, bra delivery och text. Snajsigt!Borta med vinden: Tycker pianot i beatet är helskönt, men resten låter verkligen... Ja. Haha! JayT flyter helt okej, men tycker det låter för stressigt mestadels. Vilket i mina ögon drar ner en stor del av låten, då det framför allt är första snubben som avgör om man vill fortsätta lyssna eller inte. Spades, du låter också lite stressig i denna. Men det går att lyssna på, helt klart. Sen så, accapellan tycker jag var lite väl låg. Och det kändes lite tomt i refrängen. Nu kunde helt klart ha använt två panade dubbs-spår på denna ^^Kalla oss Dirrty: Mja, beatet var för "på" för min smak. En i allmänhet för rörig låt. Tycker JayT saknar den rätta känslan i både versen och refrängen, låter för mycket som att han läser från pappret. Men i övrigt en helt okej. Samma sak med Spades på denna, fast med säkrare flow ^^Fyllosofi: Gillade verkligen inte refrängen, hade den varit i en ljusare tonart hade det säkert kunna låta skönt som fan. Beatet är skönt som jag vet inte fan. Och verserna låter helnice om du frågar mig, bra insats från alla tre! Stort plus för er, stort minus för refrängen! Fullmoon: Helt klart annorlunda om man jämför med resten på tapet. Denna gillade jag skarpt! Inte ofta en rappare tar med en tjejkompis och lyckas få henne att låta bra faktiskt, big up för det! Men i verserna bristen ditt flow till och från, när du försöker speeda upp det lite. Men i övrigt soft låt, diggade texten framför allt.Ride till I die: Du verkar ha nån fetisch för pianobeats, har blivit lite mycket av det på det här tapet om du frågar mig. Men jag förlåter dig för du är söt <3 Reffen var skön, och överlag tycker jag det låter helnice faktiskt. Men i den här låten kommer osäkerheten fram och det låter mycket som att du läser direkt från pappret till och från. Men inget som stör allt för mycket. Engelskasnubben kändes lite för mumligt mixad, han smällte ihop lite för mycket med beatet så hörde inte allting han sa ibland. Men helt okej insats! Bra låt! Kommer lyssnas på några gånger till :D Kommer alltid vara hiphop: Ett i mina öron allt för uttjatat beat. Och som plus på det har jag aldrig riktigt tyckt om det. Men rent rappmässigt tycker jag det låter bra. Överlag tycker låten är lite väl rörig och hör inte hela tiden vad du säger pga låg accapella. Helt okej, men höll inte ända fram om du frågar mig.Natt i en hård stad: Hur uttjatat det här beatet än blir kommer jag nog aldrig sluta tycka om det. Annars är det första jag tänker på hur konstigt mixad den här låten är. Tror ni lagt kompressorerna för hårt eller något sånt. Men rappen sitter fint! Och texterna är nice :DDuktig Konsument: Detta är nog min favoritlåt på hela tapet, mixen är helskön, beatet är nice och rappen sitter fint! Tycker Noodle påminner om Slusken både röst- & rappmässigt på något sätt. And I like it! Bra insats av er båda på denna.Allmänt om tapet: Tycker du/ni har gjort ett i allmänhet bra jobb, men känns som att mixen kunde ha satts mer i fokus på vissa låtar. I övrigt en relativt välbalanserad netplay med blandade nivåer. Fast oftast var det till det bättre :) Bra jobb pojkar! /Joto
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold