I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Filosof - Fastnat på övertid

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-08-21 14:47
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2010-08-21 15:17
Måste informera också! Håll utkik efter Min robie och gmx's släpp, blir antingen ikväll eller imorgon :)
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!

2010-08-21 15:26
Riktigt tung flow och lyrik som alltid när du kickar nåt, en av dom bästa lyricisterna här på whoa enligt mig:)
Beatet är tväfet, bra buskap i låten, förstå gången jag hör dig göra sån här låt tror jag hehe, men vill verkligen höra mer i samma tema, eller lite mera skryt;)
enda jag inte diggade var reffen, den föll mig inte alls i smaken tyvärr men men...
en jävligt bra låt i vilket fall:)

bless
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-21 15:34
Beat: Tungt

Rap: Tungt flow & attityd! Har inget mer att säga. Refrängen va ganska bra.

Text: Släng gärna upp den när du har tid. Tungt annars.

Betyg: 10/10. Keep it up man!

Och jag ser fram emot din låt med Robie & GMX! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-21 15:58
tack bois det glädjer mig galet

har levt livet som fördömd ingen verkar glömma alls
fel kliv har blivit dömd vissa kommer ingenstans
visa kärlek mitt folk, vi som tog en genväg
krigar kvar där ute ladda lina brosan lev väl
säg vad är sevärt bland murar och balkonger
upp med fingret fuck aina som lurar runt betongen
hämtar snart en kasse man jag säljer inga rövar
ett avslag från soc era fitter ni döda
myndigheter fortsätt klaga på problem
när dom värsta från betongen fucking skapades av er (ye)
fuck aina fortsätt bryta våra armar
blir jag tvingad till ett bryt står jag kvar när det larmar
ey pass mannen fast det aldrig vänder
får flashbacks från tiden det va hasch på våra händer
fucking pass vem orkar vänta tiden här är hård
till grabbarna från vällingby och hässelbygård

dom sa det blir vad man göre till fastnat här på övertid
du säger du har fastnat i weed sluta överdriv
2 fucking fingrar upp för västerås
2 fingrar upp för mitt västerort vällingby och hässelbygård
se lilla hora vart vi hamndade tiden verkar stanna bre
grabbar här dom knullar dig med hammare

har skrivit lika många rader som jag dragit vita linor
rökt lika många moln som i en storm barriär
har blivit gripen utav grisen gått på allt för många minor
feta böter man har haft men inget ångrar jag tyvärr
lev livet fuck babylon landet har börjat fucka ur
öpnna käft till grabbar hära lyssna man hur snackar du
här finns inga pengar bara hjärtat mitt på rätt plats
grabbar tvingas hämta kasse (aina kom) (du häktas)
lika lika våra dagar
ingen ficka full med para men gör allt så min familj får mätta magar
underskatta inget tuggare engång varit alltid är
rånat shonne backat boys och becknat har gjort allt de där
det blev knas men har vart klantig
fast i ansvar du ser ytan men är gatubarn föralltid
man röker gås och allt blir lättare då
så tänd en låga för mitt vällingby & hässelby gård

till mina grabbar kvar på bänkarna tänder jag nu en galen för
kärlek till er bröder ni som hasslar kvar vid gatuhörn
äkta jävla folk sitt tiden bror du orkar
horunge system fuck polisen om du voltar
armén finns kvar tomt i orten om du taggar bror
svart i vårt kvarter fucking satans svarta mantalar bor
bara knas här bara skulder och besvär
jag gör allt för mina grabbar 2 sekunder jag är där
som där ni finns för mig finns jag där för er så hämta
från västerås till orten back i sthlm ingen väntan
skämtar inte skojjar inte driver inte alls
sen första piss för prov har hela livet varit kaos
vet ni finns som hatar mig många fucking skojjare
(viska din fitta) jag lackar och jag golvar dig
inget finns att hämta här så bäst att du går
grabbar knullar dig från vällingby och hässelbygåård

2010-08-21 16:48
Alltid lika tung broder ! Sluta aldrig droppa från väster simon, det är ni som gör det bääst ! =D
My doctor think my eyes are bleeding

2010-08-21 19:04
Skit tungt! Diggar verkligen det här & refrängen var dunder!

2010-08-21 22:18
Precis som Robie sa tung.. diggar med denna.

pz

2010-08-22 00:03
Säger som på msn, riktigt jävla fett! Bland det bästa jag hört av dej tror jag! :)
www.soundcloud.com/knotan

2010-08-22 04:14
fuck aina! sjukt tung låt bror!!
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2010-08-22 12:00
Tack alla diggare det diggas galet att ni digga, det diggar jag grovt!

2010-08-22 12:37
tungt :)

2010-08-22 13:22
Riktigt tung! :)
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin syster,
det smakar som det ska men det känns inte helt rätt..

2010-08-22 14:21
damn de här va fett som fan bror ;)

2010-08-22 16:23
Tack så mkt gräbs uppskattas galet! =)

2010-08-23 06:51
första uppet, går första....

2010-08-23 12:34
Keep em comin, riktigt roligt att höra.

Ibland kan det bli lite sluddrigt så försök tänka på att artikulera. Du trycker även in lite väl många ord per bars ibland... Men det lät fett over-all!

2010-08-23 15:06
riktigt jävla bra det här alltså, mörda text!

2010-08-23 19:55
sjukt tung låt reffen va sjuuuk asså Big up !! missa inte denna WHOA!
Livet är vad man gör det till (TkN is the shiit mayn)

BleSs

2010-08-24 07:02
Damn!!! riktigt fet jävla låt simon! den sparas garanterat (: reffen dödar! verserna är galna dom åh!

Diggas!

Peace / Jontääh!
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.

2010-08-24 12:04
Du vet vad jag tycker simon ! Tjockt nice som fan! / Teddy Aka BigT!

2010-08-25 09:38
tack som fan bois det förväntade jag mig inte att den skulle ge hem rakt av! =D trodde de skulle vara nån som skulle hata haha men men again!, tack som fan boys!

dehärärvästeroort!

2010-08-25 14:14
vänta nu.. gatubarn, har blivit utkastad hemifrån o inte fått återvända?
2 fingrar upp för våsterås, varför?
hässelby gård? bor du där? nej dina föräldrar bor i ett hus i vällingby
när robba du nån? va?

VA ERE FÖR SKITSNACK?

2010-08-25 15:55
Känns falskt. Känns som att du försöker spela någon du inte är. Jag har dessutom aldrig förstått alla som säger att du är bäst och ger dig 10/10. Eller vist alla skriver ju "Du vet vad jag tycker Simon" Så det mesta lär ju vara kompispropps och det förklarar ju en del.
Jag tycker du låter riktigt tråkig i det mesta du gör. Du flowar likadant som du flowat i flera år nu känns det som. Du har simpel lyrik och inga speciella refränger.

Jag förstår inte varför folk slickar röv. Jag hatar jag inte, Jag är ärlig. Jag hoppas fler vågar vara ärliga!
You don't know what you got, until you lose it.

2010-08-25 17:20
Det är inte dåligt skrivet, du är väl duktig på dig att leva in i saker och fantisera i guess, se de som något positivt, verkligen, men använd det inte på detta sätt.. Flowmässigt och så låter det bra, det handlar inte om det.. utan att, jag kan inte relatera till en låt när jag vet att personen bakom micken snackar en hel del gojja, o ja jag vet att det är så, sen kan du förneka det hur mycket du vill.

Clap

2010-08-25 20:15
kronan, vem och vad är din källa? nån av mina föredettingar eller en gammal homeboy? Och ja det va en tid jag inte fick komma hem, har levt mer tid i hässelby än vällingby, har folk jag känner i båda delarna som är ett stenkast från där min mamma å baba bor. Aah västerås, jag bor här, linder, finns ingenting jag spelar, jag fick en känsla från back in days för nån vecka sen jag va i byn å skrev låten? vi alla har levt rövare so what the fuck? Eftersom du inte känner mig personligen har du en källa som förmodligen smutskastar mig å jag bryr mig itne ett shii, tack för att du lyssna

2010-08-25 21:06
behövs det ens en källa? tänker inte skriva mer i tråden vi tar de i pm, vore bara taskigt. bless

2010-08-25 21:48
Man blir aldrig av med dig asså, dina patetiska låtar finns överallt. Är du fullt seriös när det gäller dina texter? vem leker du? du bor i sverige inte i USA " upp med fingret fuck aina som lurar runt betongen" vilken betong? Du bor i en villa tillsammans med din mamma och pappa i VÄLLINGBY att du inte skäms? och i dina låtar får du det att låta som om du är uppväxt i nått jävla ghetto. Och vilka är dina grabbar har aldrig sätt några grabbar vid din sida förutom sebbe som knulla skiten ur dig? är det love "samzon" som är kvar bland dina "grabbar" eller?" FFL SAMZON&FILOSOF hahahah verkligen tunga grabbar, men då undrar jag vart var dina grabbar när du fick stryk i västerås? vem fick du hjälp av när MR.Z slog sönder dig? inte klarade du det själv du som är så tuuuung o ingen vågar jiddra med dig FILOSOOOOOOF istället låg du på backen och grina som en liten fjolla och klagade över bulan du hade i ansiktet. Förstår att folk tycker dina låtar är tunga med den fantasin som du har.. kan ingenting annat än att skratta åt dig.

Rappare

2010-08-26 12:53
Blandade reaktioner i tråden ser jag.
Jag kan säga såhär, jag tkr du har samma röstläge i varenda låt jag hört med dig. Stort minus.

Stort plus är däremot att jag diggar ditt flow riktigt mkt i denna låt, tkr du flyter på ordentligt fint och det är då och då en ren fröjd att lyssna på.

Till texten så kan jag inte relatera till, tkr dock att det är liiiite för mkt "fuck aina, fuck aina" - prat så texten tappar sin konsekventa mening. Förövrigt var texten bra, bara det jag tänkte poängtera.

Om du lever gangstaliv eller inte är inte min femma att spekulera i men fortsätt droppa låtar, du kan ju det du gör riktigt bra om man säger så!

Bara kärlek.

/Spiken

2010-08-26 18:16
Kronan, förstår nu att du e sandras kille, förstår dig då att du inte diggar mig ;) det finns EN skitsnackare här och det är hon som rider din kuk.. din "trogna" flickvän :)Detta är ingen sida man snackar privat shitt, trodde man droppar komments på låtar som släpps här men okej, då kör vi... :)
Sandra, du verkar aldrig släppa taget om mig, du ser till att få våran uppmärksamhet 24 timmar om dygnet, är det inte de ena är de det andra finns inget att förneka. Att min mamma bor i villa va det dummaste jag hört, du har själv varit hos mig och jag kan förstå att du kallar det för villa om man jämför med hur du bor :) Uppskattar dock att du påstår att jag bott i villa, tack det är soft ju, nått jag alltid velat gjort :) Det är kul också kronan, sniskan elelr va du heter, att du tror på någon som vad jag vet alla hatar här i trakten, att hon har sitt rykte som mytoman... men jag förstår dig du är blind i kärleken precis som jag va... Jag frågar mig än idag varför jag inte såg vilken orre hon va från början.. my bad men är glad iaf för det ledde mig till Vicky thank YOU! =D
Och vad gäller kompispropps? du som alltid har hatat mig, ta dig en titt på mina downloads, det säger en heeldel, tkr jag iaf ;)

jag citerar från en vän till mig:
"Det är inte fören du är omringad av hatar som du vet att du är framgångsrik"
Tack det glädjer mig att de finns folk som hatar mig, hata på de gör mig inte ett shitt faktiskt :) ge fan i att spela min musik säger jag bara, ni kommer att hata varje låt tro mig.. hat är inget som försvinner över en natt!

Och vad gällande era påhopp kan jag inte låta bli att småle litegrann, låter er få tro EXAKT vad ni vill, jag tkr tänker inget speciellt om nån av er, jag bryr mig bara inte :)
lär er att göra det ni också, skit i mig nu och försöööööök lev lyckliga livet ut, ni är ett gulligt par :)
OOOH föresten, säg att du ska släcka min grabb igen så ska du få se på riktiga "OG" grejer live. nobody hotar min familj och jag kommer att låta er förstå det också :) SEN kan allt annat diskuteras.

Och sen vad gällande min röst? Jag låter så där va ska jag göra? knulla min röst med A-t? ta carola som exempel, jag fucking HATAR hennes äckliga röst, finns dom som älskar den, så jag ger fan i att lyssna på hennes skit, prova det du med :) Måste säga det bara också, det spelar ingen roll vad ni säger t mig, ber ni mig ändra nått eller att jag ska förbättra nått så kommer det aldrig hända, jag gör min egen grej, vill ha min egen grej, vill inte att nån ska komma sen å påstå att jag vill vara nån annan, jag kör min grej tills jag dör end of story!

till resterande som diggar min shitt, tack alla det glädjer mig, och tack alla hatare det får mig verkligen att fortsätta göra er förbannade, ni hör mig igen!

Och en grej jag tänkte på nu, sebbe fucka sönder mig? Han gav mig en diss låt, thats it? Anledningen till att jag inte svara var för att jag har sån kärlek till den människan, han va och kommer iaf att vara en bror för mig, jag skiter i att han gjort en diss till mig som för övrigt va galet tung, blir glad att se att han utväcklats så galet mkt utanför BB sen får ni tro vad ni vill själva. Svårt att dissa nån man älskar så är det bara... men men ni som välkomnats in i min tråd nu ska dra, ni va färdiga, jag är färdig.
BLESS

2010-08-26 22:46
Ta allt skit någon annanstans. Ska ni skriva något så kommentera då låten.
Tycker det låter bra. Dom 2 första raderna i reffen låter riktigt bra. Fortsätt såhär
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.
Moderator

2010-08-26 23:20
Skärp er?
Ni som håller på och hoppar på Filosof och tar allt sånt privat snack i tråden får ge sig. Vill inte se något mer off topic nu, utan resterande inlägg ska fortsätta vara om låten. Rensar ingenting ännu men det kan komma om ni märker av det! Annars kör ni på som vanligt!

Rasmus - Moderator i Vår Hiphop > Audio & Video
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-08-27 00:08
Den e riktigt FET!! UPPPPPPPPPPPP!
It ain't about how hard you hit, It's about how hard you can get hit and keep moving forward!

2010-08-27 00:10
Dock undrar jag vem röst är det som kommer in mer på beatet? 2.53 typ tycker jag känner igen den rösten men kanske är du som mixxat själv =) var baar tvungen fråga.frågar man ingte får man inget svar :P

2010-08-27 14:13
Underhållande tråd.

Skön text och refräng. Keep it up man!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-08-27 20:10
Tråden rensad, håll er till att kommentera låten i fortsättningen.

Gogaku - Admin
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-08-27 22:22
riktigt jävla bra !

2010-08-29 10:01
Låten är sjuukt tung mannen!!..

Kronan o sandra kan suga min blanka...

2010-09-28 14:46

2010-09-28 14:56
fet låt man! deep shit! //Dizzy
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-09-28 18:28
Galen låt som alltid broshan! 10/10!!

2010-09-28 22:49
Trodde det skulle bjudas på filosofi, inte stereotyp imbecill.