I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] P/Lex - Trippelmord (Robie diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-07-08 21:04

[Audio] P/Lex - Trippelmord (Robie diss)

yeeeeah bwoooi!

Sista låten från mig, jag slösar för mycket beats :(

Folk som har figurerat i skapandet:

P/Lex
Bruzz
B-Dub
Doktorn

http://www.speedyshare.com/files/23304053/P-Lex_-_Trippelmord_ROBIE_DISS_.mp3

im outtie

Detta är min forumsignatur

2010-07-08 21:08
glömde skriva att Robie även va snäll nog att gästa på hooken!

text:

hook:

(Robie)
mitt namn är papparobb, ja borde skaffa jobb
har en ful brud som ni kan hitta på min kassa blogg
...jag bara mumlar och jag saknar flow
p-lex tog det här nu är jag är hatad på whoa

(Lex)
hans namn är papparobb, han borde skaffa jobb
har en ful brud som ni kan hitta på hans kassa blogg
han bara mumlar och han saknar flow
p-lex tog det här nu är han är hatad på whoa

vers 1

trodde ett tag att jag stängt din käft
för du älskade min vers men har du slängt min text?
hur kan plex va tjej när bea, tar mig på kuken
ingen flicka här, förutom din brud på huk sen

du är som en finne man, som vägrar försvinna
du ursäktar dej för att behöva nödrimma!
de här blir en dyr affär för dej som mios möbler
..och kan ditt talfel bero på för tidig födsel?

.och din pappas alla droger, ja dom spelar sitt
så p-lex ber en bön för dej att Gud ska hela ditt
t-t-t-talfel du har så du kan prata rent
tog studenten vid 23 för du starta sent

b-dub!!! .. han är en dirigent
i din brud med sin magic stick som 50 cent
för vinden den har vänt, de här e din pappa petter
ta puma kuk ur munnen fag! så du kan rappa bättre

vers 2

jag har sagt de här förr, men det sägs det igen
-du är efterbliven, har talfel, känns de igen
..Din brud ser ut att tävla typ. i kulstötning
men ändå har du problem med för tidig utlösning

hur kan det komma sej? blir du tänd av män?
och du nämde min tro så Gud välsignar min hämd.
jag tar hem det igen, i en snabb handvändning
kan lösningen för dig kanske stavas tandställnig?

inte bara talfel, även dyslexi
du blir bränd av p-lex under tysk regi
för din vän är nazi,och ni träffades på internet
å p-lex han är fresh som en menthol cigarette

..vett och etikett.. du pratar med mat i mun
håll käft eller dö- det är mitt sista ultimatum-
-för du dissar utan charm, som en vanlig låt
å ska de krävas P-lex för att din brud ska bli kåt?

vers 3

robie borde gjort sin diss som instrumental
för det enda bra med dej rob är dina beatval
du är skitsval, hur kan du ens ha några lyssnare
(och) var får du all luft ifrån, du borde vara tystare

en fattig luffare, du åker buss, ja hissar segel
beefen är som zlatan för mig, ja får seger (helena seger, ni fattar))
är vi klara med varann eller vill du skaka hand
-för de blir svårt att snacka vett då du bara stakar fram

ditt patetiska och intetsägande dissande
kolla mios rum, du hittar r.kelly pissande
handskarna är av då du ljög om min far
vem ligger med sin farsa, du är född till sexslav

-jag ringer soc.-för att ta hand om barn kräver viss vana
och i ditt fall är de helt klart en bristvara-
-spotta inte på min tro, för jag tror seriöst
att du inte kan se skillnad på en kristen och en religiös!

Producent

2010-07-08 21:10
feeet

grymt jobbat som fan :)

2010-07-08 21:21
Hahaha, detta var riktigt jävla överfett, diggar reffupplägget, hahahaha. Min humor, big up! kul att höra sin BOI på introt!
|Lev för att äta|

2010-07-08 21:26
upp upp upp
kör b-town style!

2010-07-08 21:45
Hahah trippelmord, detta var inget trippelmord, inte ens nära ett trippelmord.

Death Squad vid din sida, say who? Några okända, antagligen.
Young Future vid din sida, inte bara små grabbar i 13-14 års åldern utan också med ett baitat namn. Skulle det höja dissen, eller dig? I don't get it..
Fast det roliga måste helt klart ha varit Hela fucking whoa vid min sida, inte ens hälften av hela whoa är vid din sida så vart kan du ha fått det ifrån? Jag tror faktiskt det är ännu ett sätt att hype:a dig på. Fast.. Det hade inte gjort någon inverkan på Robie ifall du hade hälften eller hela whoa vid din sida, han tog detta.

Nä detta var inte bra alls. Det enda som gillades var beatet, tyvärr.

2010-07-08 22:11
Reflection: hahaha lägg av, känn glädjen istället, just ordet "fucking" är ironi i sig (då alla som försöker va häftiga använder det ordet) och nej, vi tror inte oss vara gangsters, vi leker lite i studion. tagga ner.

2010-07-08 22:19
nej tycker faktiskt robie tog dig. sen stör ja mig på att du alltid ska nämna puma? for real xD
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-07-08 23:19
Fett!:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-08 23:39
Jag har hela whoa på min sida vid denna lagen?.. så nu börjar man ljuga i dissar oxå. lägg ner
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2010-07-08 23:49
bayfitter: det är en dizz och mkt bullshit, menar du att robies texter är 100% sanna? man säger saker för att det ska va roligt, eller menar du på allvar att du TROR att petter åker in för trippelmord eller att R-kelly VERKLIGEN står o pissar på mio! hahahaha... seriöst det är ironi!!!! P-lex är inte backad av hela Whoa, han klara sej bra med B-dub , Bruzz, och Death Squad! peeeeeys out shawty!
kör b-town style!

2010-07-08 23:52
haha nej vadå B-Dub, de e väl klart att R.Kelly pissar på mio? det vet väl alla att om man säger en sak i en låt så måste det vara sant? jag skulle AALDRIG ljuga i en låt.? hahaha

ps. Han heter bayfotter, inte bayfitter !!!!! lär dej skriva rätt så vi inte skaffar fiender på whoa.

bayfitter:förlåt att jag ljög i dissen

2010-07-08 23:56
P/Lex: oj såg inte att jag skrev fel bokstav i Bayfotters namn!
sorry gayfitter, ska ej upprepas! kramar/B-Dub
kör b-town style!
Rappare

2010-07-09 00:07
Fett!!!!!

2010-07-09 00:22
haha B-dub, du gjorde min kväll..

2010-07-09 00:36
Bayfitter: jag gjorde din (mamma i) kväll!!!
kör b-town style!

2010-07-09 00:48
Aldrig träffat henne så kör på!.

2010-07-09 01:01
Det här var seriöst helt underbart, haha.
Sjukt jävla bra låt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-09 01:11
Trippelmord? nej
Lögner blir sanna när du väljer att tro på dom

2010-07-09 12:02
Dåligt.

2010-07-09 13:23
haha klockrent med robie på hooken!!

"mios möbler"-raden va ju klockren... den hade ju dubbla punchlines för den som fattar!!

peeys
www.realtalk.se
Producent

2010-07-09 13:44
Bayfotter P18
svara på hans fråga istället för att försöka vända det med "du gjorde min kväll" du vet ju om att du har så jävla fel :) sätt dig ner och kissa

2010-07-09 19:23
Hahahah detta var riktigt jävla övertungt mannen! efter denna diss så tror jag fan inte att PAPAROB har någon chans överhuvetaget :)
Detta var råå fett, bra jobbat mannen! pzzz
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-07-09 22:09
Upplägget va bra, kunde ha blivit roligt och en fet diss.. Men alla flow missar förstör så otroligt mycket .. Vet inte om det är dialekten som hindrar dig eller om de bara e träning som krävs .. Men aa, kunde ha gjorts mycket snyggare ..

Ett tips bara, Försök fylla ut texten med ord ist för att dra ut här å där på alla möjliga ord..
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.
Rappare

2010-07-09 23:21
Fy fan! Mord rakt av den här gången! Gillade dock inte din första diss, men dom senaste har faktiskt blivit bättre och bättre! Om Robie svarar så är det verkligen bevis på efterbliven!
Fett med introt av Bruzz my man också! ;)

Två Fingrar / A*
www.youtube.com/ajdiin91

2010-07-10 00:18
Om du har young future vid din sida så.. sorry bruzz men jag hoppar ur

2010-07-10 00:41
gomserapelife: mannen, p-lex visste iinte att du va med i youngfuture! men hey hoppa inte av ett bra projekt, det blir bara ditt egna fall! du klarar dej inte utan Bruzz o young future

peeeys out!
kör b-town style!

2010-07-10 01:03
baysnitcher: yes , svara då! prata inte bort detta nu!!!

[email protected] baysnitcher!
kör b-town style!

2010-07-10 03:26
Detta knäckar! Gillar beatet som bara fasen.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-07-10 12:24
Inte nog med att du slösar beats. Du slösar punchlines också. :(
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2010-07-10 15:10
haha jag tycker det är roligt att lyssna på dig. hahah =)

2010-07-10 16:31
detta va fett !:) jävligt rolig diss älskar din röst också!

undrar bara en sak, vad är young future förnåt? /Makke

2010-07-10 18:11
SmaZk: jag håller med dig faktiskt!

Lex du måste träna på att inte dra ut på alla orden så mycket, i övrigt var det fett!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-07-12 01:55
inte dra ut orden? haha oki doki huuuuuuuuur meeeeeeeeeeeeeenar niiiiiii ??

2010-07-12 02:49
folk menar att du inte ska dra ut på orden. till exempel att inte säga "jag fåååår allt jaaaa vill ha" utan fyll ut med mera ord som "jag får exakt allt jag vill ha"

2010-07-13 12:17
Dra ut ännu mer på orden!

B-town är kör!
kör b-town style!

2010-07-13 16:30
Jag klarar verkligen inte av att lyssna på sånt här, pipip gnällig röst som skär i öronen, flowmissar på ungefär varje rad, dålig text med massa nödrim och knappt en enda punchline i en hel disslåt :(

Robie tog det här hur lätt som helst, och jag gillade inte någon av hans dissar heller..

2010-07-13 19:08
Riktigt dåligt tyckte jag , Som jag sa i den andra , Robie tar detta lätt!

2010-07-13 20:16
Taztylicious : hahaha...inte en enda punchline? lyssna om får jag väl säga då, hela låten e ju typ en hel j***a punchline! flow missar? hm, öron vax i dina öron..rensa!

dinhomie robie har flow missar kan jag ju säga...

holla från b-town!
kör b-town style!
Producent

2010-07-13 20:41
Riktigt amatörmässigt flow..
One Day.

2010-07-13 21:45
B-dub

Vet du vad en punchline är?
Rappare

2010-07-13 21:55
Gillar inte ''dissar'' speciellt mycket och speciellt inte över internet. Och tycker inte det här var en speciellt bra en, tyvärr.

2010-07-13 23:12
Taztylicious:

de här blir en dyr affär för dej som mios möbler

"mios möbler" är en affär med dyra möbler.. Robs unge heter mio, rob e fattig = köpa möbler till mio är dyrt, BRA punchline enligt mig.

i din brud med sin magic stick som 50 cent

fiftys låt heter "magic stick", kan/bör översättas med just "penis"

du blir bränd av p-lex under tysk regi

tysk regi = nazireferens till att bränna ihjäl folk

p-lex han är fresh som en menthol cigarette

Marlboros senaste cigg heter just "fresh"

beefen är som zlatan för mig, ja får seger

Zlatan tjej heter Helena seger... så med andra ord "får" han Seger varje gång. get it?

Eller du kanske fortfarande inte hittar några punchlines? kramar

2010-07-13 23:13
itz a raaaaaaaaaaaaaaaaap
Rappare

2010-07-14 07:55
P-Lex: Tyvärr, du kommer aldrig bli bra, säger inte att Robie är bättre för det är väl nån nystartad dude, ligger iaf i samma klass som dig, förutom att du hållit på hur länge som helst nu och allt du släpper blir bara skit, visst du kanske har nån rolig rad ibland, men det är MYCKET sällsynt, sett dina videos när du försöker spela gangster också, riktigt dork-mode på det, jag är egnetligen ingen hater, hatar bara att du JÄMT ska lägga upp låtar och ta upp serverplats på speedyshare, och eftersom du hållit på så länge så bör du kunna droppa det bättre faktiskt. Ditt flow är så standard det går och rimmen är riktigt slöa, förskole-rap, kär i en sten!
www.slackerz.se

2010-07-14 07:58
P-Lex

beefen är som zlatan för mig, ja får seger

Är du seriös? Beefen är som Zlatan för mig? Vad fan ska det betyda ens?

Sen var nazi-referensen sjukt keff, 50 cent raden ännu sämre, Menthol-cigarett raden hade jag inte kallat punchline om jag så fick en miljon. Den enda riktiga "punchline" du fick till var den där med Mio's Möbler, visste faktiskt inte att Robs unge hette Mio.. Men grattis, en halvbra rad på en hel disslåt haha..

2010-07-14 09:01
Pinsamt att ta in hans fru och sista linen visade bara hur korkad du är.
Det är ju inte alls samma sak att vara religiöst kristen och religiös.. nejnej.
Stackars kille, gå o lyft lite på gymmet.
Sen att klaga på dyslexi när jag aldrig sett mer stavfel, pinsamt.

2010-07-14 09:48
Essell: vi spelar inte gangsters på videon, vi ÄR gangsters. De vet väl alla.
Har pratat med speedyshare också, berättade för dom om din oro angående serverplats.. du har rätt, det va dumt gjort av mig..Jag ska bättra mig, inte meningen att göra dej upprörd. Förlåt.
Det förstår väl jag att en kille utan vänner har tid att surfa runt och lyssna på saker man inte vill höra, och kolla videos man inte vill se med folk man inte tycker om. Fascinerande på nåt sätt hur du orkar kommentera då, men det kan ju inte va hatet som driver dej då du inte är en "hater" som du så amerikanskt förklarar.

Tasty:nazi-referensen va inte "keff", den va dålig isåfall. Eller är det Ken ring som sitter bakom skärmen? Sho bree bazza guzz KEFF yo! .. ...keff... hahaha underbart.
Är det verkligen den nivån på det här forumet? Jag gillar dej för ditt sätt att kommentera (på riktigt) Du gillar inte mig. det är lite kefft nästan när jag tänker på det.

akill3s: Håller med.. får nästan ont i ögonen av alla stavfel i texten. Hemligheten är ju att jag själv är dyslektiker, men är livrädd att nån ska få reda på det, så jag flyttar fokus och säger att Robie är det. Allt för att rädda mig själv.
Menn vaddå var er ala stavfell i täxten nonstanns? jag hitar dåm inte

Japp, det är synd om mig.. bäst jag går och lyfter lite vikter på gymmet. För det vet ju alla att folk som styrketränar måste vara blåsta i huvudet. Alla som gymmar jobbar även som dörrvakter, fast det visste ni nog också.

Att jag ens nämner detta tyder på att jag inte har gett upp hoppet trots att jag borde. NEJ det är inte samma sak att vara religiös som att vara kristen. Men när du skriver egna meningar och säger:
Det är ju inte alls samma sak att vara religiöst kristen och religiös.
så faller ju hela disskusionen då ingen här har nämnt "religiöst kristen". Lätt att vinna när man själv väljer osagda saker att diskutera om. Återigen stackars mig.

Vet att ni är tuffa killar som innerst inne bara vill ha en kram egentligen, så glöm inte att efter regn kommer solsken. Gud finns.

Nu ska denna religiösa gangstern ut och sola, bada och slänga upp gängtecken. B-Town shawty down4life !!

2010-07-14 12:06
OJ oj oj oj .... Om du inte klarar av kritik mannen, kanske du bara ska sitta och skicka till dina kompisar på msn. För den enda bra kritiken du får är av metall fans som bara skriver att du är bra för att du ska vara nöjd sen . Jävla tönt jävel....

2010-07-14 12:08
sett dina videos när du försöker spela gangster också

HAHAHAHHHAHH Seriösa whoaiter, kan ingen fatta att han är oseriös? Jag tyckte dock att din kommentar var riktigt G satt!

Är du seriös? Beefen är som Zlatan för mig? Vad fan ska det betyda ens?

Asså förstår inte vad som är så svårt, hans brud heter seger i efternamn och han får seger? alltså att han vinner?

Tycker det är ganska komiskt då folk gnäller över att någon spelar gangster i nån video (detta gäller inte bara Lex) då börjar folk klaga över nånting, medans deras kommentarer bakom skärmen verkar riktigt G. No offence, tycker bara att det är lite wierd. HÅLL ER TILL LÅTEN NU!

2010-07-14 12:19
inget bra flow, fattiga punches och en tråkig text.