www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Verkligen inte tillräckligt hög standard för svensk hiphop.
tungt, dock passar kanske bättre i "Svensk hiphop"
Jag la upp den i "Vår Hiphop" men då blev den borttagen av "Perfektion". Så jag vet inte riktigt vad som är fel. Men här får den uppenbarligen ligga.
Den här va riktigt jävla fet faktiskt haha xD kommer lyssna sönder den här ;) har faktiskt inget att klaga på. alla va riktigt jävla feta. fortsätt spotta boys :) /Liri
jag kan säga såhär... JAG ÄLSKAR DEN.. denna kommer läggas på listan och jag ska se till att ni grabbar får kontraktFYFAN va tung låt jag finner inga ord förutom UNDERBAR och den har något som andra saknar.. ni har flowet. ni har texten ni har det man ska. men ni har nått som jag söker hos alla rappare i sverige. Känslan.. ni har en känsla som slår igenom allt annat jag hört detta får 10 av 10 och ennu mer en såjag ska höra runt bland mina kontakter och dom som jag har kontrakt med om ni kan få ett shoot för att se om dom tar in er Ni andra som lyssnar och laddar låten Lyssna på deras känsla i det dom sjunger/rappar. där har ni rapp. mästare på en ny nivå.. Känsla flow texten precis som jag sa.. Allt detta är viktigt för den som gör en låt. Älskar låten och ni grabbar kommer gå långt Tummer upp så högt det går
Atlantics Staden Har Återuppstått
Riktigt jävla tungt asså, blir att dunka satan , men nu blir det sängen dunkar när jag vaknar ! pussN
om man tycker grädde är gott, då tycker man jag är god oxå då eller?? Yeah !
Producent
2010-07-07 03:40
One Day.
Skivsamlare
2010-07-07 07:32
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
easyskanking P23 - Say what, now ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
atlantics dont be gassing us up like that, tack för din kommentar det värmer! easyskanking borde ta reda på lite fakta. hatare får hata, ni som diggar diggar fortsätt så.
Fortsätt digga folk!.. Och wizdom´s lillebror har ingeting med den här låten att göra, så skriv en bok istället era råtter.. /Heshows
http://www.myspace.com/heshowsmusic HIPHOP FÖR ALLA SMAKER!
Det du påstår är inte korekt fakta. Det ända wizdom har påstått är att hans lillebror var oskyldig till det han anklagades för. Det var ingen kampanj eller något liknande. Det var ett uttalande. och det var det enda som var. Jag tänker inte dra upp hela den historian nu men du vet inte så mycket.
Till låten så tycker jag att den va fet. Detta uppskattas mycket mer än fjortisdunk-låtarna.
norrland
jag ska höra runt bland mina kontakter och dom som jag har kontrakt med om ni kan få ett shoot för att se om dom tar in er Snacka om inte veta någonting. och konstigt att du som verkligen tycker dom som är KUNGAR vet så mycket om wizdom? god vän kanske? men de e ju snällt att hypa upp sina vänner.
pajs
Tack till er som lyssnat! Som sagt, haters får hata, resten som diggar. Inga problem. Fortsätt lyssna och kommentera vare sig.
fashion P23: Jag har faktiskt aldrig pratat med denne
"Atlantics P19" tidigare. Förutom när han nu skrivit till mig efter låten gjorts. Men du får vara en hater hur mycket du vill. Vi gör bara vårann grej. Tack för tiden du tog dig iallafall. Du finner säkert något annat som faller dig bättre i smaken på detta forum.
Fortsätt pumpa den!
Den ligger även uppe på :
http://swedishiphop.blogg.se
Skivsamlare
2010-07-07 15:29
och till er grabbar som gjort låten.. En en gång.. detta är det bästa jag hört av svensk hip hop. Ni är förbannat bra och jag finner inga större ord en underbart Dude. Fan bor du under en sten eller?
Fet låt, har väl inget annat att säga. Är lite upptagen just nu, ska droppa konstruktivare kritik senare.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Gillade låten.. wizdom bra på reffen och dekan la de nicenice! skulle vart nice om ni la upp en text på den också! big up!
Riktigt Brutala <3
tack alla som diggar! fortsätt pumpa
Refräng: Wizdom - Fyhelvete sicken bombreff, den var tvärfet rakt igenom, du vet ju vad jag sa på msn, riktigt skön! Big up. Vers 1: Änglalik - Du har stigit i mina öron, tycker varje låt jag lyssnar på med dig låter bättre och bättre, bra där! Diggar röstläget riktigt mycket. Vers 2: Dekan - Inte hört så mycket med dig förut, men du droppade en tvärfet vers, bra där! Vers 3: Heshows - Har alltid tyckt du droppat softa verser, och den här var inget undantag, props! Låten i helhet var riktigt skön, definitivt något man kommer spara och fortsätta lyssna på, och beatet var riktigt skönt och laidback. Bra jobbat! =)
http://www.youtube.com/user/jungsubprod http://www.twitter.com/jungsubmusic
Nice Nice diggade reffen!
Om allt är gjort, vad finns det kvar att göra då?
vill bara först och främst säga att de e så jävla töntigt med såna här låtar.. det känns liksom som man e 15 bast och tycker nått för att va lite cool eller nått haha.. väx upp för fan liksom.. annars va låten i sig om jag tar bort all innebörd i den osv helt ok, bättre än valigt av de jag hört med er.. reffen riktigt fet faktiskt fortsätt så! han på första versen bätre än förut nu skriker han inte en huvudvärk åt mig nu är de lite mer chill och det är mkt enklare att lyssna så fortsätt så.. dom andra 2 har ja aldrig hört och det var helt ok, filar ni på er grej lite kan de säkert bli rätt bra sen =)
Har och kommer alltid ha..
du får först och främst säga vad du vill,om du tror låten e gjord för att vi ska känna oss coola så borde du verkligen tänka om.. tack dom andra som gillar! /Heshows
haha du är ju för fan dum i huvet tror du på fullaste allvar att jag tror ni försöker va coola genom att göra en sån här låt haha jävla pucko du kan ju inte varit den med hög iqbeåvning i så fall.. det jag konstaterade är att själva konceptet med sånna här låtar är något som skulle kunna komma från en 15 åring som tror han e cool att göra en sån här nåt.. att ni e typ20-23 år gör en sån här låt visar ju bara hur patetiskt det är.. ett exempel är liksom "fan jag gillar inte snuten dom är efter mig och blabla" och sen samtidigt "skryter" i låten att du köper en 5a hit och dit och meckar upp en osv osv vafan då kanske du skulle tänkt på de kan göra så att polisen plockar in dig osv osv innan du började hascha eller vafan du nu gör.. bra tänkt där liksom en annan fatta ju de redan när man va liten att bryter man mot lagen så får det konsekvenser men ni är vadå mellan 20-25 och fattar inte de eller? men men skitsamma ni får göra den här typen av musik om ni vill och jag får tycka det är hur töntigt som helst om jag vill.. det är ju inte direkt så att varken du eller ja kommer få den andra att byta åsikt så thats it gör detta om ni vill..
Har och kommer alltid ha..
Det är ju faktiskt så att alla kan inte relatera till det budskap vi har att ge i denna låten. Vissa har inte de livserfarenheter. Så därför blir det ju då betydligt svårare för dessa personer att hantera detta. Om din livserfarenhet senare är att det bara är "15 åringar som vill vara coola" som har liknande problem som vi reflekterar i låten så visst, nuff respect. Då är det så. Men nu tycker jag vi håller oss till låten. Vissa gillar inte budskapet, andra gör. Vissa har inte erfarenhet av det, vi har, mer eller mindre. Tack för att ni lyssnar och kommenterar! Wizdom - www.Wizdom.se
Jag tycker de låter rätt soft! Brukar inte digga den här typen av låtar så mycket kanske men de är helt ok.. Tycker att du fått till reffen fett wizdom, ni andra var helt okej med men varken så mycke mer eller mindre. Fanns sina bättre och sämre stunder i låten så att säga. /D
Btw tycker det blev nice sound i mixen fan ville bara säga de haha:D sorry för dubbelpost :D
soft med folk som diggar iaf, Durre kul att du diggade mixen den står jag för.
Borde den inte heta Statens Marionetter eller liknande...för ni syftar väl på snuten? Klart om man gör ett uttalande att folk reagerar. Hade han tagit avstånd hade det varit en annan sak. Var kan man läsa uttalandet?
Tungt skit mannar! Fortsätt såhär Peace /Robinholta
Robinholta af Pankbanken!!
Atlantics P19 Inte drivit en kampanj? Han hade en blogg och jag har läst lite av hans kommentarer på flashback... det är inte bara "ett uttalande". Synd att man inte får skriva vad som helst här.Wizdom Jag kommer inte svara på ditt PM.. det är du som gett dig in på det här så låt folk veta.Ayoknas P22 Spekulera? Han är dömd för 2 våldtäkter och Wizdom med familj har dedikerat sina liv åt att sprida rykten och försvara honom.... tänk på vem Du umgås med istället.
Önskar jag fick collaba med dig då hade jag känt att jag lyckats
ah ibland får man drömma. Nå, vad tycker folk om låten istället?
Varför förvånar inte vissa småbarn här på Whoa mig?. Varför inte hålla sig till tråden? Jag menar tänk er själva om det var er lillebror osv. Riktiga retards, småbarn till max som är för stora i orden och för "duktiga" på att trycka in tangenter på tangentbordet. Fuck it lägg ner det. Ni bryr er för mkt om andra än om er själva, så lugna er era småkidz! Över till låten, den var soft! Tyckte änglalik & wiz dödade detta tracker!! änglalik har fått mkt skönare röst och Wizdom, du har blivit hype på refränger ju! Killer-time.. Kör hårt boys! och ni andra. LÄGG NER! Fjantar!
Skivsamlare
2010-07-08 14:38
Tycker som Critical, att det har med honom att göra, men jag orkar inte argumentera om det mer efter att ha följt skiten, i vad som känns som ett år. Men lite kritik då istället. 1, Flytta tråden till audioforumet. Det håller inte standard nog för sv. hiphop. Även om ni vill tro det, det är den hårda sanningen. 2, Mixen på reffen är semi-wack. Sänk "pratet", alternativt ta bort det. Det fuckar up sången. Jag förstår vad ni är ute efter, men det låter inte snyggt. 3, Första snubben la det överraskande bra, de andra två är bara audioforumsmaterial åter igen.. Samt att tredje snubben måste spelat in inne på toan eller liknande då det är ett störande reverb på hans vers som jag inte hör i de andra verserna. Dock så är det ju absolut bättre än andra låtar jag hört med er. Fortfarande, sv hiphop -> Audio. Tack och hej.
Tack Marius042 för kommentaren Även tack till INOK P21 som lyssnat på låten och kan ge kritik trots omständigheterna. Fortsätt lyssna nu.
Hey.. fuck the haters gubbar! Den här låten är fet.. big up!!!!
www.randomsidewalk.com http://twitter.com/basaricrs
synd att trådar ska spåra ut såhär, men återigen detta är whoa.
ängla & dekan var dom ända som var bra på låten.. sen tycker jag faktiskt ni ska sluta hoppa på Wizdom.. Tycker han har lyckats rätt bra, han & sin mamma förstörde ju sin lillebror/sons liv :) För hade dom inte börjat med sin hatkampanj mot tjejerna så hade det aldrig blivit så mycket media och då hade inte alla vänt sig emot dom..
Helt okej låt, diggade nog wizdom och Dekan mest... Änglalik säger ungefär samma sak som ialla sina låtar tycker jag, och den fjärde snubben har jag aldrig hört innan men kan tänka mig att lyssma på han igen för han var helt ok:) Inte så jättebra beat men det är en smaksak
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
TRÅD RENSAD. HÅLL ER TILL LÅTEN !
www.myspace.com/danielbylund
haha såååja!
Till att börja med, tycker inte alls om topicen, tycker det är för ute o töntigt vid det här laget tyvärr.. Men låten, är jävligt bra! diggar din vers Änglalik ! Har diggat det mesta du gjort nu på slutet. Reffen är fet med man! Fortsätt skapa musik grabbar, men skit i såna här låtar.. men BIG UP till själva låten!B
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har blivit alldeles för mkt "fuck snuten, fuck staten" från er sida nu grabbar. Vi har förstått att ni hatar snuten nu fan, kom in på nya banor :). Men det låter bra, fortsätt spotta.
klart dom hatar snuten, snuten sätter dit våldtäktsmän
easyskanking ärligt bror du är skämmig. bigup ni som diggar
easyskanking, du är 12år va? för fan gör något bättre
Okay! Tack alla som kommenterar låten! Fortsätt att lyssna nu. Den ligger i ett nytt forum. Push it out!