I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[60 seconds] Resultat från rond 3 (+bedömningarna)

Vår Hiphop - Audio & Video

Moderator

2010-06-03 14:41

[60 seconds] Resultat från rond 3 (+bedömningarna)

Får ursäkta att det hela dröjde först och främst men nu har vi fått fram två vinnare som ska vara i finalen. Denna gången är även Chub med och bedömmer istället för Idiotförklarad! Som vanligt är rapparen i fetstil vidare!

Den som e den - Subdominant
Sircuz - Villy

Så finalen kommer alltså se ut såhär!

Subdominant - Villy

Däremot kommer vi nu i finalen skrota tidsgränsen för att ni ska kunna slakta varandra ordentligt. Så låtlängden är valfri!

Bidragen från rond 3

Ny deadline är satt till nästa söndag, alltså 13 juni 23:59.

Det är samma regler som gäller fortfarande, och era bidrag skickas in till [email protected]

Regler:
- I finalen har vi ingen tidsgräns
- Du får inte ha några gästande rappare.
- Låten måste vara inskickad innan deadline.
- Tillåtna språk: engelska och svenska.

Bryter ni mot någon av ovanstående regler så blir ni diskvalificerade direkt.

Domarna bedömmer:
- Delivery
- Flow
- Lyrik
- Låten i helhet

Domarkåren:
Perfektion
Shitmannen
Idiotförklarad
Mfs
Asma
(Chub)

Priser:
1:a Vinnaren erbjuds att släppa en exklusiv låt på Whoas populära blogg och därigenom också synas på startsidan. Vi låter även låten sitta uppe som sticky under en vecka i Vår Hiphop - Audio & Video. Vinnaren får dessutom en valfri t-shirt ur Whoashoppen, en bunt Whoastickers och även välja ett valfritt exklusivt beat ifrån Marty Patches.
2:a plats får en bunt Whoastickers.

Och glöm inte, deadline är satt till 13 juni 23:59!

(Inlägget ändrat av ramuz 2010-06-03 17:31:52)

(Inlägget ändrat av ramuz 2010-06-17 19:58:09)

time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator

Bedömningar från Perfektion

Villy vs Sircuz

Såg att det var snack om "mord" i tråden, är inte riktigt beredd att hålla med på den punkten alltså. Villy har sån fet attityd, flowet e felfritt, mixen e nice och han får in ett antal bra rader på Sircuz. MEN... Räcker det? Ja, jag tycker faktiskt att det gör det.
Sircuz droppade sin sämsta rond emot Villy. Extremt ansträngd röst som inte alls är bekväm att lyssna på, har alldeles för många försök på lyckade rader som enligt mig inte alls håller måttet här. Mixen e rörig som fan och flowet hade kunnat varit lite mer on-beat men det är som sagt inte flowet du brister på i denna rond, synd. Villy till final!

---

Den som e den vs Subdominant

Först och främst så förstår jag inte varför inte Den som e den tar åt sig utav våran tidigare kritik när det kommer till lyriken, jag hör ju fortfarande bara skryt om din swag och hur tung du är? Varför? Den bästa rapparen i tävlingen, har uppenbarligen bäst ljudkvalité, bäst delivery och flowet sitter precis där det ska. På något sätt har du lyckats gå vidare varenda gång men denna gången tror jag faktiskt samtliga domare har tänkt om och insett att detta är battle och finalen kan inte bestå utav noll punchlines och bara en massa skryt om "swags" hit och dit.
Subban droppar en helt okej bidrag, jag gillar fortfarande din attityd, låter som du sitter och skrattar åt Den som e den och de precis sådär som battle skall vara. Medelmåttig lyrik i rond 3 men håller absolut emot DSED. Helt okej beatval, helt okej ljudbild och absolut ett helt okej flow.
Det räcker så, Subdominant vidare till finalen!
Moderator

Bedömningar från Chub

Den Som E Den - Subdominant
Jag tycker inte denna ronden var svår alls att bedöma. Den Som E Den har en väldigt bra delivery och ett bra varierat flow. Du har gått upp dig mycket i denna rond. Texten är okej med ett fåtal personliga rader, men känns fortfarande som för mycket skryt och prat om din swag istället för dissar mot din motståndare. Subdominant har som vanligt ett grymt flow, attityden är nice och texten är bra och relevant för battle. Känns som i princip hela texten är rader mot Den Som E Den, vilket alla battles borde bestå av. Den Som E Dens mest relevanta rad är den om Subdominant/Snook/Afasi. I Subdominants text gillade jag mest raden om patentverket , matematikgrejen och videon på Mariaplan. Snor din skit / Mokujin var snyggt med.

Vote: Subdominant - Tycker flowet sitter skönare och texten är mycket bättre samt mer relevant.

Sircuz - Villy
Tyckte först att det var rätt jämt, men efter mycket lyssning har jag fått fram en säker åsikt. Sircuz har en väldigt skön röst, ett grymt flow och nice delivery. Texten är mycket mer teknisk än Villys men hade tyvärr väldigt få personliga rader. Jag gillade anorexiaraderna och tjurskalligraden var lustig. Tycker din ljudbild är väldigt skön, bra beatval tycker jag med. Villy har en grym attityd, skön röst och stadigt flow. Ljudbilden är bra, vilket gör det skönt att lyssna på. Du hade ett fåtal relevanta personliga rader och en del rader känns som att du vill att folk ska tro de är personliga. Raden om att Sircuz inte är fet, brukar träna och sånt, kunde ha använts så mycket bättre. Dina bästa rader var om dissen till Fonky och schackspelet även om de inte riktigt känns fullt relevanta. Tycker båda kunde ha gjort bättre research.

Vote: Sircuz - Tycker i stort sett allting är snäppet bättre. Teknikmässigt sett är Sircuz mycket bättre.
Moderator

Bedömningar från shitmannen

Den som e den vs. Subdominant.

Äntligen så får jag höra den som e den höja nivån på texten lite, denna är helt klart din bästa hittills, förut har du knappt haft nån rad som tilltalat mig men nu diggar jag dig som fan, flowet, texten och som vanligt din delivery är fet.
Subban, precis som förväntat så höjer du dig ännu mer, du skriver riktigt jävla fett igen och du sänker inte dig inom någon kategori. Flow o delivery är fett som alltid, gillade hur du gjorde med avatar raden. För mig var detta inte speciellt svårt faktiskt, känns som subban ligger på en nivå högre även fast den som e den höjde sig rejält efter förra ronden.

Vote: Subdominant

---------------------------------------

Sircuz Vs. Villy

Villy, jag finner dig jävligt behaglig att lyssna på, du kör på riktigt feta beats i denna battle.
Din text, du höjer dig helt klart om man jämför med tidigare ronder, du får in ett par rader som jag diggar stenhårt. ditt flow o delivery är fett, inget jätteavancerat flow, men det låtar bra.
Sircuz mannen, tycker du är tvärskön i denna ronden, din text är riktigt skön, du fortsätter att använda din breda fantasi som jag diggar. Flowet, delivery, inte mer än tvärfett.
Även denna rond har jag rätt lätt att döma.

Vote: Sircuz
Moderator

2010-06-03 14:42
Bedömningar från mfs

Villy vs. Sircuz

Många verkar hypa båda dessa rappare. Villy gör här sin bästa rond. Hårt, fet ljudbild och tydlighet i rappen. Snygga rim men ibland får de texten att tappa fokus. Inga rader man storgarvar åt men det känns som ett battlebidrag i helhet. Sircuz bidrag är rörigare men med mycket energi men punchlinemässigt är ni båda ganska enkla. Där Sircuz ibland inte hinner med i raderna och sluddrar lite. Men overall två bra med bidrag där Villy drar det längsta strået.

Subdominant vs. Den som e den

Subdominant är väl egentligen den enda i den här ronden som har en spännande och berättande stil med en röd tråd. Snyggt upplägg och imponerande mycket du får med på 60sek. Däremot är du lite otydlig och sluddrig ibland. Den som e den är däremot tydlig med mycket självskryt och ljudbilden låter bättre. Den som är den är den är min favoritrappare i den här tävlingen. Men på grund av textinnehållet måste jag tyvärr ge ronden till Subban som om han finslipar sin rap förmodligen tar hem årets 60 sekunders battle.
Moderator

2010-06-03 14:42
Bedömningar från asma

Den som e den vs Subdominant:
den som e den har ett översnyggt flow men en ganska intetsägande vers, det är mediokra punchlines och inte en enda personal. hade jag bara gått efter flow hade jag gett min röst till den som e den - men det känns som om subdominant vänder upp och ner på honom med rader som;
"Det känns som om jag går en Tekkenmatch emot Mokujin" - som jag för övrigt tycker är hela tävlingens fyndigaste punch hittills.

--

Sircuz vs. Villy:
sircuz gjorde mig besviken, störigt flow, störigt beat och för mycket rimrunkeri. på vissa ställen känns det som att sircuz är offbeat och flowmissar - minotaur raden var fet dock, annars kändes det substanslöst & tråkigt.
villy är tung! snyggt avslappnat flow med en lagom mängd personals
& punches. villy i final!
Moderator

2010-06-03 14:47
Får väl också passa på att tacka Sircuz och Den som e dens medverkan i tävlingen!
Rappare

2010-06-03 14:56
jaha, då tar Subban hem det här hur lätt som helst.

2010-06-03 15:14
haha jag sa ju att villy skulle till final!
nu vinner han den också :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-03 15:27
hm där ser man! :D asmas bedöming va inte så hård här :( fan haha!
ja tror subban tar hem detta, men jag rådigga att ni tagit bort time-limit!
jag rådgav de i förra tråden men då blev ja lite idiotförklarad då det heter "60seconds battle", hm skratta bäst som skrattar sist :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Moderator

2010-06-03 15:32
Dizzy
Det är ju lite klassiskt i 60 sec att ta förlänga längden i finalen. Har väl för mig att det gjordes senast också :) så var väl nästan självklart!

2010-06-03 15:43
villy, ta hem skiten nu förfan !
Visa vad vtuna rappers går för :D!
Det finns så många rappare, men ingen som mig !

2010-06-03 16:02
Nu är de kört för villy haha
Kalliistudios©
2:avåningen
Moderator

2010-06-03 16:18
Tycker inte man borde underskatta Villy. Tror han kommer att överraska många skallar i finalen! :)
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2010-06-03 16:22
Jag gillade anorexiaraderna

chub... ehm.. jadu väldigt bra rad.. men det stämmer ju inte :P ? fan villy är inte smal nånstans haha..

Villy tar hem detta !! :O subban åker på rå pisk ! :D

2010-06-03 16:31
tycker det var mord.. men men villy vann precis som jag sa.. äntligen kanske vissa förstår att circuz va lite överhypad i tävlingen nu... finalen blir jämn men villy tar hem skiten!
Har och kommer alltid ha..
Moderator

2010-06-03 16:36
Subbans bidrag tycker jag är hur bra som helst. Fanns flera rader jag skrattade åt och på det sättet han förlöjligar Den som e den är hur hilarious som helst. Det var nog mitt favoritbidrag this far i tävlingen, nu hoppas jag på två välarbetade och genomtänka bidrag i finalen!
Är ju ändå helt okej priser i potten och lite prestiga att tävla om. Lycka till båda två!
Rappare

2010-06-03 16:39
Villy i final! Ifall du inte tar hem det här nu blir jag ledsen i min vänstra tårkanal och jag kommer personligen be mina kompisar, be deras kompisar, be sina kusiner att hota dig med en smörkniv. That's wuzzup!
Wurrup?

2010-06-03 17:00
Go villy !
http://www.myspace.com/aiinac

2010-06-03 17:20
Subdominant's 2 sista dödade hela battle tävlingen. Subban for president!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-03 18:33
TimÖhman
Inte? Trodde det stämde i och med att Metra nämnde en del om Villys vikt i deras rond, och de är ju vänner. Är han inte smal så var raderna inte relevanta, men sånt vet man ju inte alltid.
Wazaaaa

2010-06-03 19:27
kmr nog bli en jämn final!
Gillat både subban och villy sen kvalet och blir för svårt för att avgöra vem jag tror vinner.

Riktigt Brutala <3

2010-06-03 20:42
grymt villy! jag stör mig riktigt jävla mycket att den som är den förstör allt med att han bara skryter istället för att dissa för han fanns det potencial på i denna battle men ni borde petat bort han redan i rond 1 ... men kör på villy ta hem hela skiten nu!
 www.myspace.com/friphmusic

2010-06-03 21:59
Jäpp subban kommer att vinna

2010-06-03 22:12
Subban bör ta detta.

Snälla lägg 10 punchlinespäckade minuter bara för att tidsgränsen är borta?

2010-06-03 23:07
Precis som jag bedömde! Men hoppas verkligen villy bjuder på en schysst final då subban presterat bättre under tävlingen så här långt.. Förra bidraget var dock schysst villllly ;)

2010-06-04 00:12
sub vinner easy
richyrich bitch !

2010-06-04 00:24
tycker endå villy är mer clean på nåt sätt.. subban är tung men de blir kul att se :)
ELIAH !

2010-06-04 02:44
satan va subbans va fet!!!!
Rappare

2010-06-04 05:33
Nog är han en fet subba alltid.
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2010-06-04 15:42
Förstår inte riktigt hur Villy kunde vinna.. Han kan rappa, men jämfört med Sircuz var hans bidrag otight.. Standardflow rakt igenom hela versen :S
soundcloud.com/brormusk/sets

2010-06-04 15:52
Schri

Ska jag förklara hur han vann? Tre domare tyckte han gjorde det bättre.

Förövrigt tror jag på en tight final
Rappare

2010-06-04 16:57
går väl inte att klaga på domarna. tycker två värdiga är i final.
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2010-06-04 20:55
Jag håller på Villy så klart!!

... men kan bli svårt denna gången, jag vet inte. Suddominant var ju faktiskt inte kass i förra ronden, han gjorde det riktigt tight.. så ingen aning,...

3-2 till nån av er blir det...

peace out, lycka till
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-06-05 01:11
JAG ÄR BÄST ALLA ANDRA SUGER KUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-06-05 12:52
Chub

Hehe raderna är lite orelevanta :P för han väger typ 80~ vilket inte är så lite enligt mig ialf ;) men jaja han gick vidare ialf ;) nu tar han hem hela skiten :O ! 3-2 till Villy BooooY ! :D xx

2010-06-05 16:41
Alla gjorde det bra med Villy och Subdominant är klara vinnare i mina öron!
Ser fram emot finalen Villy vs Sub. Tycker inte man ska underskatta Villy som har gjort det grymt! Men sen Subdominant som varit den hetaste av alla igenom alla ronder.

Tips:
3-2 till Subdominant?!

2010-06-05 17:53
Sub vinner hela skiten.
Hej, Träffat Jacob?
Moderator

2010-06-05 19:34
Subban är helt klart värd platsen i finalen. Grebnets, NuMessiah och Den som e den, rätt hårda ronder rakt igenom enligt mig.

2010-06-06 05:43
hahaha, jaha nu fattar jag! "haralltidrätt". Ironi!

Vad sägs om att styra upp lite vettigare seedning till nästa gång, så att det inte blir en sådan katastrofal final? det här kommer bli värre än East End, 1888...

2010-06-06 07:50
blir sjukt spännande att se vem som vinner, tycker båda har gjort väldigt bra ifrån sig.
man får hoppas på långa punchfyllda bidrag nu.

lär ju sluta 3-2 till nån utav dem.

Rappare

2010-06-06 12:34
Villy har varit underskattad länge, tror han kommer rent av döda Subban, återstår att se
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Poet

2010-06-06 14:27
blir sjukt spännande att se vem som vinner, tycker båda har gjort väldigt bra ifrån sig

word! ska bli kul o se/höra finalen!
 @ Defunctus bitches

2010-06-06 16:29
Villy tar hem vinsten! 3-2 tror jag fan :D
Loggor/Bilder till salu!

2010-06-06 17:25
Jag kan se framför mig när subban blir gripen av snuten efter att han dödat villy, sedan blir dömd till livstid efter man fått reda på att han dödat flera här i tävlingen... nemen ärligt klart subban tar hem detta, haha. Villy förtjänar inte ens finalen tyvärr. Borde vart Subban vs Messiah elr Sircuz... skulle vart lite jämnare då. Villys sista var ändå helt okej, ganska skön.. men ingen chans mot subdoiminant.
Rappare

2010-06-06 20:29
Producent

2010-06-06 21:42
Go get him subban!
Moderator

2010-06-06 21:55
Kan ju försöka hålla tråden lite levande nu under finalveckan iallafall. Så, någon som har en kandidat till fetaste punchen hittils i tävlingen? Lite summeringar osv? Tagga lite nu!

2010-06-06 23:34
tycker ni ska fixa ett tagteam eller crewbattle nästa gång, det är bra att det här är igång med men tagteam och crewbattle är roligare att följa :)
Har och kommer alltid ha..

2010-06-07 00:31
ah villy tyngst här.

word på någonmed crewbattle, hade vart toknice
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2010-06-07 09:54
Kan någon lägga upp bidragen från kvalet? Både dom som gick vidare och de som inte gick vidare.

Har råkat radera dom =/
Du är nästan lika rolig som denna punkt ------> .