I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Paradigma - Ett Perfekt System

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2010-05-15 19:47

[Audio] Paradigma - Ett Perfekt System

Bara för att Idiotförklarad är i staterna betyder inte att vi inte kan fortsätta leverera fett material. Med en ständigt växande statlig övervakning analyserar jag och Jimmy tågandet mot storebrorssamhället på en tung DjLeon prodd.

Paradigma - Ett Perfekt System

Rap: Omen22 & JimmyMorfin
Prod: DjLeon http://www.myspace.com/djleonlt
Mix: Lethal Ethan (Ethan Turner @ Facebook)

Paradigma - Ett Perfekt System

Vi har även bestämt oss för att fortsätta smida medan järnet är varmt, och låta den här låten vara startskottet för ett miniprojekt jag och Jimmy sätter ihop med planerad release i mitten på juli.

Paradigma - Antimateria Project, kommer vara ett minimum sexspårigt släpp och innehålla låtar med mig och jimmy, feta producenter och några eventuella gäster.

Mellan att vi sliter i studion kommer vi även synas live på lite olika ställen i sverige, spela in några feta spitcams och eventuellt lite annat smått och gott för att hålla hypen levande till releasen.

för mer info, kolla:

paradgimskifte.se | myspace.com/paradigmskifte | FaceBook Fanpage

(Inlägget ändrat av Peter-Pan-Komplex 2010-05-15 20:00:47)

Rappare

2010-05-15 19:50
Alla hiphopsheads i norrland kan för övrigt lystra till att Paradigma spelar Lördagen den 22:a Maj på Kulturnatta I Umeå, tillsammans med bland andra Jah Rythm och The Larssons.

Var där eller missa en fet jävla spelning med Omen22 JimmyMorfin och andra grymma akter. Dessutom räknar vi med att nån hookar oss med efterfesten när vi har lirat! Mer info inom kort på paradigmskifte.se/

2010-05-15 20:02
Gillar första versen mer. Men texten i andra versen var riktigt dope. Keep it up

/freddah
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-05-16 00:27
Fan, jag hade velat vara med på den här låten. Fett skönt tema, refrängen är helt rätt och beatet är nice. Keep it up, bröder!

Tycker ni har riktigt schysst delivery båda två. Texterna sitter där de ska - Omens känns mer genomarbetad in i minsta detalj, medan Jimmys känns mer originellt levererad. Det är coolt att höra Jimmy aggressiv utan undertoner av trams och "på skoj".

Mycket bra. Para-fucking-dizzle!
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se

2010-05-16 00:52
Det låter lite som Illuminati det här.
Låten va riktigt bra tycker jag, diggar budskapet till 100%.. Rösterna va goa som fan, flowet satt bra där, texten va bra också.. Denna gick hem! :) /M

2010-05-16 18:09
Hur kan denna bara ha 3 komentarer? Riktigt jävla fet låt. Whoa borde inte sova på detta

2010-05-16 19:04
Jag är helt såld på fåraflock-temat. Ni levererar som aldrig oväntat lyriska galenheter med en spontanitet som många inte ens kan tänka sig mäta med.

Heder till eder! Är riktigt stolt :) Keep it up guys.

2010-05-16 19:48
Detta är det bästa jag hört med er, riktigt bra. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer faktiskt. Jo, Jimmy låter lite för tillgjord/ansträngd här o där.

2010-05-17 11:01
Riktigt, riktigt bra!

Vi ses i Umeå :)

2010-05-17 11:12
Bra skit, tung lyric! / rob

2010-05-17 14:34
Tack till alla som skrivit. Uppskattas mycket.

Ni som lyssnar, släng en comment :)
Moderator

2010-05-17 22:22
Tvärtung låt det här! Blir alltid lika glad när jag ser nytt från er. Håller verserna före hooken, men som helhet var det bra saker det här!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-05-18 09:38
Bland det bättre ni gjort, helt klart! Är imponerad!

2010-05-18 11:30

2010-05-18 16:14
Skitbraskit! Förtjänar mer uppmärksamhet!
YO!!

2010-05-18 19:39
niiice shit!!! sällan ngt som detta droppas på whoa. upp för denna!

2010-05-18 20:59
Allt ni gör är tungt och det här är inget undantag.

Rappen och lyriken är fet som alltid och beatet är grymt.

Big up!
You can't stop the Prophet..

2010-05-19 01:39
Omen

Jääääääävlar. Lyricism definierat. Äckligt fett. Textmässigt bland det fetaste jag hört på överlänge.

Jimmy

Snyggt skrivet som fan här med!

Båda låter säkrare på micen än när jag tidigare hört er!

Trevligt!

2010-05-19 01:59
Hah, det här beatet har man haft liggande ett tag, riktigt fett.

Ska höra igenom låten ett par gånger
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-05-19 16:07
Låter fett, sköna texter! Säg till om du behöver beats till projektet så hookar jag!
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Rappare

2010-05-20 08:46
Fan, bara komplimanger här. Mycket självförverkligande..! Stort tack till alla som lyssnat, och ett större till er som kommenterar och visar att vi är på rätt väg.

_Ak4

Vi lirar 23:40. Se till att släpa med dig en ordentlig ensemble av folk. ;)

fredish

Mycket frestande. Jag och Jimmy får prata ihop oss om vad som fattas på det planerade släppet och återkomma.

2010-05-20 15:42
Eyyy.. JimmyMorfin säger, ladda hem och lyssna! Släng en comment! Låten är FET!

Hör den live i umeå på kulturatta också när vi spelar där, denna lördag 23:45.
Rappare

2010-05-22 18:18
Yes, vi spelar alltså 23:40 ikväll på Studion i Folkets Hus i Umeå.

Jag kan även annonsera att vi kommer lägga en exklusiv vers i slutet på en låt tillsammans med Non Tiq som spelar 22:00.

KOM! HA KUL!

2010-05-23 21:57

2010-05-23 22:38
Nice!
här får du lite kärlek
Rappare

2010-05-25 10:01

2010-05-25 20:15
Fett som fan grabbar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2010-06-04 12:08
omen22 blir ett namn man kommer ihåg, bra jobbat grabbz=) ska hålla ögonen öppna=)

2010-06-05 11:59
Kefft, trodde jag hade kommenterat detta ffs;

Grejen med Omen22, är ju att han besitter en kreativitet som är något utöver det vanliga.
Jag tror dock att vi inte ens har sett hälften, trots att den här texten är sinnessjuk.
Klart det bästa jag hört med dig, du sätter hela låten genomgående på ett mycket bra sätt, samtidigt som rimschemat och liknelser är förbannat bra.
Jag väntar dock fortfarande på en text som är lite mer ärlig ifrån ditt eget perspektiv, där du bara släpper alla spärrar.

JimmyMorfin visar också prov på en mycket bra text, och även om attityden fungerar bitvis, håller den inte hela låten ut. Den känns ibland malplacerad, dock props för att du visar lite bita-i-tungan-för-att-dölja-en-ilska-som-ändå-sipprar-ut känsla.

Bästa med Paradigma, sluta göra oseriös skit nu, det finns liksom ingen återvändo från detta.

2011-01-31 10:16
Jag gillar upp