I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Kmp & Dizzy Ft. eNjoY - Du Är Allt

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-05-10 19:18

[Audio] Kmp & Dizzy Ft. eNjoY - Du Är Allt

Vi låter låten tala för sig själv.

http://www.speedyshare.com/files/22368291/Kmp_Dizzy_Ft._eNjoY_-_Du_r_allt.mp3

Lyrik;

Vers1
mina tankar har kollapsat när bilder e på plats-
delar bilder här för bilder för o minnas det vi haft-
dagar efter dagar som jag samlat våran tid-
finns inge finare än o ligga där bredvid-

när du sover jag svär jag kan sitta här i timmar-
o titta på dig, kollar så du andas när du flinar-
att bara vakna med dig känna huru slår-
när du vill att jag ska vakna vi ska mysa eller så-

de min trygghet jag svär känna nära min kropp-
vi går varsina håll mina tankar omlopp-
så många långa brev, som inte skickats än-
i hopp om att nu tiden seglar vinden baka här igen-

Reffräng
---------------------
du är allt , allt som jag har
kan inte släppa dig , vill inte glömma dig
x2

Vers2
the first time we met, I tried to promise myself
not to fall in love, but it aint as easy as you think
I took what you gave, Im no longer afraid
I dear to raise the stakes aslong as you stay

u take me to another place, the sun shine on rainy days
ain't no way I'll be leaving you for anything
cause you take me places
I can only reach in my imagination

u mean more to me, then what even I could imagine
u changed my personality like when I started rapping
u make me laugh and, look at life differently
apprechiate it more, then what it used to be

and all the pain I used to see, u take it away
u only take it for a moment, but thats okey
I rather have a moment of peace, than non at all
when Im with you baby, nothing can make me fall

Reffreng
---------------------
du är allt , allt som jag har

2010-05-10 19:28
kmp : Fått programmet att funka nu?!? :) Låter skön! Lugn och passande känsla och bra text!

Enjoy: Tycker du har gjort på bättre reffränger men denna är också nice man! ;)

Dizzy: Bra engelska! Riktigt skön inlevelse och text!

Fred! / Big-O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-10 19:33
Vers 1: Diggar texten och flowet och din röst är sjuk soft! Riktigt nice :D

Reffen: gillar inte hur du kör ljusare i "bakrunden" på "allt som jag har" Men dock diggar jag fett mycket hur du kör "Kan inte släppa dig, vill inte glömma dig" Sjukt tungt lägger du det

Vers 2: Dizzy damn vad tight du lägger detta! Nog det bästa jag har hört med dig Flowmäsigt och kanske till och med textmäsigt ! Keep it up man!

I helhet en riktigt nice låt!:D 9,8/ 10 :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-10 19:34
thnx orre ! men jag skrev reffen på 2 min åh sen spelade in haha :P
fick den av kmp idag så gjorde en snabb reff :P
www.myspace.com/enjoykarlstad

2010-05-10 19:36
Tackar orre & Sanna-ord, roligt att höra.

2010-05-10 19:43
De här var tyng skit, mer sånt åt folket!
Rappare

2010-05-10 19:48
Kmp Det låter fett mannen! Hör att du ändrat röstläget lite vilket låter sjukt mycket mer nice! Skön text med!

Enjoy Som sagt, har hört fetare refränger med dig men den här var nice ändå!

Dizzy Kul med lite blandning av svenska o engelska i låten, din engelska sitter perfekt, skönt flow och bra text!

Låten får 8.5/10! :)

Två Fingrar / A*
www.youtube.com/ajdiin91

2010-05-10 19:51
Tackar AjdiiN och mrd054, nice att höra. Meeeer whoa!

2010-05-10 20:04

Dizzy: Bra engelska! Riktigt skön inlevelse och text!

Fred! / Big-O

tackar så mycket! :) blev väldigt nöjd själv, dock nu i efterhand så e ljudet liite lågt på vissa delar av min vers, men nog inte ngt som stört..

Vers 2: Dizzy damn vad tight du lägger detta! Nog det bästa jag har hört med dig Flowmäsigt och kanske till och med textmäsigt ! Keep it up man!

I helhet en riktigt nice låt!:D 9,8/ 10 :D

fan tack så mycket, gjorde mig fett glad måste jag säga! jag har sjukt mkt saker liggandes som väntas på att spela in, men jag tar mig inte tiden bara.
detta slängde jag ihop till Kmp för han fråga! (dock vers skriven förra veckan typ!) :)
Dizzy Kul med lite blandning av svenska o engelska i låten, din engelska sitter perfekt, skönt flow och bra text!

Låten får 8.5/10! :)

Två Fingrar / A*

tackar än en gång här, hoppas fler håller ögonen efter ens namn när man väl släpper nytt!

tack alla som lyssnar o droppar sin kärlek! vi uppskattar alla det.

MER whoa?! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-05-10 20:28
fan dizzy du ligger på en sådan hög nivå nu så tycker nästan du borde gå vidare med musiken :) riktigt bra första snubben la det med sjujkt bra. denna sparas lätt :)

2010-05-10 21:19
kishore82 kul o höra att du diggar tracken, pz!

2010-05-10 21:22
Tung skit från alla håll!

Kmp Din del är soft som fan! gillar din röst fortfarande som faaen! haha :)
enjoy Gillar hur du gör denna reffen.. "hårdrocks ton" haha nämen gillar hur du gör med rösten i denna :)
Dizzy inte hört dig sådär mycket förut vad jag kan minns men du är tuung mannen! hojta när du gör nya släpp :)

Peace /Robinholta
Robinholta af Pankbanken!!

2010-05-10 21:28
Tycker låten är schysst. Dizzy, jag tycker din rapp låter lite ansträngd. Har för mig jag skrivit det till dig innan. Men du lägger det bra, flowet sitter och bra text!
Jag tycker du ska jobba på att få det att låta lite mer avslappnat.

I övrigt, bra jobbat grabbar!

2010-05-10 21:39
FYFAN VA TUNGT!
Är inte mycket för såna här låtar, men förstår verkligen när man är full av lycka/sorg!

Första Vers: Finns inte mycket att klaga på, fint flow med skön röst osv! Bara en sak, antingen äre mina speakers eller vart det lite otydligt ibland! Hoppas det är mina speakers haha!:)

Reff: Finns inte mycket o säga här heller, lite bars/sång som sitter fint och sitter mys i öronen!

Andra Vers: Bra engelska som fan man, fortsätt så, med flow osv, som ligger tight!

Fyfan va skönt med en bra lugn låt innan man ska dra sig till tvn, GOD BLESS YAH!

/ Bruzz - kolla gärna mitt MIXTAPE:TERROR Som ligger här i audio, när jag ändå håller på haha! Hare bäst boys!

2010-05-10 22:53
fan dizzy du ligger på en sådan hög nivå nu så tycker nästan du borde gå vidare med musiken :) riktigt bra första snubben la det med sjujkt bra. denna sparas lätt :)

tack så jävla mycket! dock håller jag inte med om min nivå, har mkt kvar att utvecklas o lära.
Tung skit från alla håll!
Dizzy inte hört dig sådär mycket förut vad jag kan minns men du är tuung mannen! hojta när du gör nya släpp :)

Peace /Robinholta

tack så mycket, värmer lika mycket varje gång! ^^ och ja ska hojta! :)

Tycker låten är schysst. Dizzy, jag tycker din rapp låter lite ansträngd. Har för mig jag skrivit det till dig innan. Men du lägger det bra, flowet sitter och bra text!
Jag tycker du ska jobba på att få det att låta lite mer avslappnat.

I övrigt, bra jobbat grabbar!

jo jag kommer ihåg, de är nog dina kommentar som suttit i mitt huvud senaste månaderna vid inspelningar, lägger faktiskt sjukt mkt fokus på detta nuförtiden, och jag vet inte varför det låter krystat för detta är faktiskt riktigt avslappnat för mig, honestly! anyways, tack för du tog din tid, uppskattas! (Y)

Andra Vers: Bra engelska som fan man, fortsätt så, med flow osv, som ligger tight!

Fyfan va skönt med en bra lugn låt innan man ska dra sig till tvn, GOD BLESS YAH!

tack så mycket, ännu en gång ^^ soft att vi kunde bjuda på en bra låt fan! :)

Fler nu whoa, 75 nerladdningar o knappt 10 kommentarer?? :|

2010-05-10 22:58
Denna låten var riktigt fet alltså.
Första snubben lägger de bra, skön röst, härligt flow. Inget att klaga på !

Enjoy härligt reff som vanligt riktigt bra!

Dizzy blev jag fett imponerad av, aldrig hört dig förut. Flowet sitter perfekt, bra engelska och riktigt härlig röst.
Bra jobbat grabbar!

2010-05-10 23:03
Shiiet blev fett förvånad när jag hörde låten :O

Kmp my boy du har fått in ett grymt flow ;) diggar som fan

Reffen va riktigt skön gillar din "hård rock" stil där, bra kännsla.

Sen Dizzy aldrig hört dig förut. men du hade riktigt mysigt flow å bra Engelska. :)
bra kännsla från alla 3.

keep it up boys :) /Liri

2010-05-10 23:53
Dizzy blev jag fett imponerad av, aldrig hört dig förut. Flowet sitter perfekt, bra engelska och riktigt härlig röst.
Bra jobbat grabbar!

tackar, fan va mycket jag sagt det idag! :D fuck yeah! :D

Sen Dizzy aldrig hört dig förut. men du hade riktigt mysigt flow å bra Engelska. :)
bra kännsla från alla 3.

haha otroligt att du lyckats missa mig men men, tackar för din tid!

jag tror mina medartister tackar lika mycket som mig! :)
tänkte inte bara passa på att tacka med detta inlägg utan låten finns även på tuben nu (efter ca 4-5timmars bearbetning?! ngt fel på youtube!)

KAN NÅGON MOD ELLER NGT LÄGGA DENNA I FÖRSTA INLÄGGET??? thx!

MER!

2010-05-11 00:36
tack alla <3 !

2010-05-11 00:44
Fall ja säger så här.... GRYMT JOBBAT!! inget mer att säga tack för mig :) /BigT

2010-05-11 09:42
Fan vilken TUNG låt!

Kmp- har aldrig hört dig innan men tyckte att det lät bra, du hade ett skönt flow! :)

eNjoY- samma här har inte hört dig innan men tycker att du la reffen bra. Diggade den lite rockiga rösten du har :)

Dizzy- My man, du vet vad jag tycker, självklart en av de BÄSTA du har gjort!
Jag håller faktiskt med de som har tagit upp det med din röst att du låter ansträngd men tror att du kommer fixa det ;)

fan tack så mycket, gjorde mig fett glad måste jag säga! jag har sjukt mkt saker liggandes som väntas på att spela in, men jag tar mig inte tiden bara.

Mannen du borde ta dig tid nu när du inte gör så mycket tycker jag, det du har liggandes kommer verkligen bli way over detta!! :D

Beatet är även skit soft!

PEACE BRO

2010-05-11 12:23
Kmp: Skönt lugnt flow. Go röst. Låter riktigt bra :)
Enjoy: Jag gillar din röst, och hur du använder den. Riktigt bra.
Gillar dock inte hur du gick ner i tonläge några gånger på:
Dizzy: Du är riktigt bra på engelskan. Skön flow och riktigt nice inlevelse.

Bra gjort grabbar!

T4z

2010-05-11 14:28
Kul o höra att låten diggas, fortsätt droppa comments whoa!

2010-05-11 16:32
Först snubben va helt ok :)
Ref: diggar tanken.. men kunde säkert gjorts lite bättre
Dizzy diggar hur du utvecklas detta va något av de fetare jag hört me dig
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2010-05-11 16:34
tackar som fan alla som tar sig tid att lyssna Och kommentera!
hm förstår inte var min röst låter ansträngd? lyssnat om & om igen efter det men hittar inte.. aja ^^
riktigt glad över att låten får så grym feedback! :)

107 nerladdningar, 14 kommentarer? Kom igen whoa! :D

2010-05-11 18:03
Tycker vers 1 var helt ok. Det funkar liksom men inget speciellt som sticker ut speciellt mycket.

Reffen tycker jag faktiskt var sooft :)

Vers 2 gjorde hela låten! Kan vara det bästa du lagt Dizzy. lyricen är riktigt jävla TUNG :D Fan du måste se till att släppa lite mer nu tycker jag!

One Love

2010-05-11 19:01
Jag hade helt missat att Dizzy höll på med musik. Lyssnade faktiskt bara på låten för att jag ville höra hur bra Dizzy var, och om man skulle höra något Eminem-influerat.

Kmp: Nej, du var inget att hänga i granen precis. Känslan i rappen är okej, men inte alls särskilt bra. Flowet är rätt basic men det känns som att texten fått lida för att flowet ens ska fungera. Textmässigt är det inte så bra. Det känns som att vissa rader har blivit knasiga för att du ska kunna ha ett fungerande flow. I övrigt är raderna inte så känslosamma som jag vill ha dem i en sån här låt. Jag får känslan av att din text är snabbskriven och att du inte lagt så mycket tid på att få det bra när du spelade in.

Enjoy: Nej, refrängen var inte bra alls enligt mig. Mina tankar om dig efter att jag hört refrängen är att du är en kille som vill vara duktig på att sjunga men inte lyckas. Ingen bra känsla alls i sången. Det låter mest som att du ansträngt rösten för att man ska få känslan av att du sjunger, trots att du bara klämmer fram texten med en liten sångaktig betoning i orden. De två raderna var inte bra heller, känns som att man kanske hade kunnat få ut lite mer av din text om det fanns två rader till.

Dizzy: Nu ska vi lyssna på din vers, av kommentarerna i tråden ska du tydligen vara grym. Det jag kan säga efter att lyssnat på versen är att nej, de som kommenterar överdriver. Du är bäst på låten men inte så himla bra ändå. Något är konstigt med mixen känns det som, något som påverkar rösten att låta lite "undangömd" eller något. Inlevelsen, texten och flowet är okej. Engelskan är hyfsad. Det känns som att du kunnat göra bättre men är rädd för att anstränga dig eller något.

Låten i helhet är inte bra. Kmp bör träna på att få sin text att låta mer vettig. Enjoy bör träna på att inte låta som han kräks när han sjunger. Dizzy bör försöka anstränga sig mer för att få mer känsla och även ordna mixen så att du inte låter så konstig i rösten.

Ta nu kritiken på rätt sätt. Låten får ett generöst betyg på 3/10 av mig.
Wazaaaa

2010-05-11 21:26
Tycker vers 1 var helt ok. Det funkar liksom men inget speciellt som sticker ut speciellt mycket.

Reffen tycker jag faktiskt var sooft :)

Vers 2 gjorde hela låten! Kan vara det bästa du lagt Dizzy. lyricen är riktigt jävla TUNG :D Fan du måste se till att släppa lite mer nu tycker jag!

One Love

tackar så mycket, ska försöka få ut mer tracks!

Jag hade helt missat att Dizzy höll på med musik. Lyssnade faktiskt bara på låten för att jag ville höra hur bra Dizzy var, och om man skulle höra något Eminem-influerat.

Dizzy: Nu ska vi lyssna på din vers, av kommentarerna i tråden ska du tydligen vara grym. Det jag kan säga efter att lyssnat på versen är att nej, de som kommenterar överdriver. Du är bäst på låten men inte så himla bra ändå. Något är konstigt med mixen känns det som, något som påverkar rösten att låta lite "undangömd" eller något. Inlevelsen, texten och flowet är okej. Engelskan är hyfsad. Det känns som att du kunnat göra bättre men är rädd för att anstränga dig eller något.

Låten i helhet är inte bra. Kmp bör träna på att få sin text att låta mer vettig. Enjoy bör träna på att inte låta som han kräks när han sjunger. Dizzy bör försöka anstränga sig mer för att få mer känsla och även ordna mixen så att du inte låter så konstig i rösten.

Ta nu kritiken på rätt sätt. Låten får ett generöst betyg på 3/10 av mig.

first off, Stort tack för mkt väl utförd kritik! (Y)
haha gilla hur du börjar ditt inlägg, men du svarar inte på din egen fråga om jag låter eminem influerad? jag vet inte själv vad jag tycker..
anyhow. vet inte var jag ska börja riktigt.
men jag håller faktiskt med dig om det mesta du säger, tycker oxå många kommentarer känns lite överdrivet. men det är de som boostar mig mest att fortsätta, för jag vet om att jag kan, och kommer bli så mycket bättre.
något som jag är glad att du påpeka är ang känslan, för det är något jag kämpar mycket med, men det är oxå en sak som kommer komma med tiden, ju mer man spelar in. jag är trots allt fortf nybörjare inom inspelning och avancerar mig inom skrivningen stadigt.

ang den såkallade "mixingen" är simpel, byta dator o ljudet fucka totalt, går inte få rätt på det, vilket har lett till att mina accapellor är omixbara, pga ett brusljud.
dessa verserna är helt omixade i princip, enda jag gjort är att pana ut 2st accapellor med sänkt ljud, och sen en fokus accapella. så detta är tyvärr inget jag kan göra något åt förrens det finns pengar eller någon annanstans att spela in.

och dels pga mixing problemet, och micken. så gör detta att jag inte kan ta i lika mkt som jag ibland vill, för ljudet blir väldigt dåligt o diskant då, vilket låter hemskt.
och lyriken säger du är okej, det beror mycket på vad man lyssnar efter, vet inte om du kanske är ute mer efter feta punches,metaforer,rim,multies whatever. men det är inget jag lägger fokus på enbart, utan jag vill mer få ihop en vers som folk relaterar till, det är sån musik som spelas om & om igen oftast.
fan börjar bli mkt text här nu ser jag, hoppas du fick svar på lite saker o ting!

tack åter igen!

2010-05-11 21:49
Kul att du tog kritiken så bra Dizzy. :)

Till att svara på min egen fråga. Jag tyckte inte du lät så Eminem-influerad faktiskt, han klämmer ju oftast in rim lite här och var i sina rader. Svårt att säga ändå då jag har svårt för att tänka mig honom göra en ren kärlekslåt. Och i denna typ av låtar letar jag absolut inte efter punches, rim eller multies. Någon stark metafor hade däremot kunnat boosta låten. Men det jag gärna ser i den här typ av låtar är något extraordinärt, väl formulerade rader som man kanske inte bara känner igen, utan även känner med. Jag vill att det ska kännas som man lagt ner tid och hjärta på det så att man ser resultat som inte vem som helst kan skrapa ihop rätt snabbt. Vet inte om du hört kS - Adelaida? Den är enligt mig den bästa svenska låten med det här ämnet på grund av att raderna är starka, det känns som han menar det han säger och texten är väl strukturerad i övrigt.

Hoppas det löser sig med studio och så då, kommer förmodligen följa din utveckling och se vart det går.
Wazaaaa

2010-05-11 22:06
till skillnad från många så kan jag faktiskt ta åt mig kritiken sålänge den är bra skrivet!
förstår precis hur du menar i eminems texter, förstår inte hur han gör (ännu) dock har han hållt på längre än vad jag levt nästan ^^ haha vi får se hur grym jag blivit när jag är i hans ålder ;)
all jokes aside så nej, att satsa så mkt gör jag faktiskt inte. detta är mer en tillflykt för mig när jag mår dåligt eller har något jag vill få ut. därav tränar jag mindre ibland, och mer ibland. men får se var det kan komma, ser det som en sjukt rolig sak liksom, och även om detta inte är något jag satsar exakt allt i, så vill jag naturligtvis bli grym på det!
och ang lyriken i detta o så, metaforer är även jag väldigt svag för, dock har jag lite svårt för det ibland ^^ men de kommer nog oxå med tiden ;) och jag förstår precis va du menar i va du "letar efter" i såna här låtar, och jag erbjöd inget av det direkt, haha.
men sen är denna lite annorlunda även i mitt perspektiv, kärlekstemat är inget vanligt för mig, plus är den inte skriven till någon alls, skrev bara fritt liksom.

kul att du kommer forsätta spana in mitt shiet! men de kommer fortf bli kass mixing o kvalite tyvärr, ett tag till! ;( tack för din tid man! (Y)
Rappare

2010-05-11 22:56
Ska jag vara ärlig att jag tycker exakt som Chub.
Första killen? Öva mer, i mina öron lät det dåligt mixat och lite offbeat, textmässigt helt ok.
Ref; Jag vill inte låta som en straight hatare nu, men det låter bara konstigt, framkrystat som fan.
Dizzy; helt klart bäst på låten, konstig mix här också, flow och lyrik var bättre här.
Det var den "utförliga" kritiken jag kan ge nu, börjar bli trött så mina öron kan ha hört fel, men denna låten är inte något jag spelar en gång till.
Keep it up though!
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Battlerappare

2010-05-11 23:00
Dizzy swagen e sweet so´m faen på denna behöver inte ens nämmna engelskan =)

alla la det bra men tyckte reffen drog ner lite men den va vell snabbt skriven så ska inte hata heller.

skön låt i helhet !
JoaquinRoyale

2010-05-12 02:32
reffen gjordes på 10 minuter som allt så ni som tycker den är keff eller nått haha tyck det :P

2010-05-12 12:43
Ska jag vara ärlig att jag tycker exakt som Chub.
Första killen? Öva mer, i mina öron lät det dåligt mixat och lite offbeat, textmässigt helt ok.
Ref; Jag vill inte låta som en straight hatare nu, men det låter bara konstigt, framkrystat som fan.
Dizzy; helt klart bäst på låten, konstig mix här också, flow och lyrik var bättre här.
Det var den "utförliga" kritiken jag kan ge nu, börjar bli trött så mina öron kan ha hört fel, men denna låten är inte något jag spelar en gång till.
Keep it up though!

tackar, "mixingen" har ja förklarat i inläggen över ditt ;)
tack för du lyssna iaf, och t.o.m drog in en kommentar! (Y)

Dizzy swagen e sweet so´m faen på denna behöver inte ens nämmna engelskan =)

alla la det bra men tyckte reffen drog ner lite men den va vell snabbt skriven så ska inte hata heller.

skön låt i helhet !

tack som fan man! :) uppskattas!

nu vill jag ha fler kommentarer här va?? :)

2010-05-12 19:48
Det låter riktigt bra i mina öron.. av samtliga ! den hamnar på Ipoden dirr :P

Keep it Up!

2010-05-12 21:04
Det låter riktigt bra i mina öron.. av samtliga ! den hamnar på Ipoden dirr :P

Keep it Up!

tackar ifrån oss alla! :)

UPP :)

2010-05-13 08:19
Tycker dizzy har riktig sköön röst o engelska! Fett som faaan...

2010-05-13 13:03
jag är inget fan av beatet men texten och flowet är det inge fel på, skulle vilja ha mer artikulerande.
Engelskan är grym, skönt att se lite kvalité av engelska här på whoa!

Reffen är skön, men pojkar, artikulerandet.

Ha de fett!

Checka bloggen om svensk hiphop!

Bah kärlek.
Peace!
http://www.huldish.se <----- Blogg om svensk Hiphop.

2010-05-13 14:11
tack som fan! :) och ja själv stör mig lite på att jag e lite otydlig nu i efterhand, ska tänka på de till nästa gång du! :)

More???

2010-05-13 16:47
KLART DET ÄR FETT LIKSOM????

jaaaa och ni alla la det bra, tyckte reffen va skön faktiskt :)