I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Von Simon - Du vet ingenting om äkta ( Diss Dekan )

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-04-29 03:12

[Audio] Von Simon - Du vet ingenting om äkta ( Diss Dekan )

Yo,

Som rubiken lyder:
Folk kommer väl fråga VARFÖR? och jag har ett ganska enkelt svar, tycker han har fått för mkt "hype" alldels för mycket än vad han förtjänar. Sen i andra versen så förklara jag även lite mer varför jag dissar honom.

Beatet är helt fuckat och sprängt, vet inte varför det blev så.
Jag tänkte ha med denna på min ep, men bestämmde mig av 2 andeledningar att inte ha med den.
1. Jag vill inte lägga ett diss spår på en ep för då kommer folk tror jag gör det för "hype" så min skiva ska laddas mer ner. så nej

2. Kvaliten blev fuckad.

Nej, det är inte ett hype försök! Jag tycker inte hna förtjänar den respekten han har idag. Även om han svara så kommer jag förmodligen inte svara, vill bara få detta sagt. Ska ni skirva "HYPE FÖRSÖK" eller liknanden så behöver ni inte komentera

http://www.speedyshare.com/files/22181633/Von_Simon_-_Du_vet_ingeting_om_kta.mp3

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-29 03:13
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-29 03:21
Texten till den som vill ha eller behöver:

Vers1
Vem e Dekan? Vad?
Vilken Dekan? Säg mig är han bra//
Min grabbar lägger han på botten av ett hav//
Säg mig nu? vem är Dekan dog//
Mannen, du vet ingenting om gemet//
Här är baksidan, här finns inga regler/
Tar dig upp från karlstad ner till Lilla edet//
12:an ständigt laddad, siktar mot din panna//
Bara pam pam, passa para, vi cuttar upp ditt cara//
Min snubbar jagar dig till världens ände här finns inget calma//
Sluta spela neger du är mera svenne än jag//
Bryter som du aldrig pratat svenska, fan lägg av//
Ropa på ditt crew så ska jag plocka myrer//
Till takten av ett beat, när jag trampar in ditt tryne//
Snacka tv4? hur många chefer fick du muta//
Hur många kukar fick du suga?
För din första och din sista dag i ramljuset//
Kommer du med noll så vi vet att du ljuger//
För du är wack, du suger//

Reff
Säg mig vad är äkta kompis, vad är äkta//
Vad är äkta kompis, vad är äkta//
Du vet ingeting om äkta, jävla fitta//
Du vet ingentin om äkta, ingeting om äkta ingeting om äkta//
Sig mig vad är äkta kompis//
Vad är äkta kompis?
Vad är äkta?

Vers2
Ställ dig där nu visa dina guld mertier//
Fuck tv4, sr radio fuck hela skiten//
Om du stavar lika dåligt som du pratar lär du hata livet//
Har du ghostwriter?Du kan omöjligt stava texter som du skriver//
Din lilla fitta, låtsas tycka synd om invadar barn//
Ändå har du kläder som kostar flera tusen , kom igen ge dom lite mat//
Skaka deras hand få dom att må bra, eller vad//
Har du bara målat upp en bild för gallerina//
För och få din hype din lilla fitta//
Ska jag göra samma sak, gö en låt om mitt land och min stad//
Vad jag ser på chiles gator varje dag?Barn som tigger efter mat//
Barn som inte ha nå kläder eller tak//
För att få mitt face i tv rutan?
Nej då lägger jag no hellre micken på hyllan//
Som du borde gjort för längesen, din fitta sluta//

Reff
Säg mig vad är äkta kompis, vad är äkta//
Vad är äkta kompis, vad är äkta//
Du vet ingentin om äkta, ingeting om äkta ingeting om äkta//
Sig mig vad är äkta kompis//
Vad är äkta kompis?
Vad är äkta?
Rappare

2010-04-29 03:28
Hm ska man äns kommentera detta?
Låter inte bra någonstans, och är detta äns mixat?

2010-04-29 03:31
haha absolut.
Dags att se till att lill micke fixar mer än 1 bitchslap när han ser dig, ring dudde med så tar vi båda
Rappare

2010-04-29 03:33
ska mike ge mig en bitchslap? vrf gav han mig inte de när han möte mig utanför roma då?

2010-04-29 03:36
Ärehär nå spela gangster simon? Goddamn sitt ner. Du fick säga det du ville ha sagt det är väll huvudsaken? Sen om en fråga ställs så behöver du inte käfta upp dig. Eller om din skit inte diggas heller. Fan tåla det eller släpp ingenting här på whoa. Enough..

/ R
Coastin' Chucks!

2010-04-29 03:41
Emad, här finns inget spela gangster över huvudtaget! Han skrev som han skrev för gammal shit som han är sne över, drf svara jag som jag gjorde! Det handlar inte om att spela gangster eller att jag inte kan ta kritik (inte för att det där va någon direkt kritik). Yeah you feel me
Rappare

2010-04-29 03:43
skulle ja va sne på dig för något? isf undrar jag vad?

2010-04-29 05:58
haha va fan! Jag har ju lagt upp fel version!

http://www.speedyshare.com/files/22181949/Von_Simon_-_Du_vet_ingenting_om_kta.mp3

Tanka denna för denna är den det ska va

2010-04-29 06:19
Okejdå du ska få en recension av din diss. Håll i dig för vad du är värd för nu kör jag.

1. Du försöker spela gangster från Danderyd men du skäller mer än du biter så att säga. Texten verkar vara ihop slafsad på 10-15 minuter med punchlines som ingen tycks fatta. Sunkiga rim om det nu ens finns några rim.

2. Din röst är på intet sätt övertygande. Du lägger inte ner din själ i dissen, och det är en anledning varför den fallerar så totalt. Lev dig in i texten, visa att du menar allvar med vad du skriver.

3. Vad är det du säger? Artikulera mera. Du måste spotta ut konsonanterna så att man hör vad du säger. Oroa dig inte för överslag och audio fel. Det finns pluggar som kan korrigera det när du mixar.

4. Mixningen har du helt klart inget begrepp om. Det här låter skit eftersom du inte lagt ner nån tid alls på att mixa / fixa / göra i ordning dissen så den låter bra. Jag vet inte vad mer jag ska säga om det hela. Använd youtube, titta på kurser i hur man mixar. Det är bara att söka efter mixing tutorial för att hitta dem.

5. Beatet var riktigt najs. Inte det bästa jag hört men bra ändå.

6. "Von" är en titel som den svenska monarken ger ut till grevar och adelspersoner. Du behöver ju inte prova lyckan att ha med det i ett artistnamn då det inte ses med blida ögon att den titeln används av vanligt folk.

Där har du min recension.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-04-29 08:54
Jobro: Kul att du tog dig tid :) Måste bara svara på ditt inlägg

1. Spelar ingen gangster, jag gör musik inget mer än så! La inte en punchline i låten så förstår om du inte fatta någon! Om du inte hör några rim så vet jag inte vad jag ska säga, men har du testat lyssna med hörlurar/hötalare?

2. Absolut, där har du rätt jag lägger inte ner min själ! Är för gammal att lägga min själ i något som aldrig kommer expandera mitt pengarflyt, ännu en gång jag gör musik inget mer än så.

3. Ska tänka på det nästa gång

4. Nej har ingen som helst ide om mixningar. Äger ett företag med 12 anställda, har inte tid att sitta på youtube och kolla mixningar. Du börjar närma dig 40? Kanske dags för dig med att börja tänka i dom banorna? Om du läste mitt inlägg till låten så sa jag redan att kvaliten va skit! Men om du kollar i tråden så la jag även upp en annan version som är bättre än den första, av misstag la jag upp fel.

5. Abolsut ett helt ok beat.

6.Jag är fullmedveten vad Von är för något? Förstår inte poängen med din "6" punkt? Vet inte om du börjar bli deprimerad? kanske åldersnoja? Iofs skulle oxå vara trött på livet om jag var 38 år och satt på Whoa klockan 6 på morgonen. Vem vet, du kanske bara vakna på fel sidan av sängen idag? Om du nu vill veta varför jag väljer att ha ett Von i mitt artistnamn, så ska jag förklara! Jag kommer från en helt vanligt svensson familj med normal inkomst, när jag va 18 flyttade jag till Chile för att starta ett företag, ett företag som idags läget går väldigt bra. För ett tagsen börja en snubbe jiddra här på whoa och han tjöta om pengar och sa nått i stil med att " jag är förmodligen den ända av oss två som har ett Von i mitt namn" några veckor efter att jag tjäna min första miljon så bestämde jag mig för att kalla Von Simon och använda Von som en typ av ironi, att man vehöver inte ha ett Von för att lyckas i livet eller för bli rik. Hoppas du får en bra dag på jobbet :)

2010-04-29 09:24
Oj, tur jag hann att läsa innan jag lyssnade på låten, annars hade jag nog fått bort blåsta öron för att beatet är för sprängt.

Låten är totalt misslyckad, jag hör att du har potential, men inte till att dissa någon annan på. Då du själv har mycket att ändra och ordna upp med innan. Nu har jag inte hört så mycket utav Dekan, så kan inte styra din diss över kanten. Dock tycker jag att det är lite onödigt att för det första göra en diss i din nivå och sen försätta jiddra upp din forumt tråd med onödiga kommentarer.

Okej vad du kan ändra på när det gäller låten nu då.

1. Sänk beatet en aning
2. Mixa låten lite snyggare. För det lät som den var omixad
3. Försök att inte stressa upp ditt flow, ha ett stabilt flow.
4. Höj din accapella

Dessa fyra punkter kan du försöka fixa i ordning med.

En sak till, jag vill inte att du svarar på min kommentar när det jag skrev först. Jag vill att du tar det till dig istället. För jag tänker inte ta upp någon diskussion om just denna biten, men var tvungen att säga det.

Aja träna på detta och visa förändring på nästa låt. pz

2010-04-29 09:30
Beatet är spängt på den första länken, men checka den andra länken så får du se :)

2010-04-29 09:41
Jag behöver inte klaga på att beatet är för högt och att mixningen kunde vara bättre, för det har folk gjort så klart, om inte t.o.m lite för klart, att det går att ändra.

Dock kan jag inte hålla med dom om allt.
Jag vet inte speciellt mycket bakgrund med dig och dekan, vad Justin P och du har mellan er, men bortser man från allt sånt, och bara kollar på dissen så tyckte jag det lät skönt. Soft. Önskar bara att beatet var lägre. Då skulle det låta mycket bättre.

2010-04-29 10:50
Är ingen hater.
Så ska försöka förklara hur jag tycker på ett, lite mindre ner värderande sätt.

Jag tyckte tyvärr inte om beatet! Jag diggar inte din röst,
Vet inte varför!
(Plus att du låter som någon annan som jag inte kommer på namnet på just nu)
Sen känns det som att du har lite mer brytning i svenskan,
än vad just Dekan har. Man hör ju vad Dekan säger åtminstone.
Textstrukturen var inte alls bra, rimmen höll stundtals
& det låter som du har spelat in hela versen i fel takt i mellan åt.

Skulle jag fatta mig kort så skulle jag sagt:
Detta låter som en.. Ogenomtänkt, icke-seriös freestyle diss.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.

2010-04-29 10:57
Äre second kartellen? det här var bara jävligt fjantigt.

2010-04-29 11:24
detta var inte bra, no hate..
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2010-04-29 12:53
Nja du har gjort mkt bättre mannen, men gillar tanken att du dissar dekan,för jag håller med om att han fått för mkt hype hehe;)
Men du borde höja acapellan, lite svårt att höra, och sänka beatet en aning kanske.
JORDBRO: Om du inte höra några rim i den här låten så har du kanske inget att göra i ett hiphop forum haha:P

2010-04-29 13:21
Jag brukade digga dig mannen men när du dissar någon
som är så fucking far away ifrån din nivå så går du
bara för långt och varför dissa någon som är 100 gånger
bättre än vad du någonsin har varit och kommer bli?
ney, detta är bara hypeförsök - rent ut sagt rakt av!
Rappare

2010-04-29 13:33
ingen chans mot dekan, spelar ingen roll om du hade haft bättre kvalité på mixningen eller något sådant, absolut inga punchlines, otakt stundvis, om man ska göra en diss kan man väl lika gärna göra den ordentligt? och jo det låter som du spelar gangster, skippa det nästa gång för det passade inte alls.
Låten i sig; dålig.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Rappare

2010-04-29 14:58
haha de funkar väl, men dekan knullar dig i munnen och analen utan att ens försöka
Rappare

2010-04-29 15:55
"Om du stavar lika dåligt som du pratar lär du hata livet//
Har du ghostwriter?Du kan omöjligt stava texter som du skriver//"

någon mer än jag som hitta massa felstavningar i hans text !!!

2010-04-29 16:21
helt sämst, tyvär
Zimpan

2010-04-29 23:13
Helt ärligt, att du ens gör en sådan diss till Dekan?
Jag har lyssnat på Dekan sedan han släppte sitt mixtape "Bortglömda Sidor" och ja de finns några keffa låtar där, men detta är mycket sämre.

Du har ingen som helst anledning att dissa Dekan för att han har fått hype, kanske har han förtjänat den?
Har du sett Dekans freestyles? De är tyngre än din diss mannen.

Din text är helt wack dude, om du skall skriva en diss, släng in lite punchlines, och gör en grov diss istället för detta.

Att använda meningar som "Du vet ingenting om äkta din jävla fitta"
Huuuur tråkigt är det inte att höra "fitta" i varje jävla diss, du använder ett kön som diss mot en kille, det är fan kefft.

Jag tänker inte säga något om själva mixningen etc för det har folk redan gjort.

Tack för mig.

2010-04-30 00:55
fy fan va dåligt... ren svartsjuka...
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2010-04-30 01:29
Oneunder.. Det var andra länken jag tog. och där var beatet också sprängt..

2010-04-30 03:21

2. Absolut, där har du rätt jag lägger inte ner min själ! Är för gammal att lägga min själ i något som aldrig kommer expandera mitt pengarflyt,

haha det där är i topp 5 det mest korkade jag hört i mitt liv

2010-04-30 03:24
har inget alls att säga om låten, är mållös
Rappare

2010-04-30 08:16
tycker det lät soft och man hör att du har potential !
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2010-04-30 12:42
dekan kan knulla dig med ett intro!
Shoo i stugan Antääh här, ärliga kommentarer är respektabla

www.AnteeMuzic.inc.se
Moderator

2010-04-30 13:29
ON TOPIC NU!

Det har inte varit jättefarligt än så länge, men man ser tendenser till det. Så skippa snacket om varför han dissar, att Dekan tar honom lätt osv. I fortsättningen skulle det vara kul att se lite konstruktiva kommentarer, som vad som inte var bra, vad som var bra och lite mer åt det hållet. Tack på förhand!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-04-30 14:44
Låter inte bra alls om jag ska vara ärlig.. träna mer på attityden och hur du uttalar orden.. hörde knappt vad du sa men men keep it up!

2010-04-30 15:13
ramuz - Inget illa menat mot dig så ta det rätt, men så du tycker att en låt där han kallar nån han inte känner för jävla fitta och säger du suger och påstår att Dekan utnyttjar flyktingbarn för att bli känd, du tycker att det är okej att man skapar en tråd till en sådan låt. Men ingen ska skriva Dekan är bättre än dig..?

som sagt bara en fråga ville veta hur du tänker!
Moderator

2010-04-30 16:10
sthlmcity
Jag menar, att det är en låt som alla andra. Där man skriver vad som gör låten bra/dålig, och sen kan man även tillägga att man tycker det är fel av honom att dissa den personen av den anledningen. Det är som sagt ingen tråd för att skapa en diskussion, utan att säga vad man tycker om låten i sig. Och tycker ni att han är ute och cyklar eller har fel, så säg det, jag har inte sagt något om det.

Sålänge ni håller er till låten är det lugnt, jag vill mest ha bort kommentarer som, "Dekan tar dig lätt" då dom inte har något med låten i sig att göra.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-04-30 16:42
Dissa Dekan? Haha, mannen lägg ner allvarligt.

Bryter som du aldrig pratat svenska, fan lägg av//

Dekan bryter ju knappt, kan flytande svenska har bara lite dialekt?

2010-04-30 16:56
Hypesökande lortunge!