[Audio] Paradigmen - Bittertid Ladda ned!Lyrik: en dag i taget och en dag i sänder ska jag vändapå mitt liv och ändra på allting och aldrig återvändasåg det hända, jag såg hur mitt hjärta bröts ituoch kände smärtan av av dina läppar såg hur dom åt mitt ljusjag åker nu, jag lämnar det gamla bakom migjag saknar dig men är så jävla trött på att alltid staka migjag hatar dig, men älskar på samma gångjag ska försöka nu att sluta å sjunga på samma sångjag går i en cirkel, eller mera som en spiralneråt med stadigt grepp om mitt hjärta som söker svarhar sökt klart, ska vända mig om och vandra uppåtspringa över havet utav sorg och aldrig stanna uppjag har nått toppen, jagad från bottenfröet är sått, nu ska jag växa på bara hoppetjag är fårrådd, ärret i själen får sitta kvarnär jag släpper mina spärrar och står särgad och kall och barjag vet att jag älskar att hata på livetjag låter vinden viska frågan som om svaret var givetjag går tillbaka i tiden, allt men som för ofta nubister min i bitter tid när en känsla blir mitt livx2jag skriver poesi mest för å känna smakenlåta orden smeka min tunga och känslan av detav att va ensam och, kall sårad tom och bittersitter som en bitterfitta söker nått jag ej kan hittavi såg fram emot en framtid tillsammansplanerna va stora när vi vackert dansa bland andramen vi var fiskar i ett hav, vilsna och irra runtspriten förvilla tungt när vi skred ibland fina rumallt var en fasad, ett tillpyntat yttreallt som vi va i full färd att bygga upp blev allt för mycketmuren den rasa, jag var skuren av fasalivrädd för att få vända tillbaka till platsen där jag starta yeahmen ju mer jag tänker på det på det desto bättre blir detsläcker ljuset stirrar i mörkret och låter svetten bidra yeahden bidrar till ett bättre liv, jag låter själen min få tömmas fast jag helst vill låta bli.Hat & kärlek