[Audio] Paradigmen - Bittertid
Ladda ned! Lyrik: en dag i taget och en dag i sänder ska jag vända på mitt liv och ändra på allting och aldrig återvända såg det hända, jag såg hur mitt hjärta bröts itu och kände smärtan av av dina läppar såg hur dom åt mitt ljus jag åker nu, jag lämnar det gamla bakom mig jag saknar dig men är så jävla trött på att alltid staka mig jag hatar dig, men älskar på samma gång jag ska försöka nu att sluta å sjunga på samma sång jag går i en cirkel, eller mera som en spiral neråt med stadigt grepp om mitt hjärta som söker svar har sökt klart, ska vända mig om och vandra uppåt springa över havet utav sorg och aldrig stanna upp jag har nått toppen, jagad från botten fröet är sått, nu ska jag växa på bara hoppet jag är fårrådd, ärret i själen får sitta kvar när jag släpper mina spärrar och står särgad och kall och bar jag vet att jag älskar att hata på livet jag låter vinden viska frågan som om svaret var givet jag går tillbaka i tiden, allt men som för ofta nu bister min i bitter tid när en känsla blir mitt liv x2 jag skriver poesi mest för å känna smaken låta orden smeka min tunga och känslan av det av att va ensam och, kall sårad tom och bitter sitter som en bitterfitta söker nått jag ej kan hitta vi såg fram emot en framtid tillsammans planerna va stora när vi vackert dansa bland andra men vi var fiskar i ett hav, vilsna och irra runt spriten förvilla tungt när vi skred ibland fina rum allt var en fasad, ett tillpyntat yttre allt som vi va i full färd att bygga upp blev allt för mycket muren den rasa, jag var skuren av fasa livrädd för att få vända tillbaka till platsen där jag starta yeah men ju mer jag tänker på det på det desto bättre blir det släcker ljuset stirrar i mörkret och låter svetten bidra yeah den bidrar till ett bättre liv, jag låter själen min få tömmas fast jag helst vill låta bli. Hat & kärlek
"Är det inte ironiskt att alla skriver peace, när allt ni gör är att beefa?"