I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

XL - Sveriges Bög Duo (Radikal & Robin Diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2010-03-18 20:45
Hmm, jag tkte inte den va SÅ fet som de flesta i tråden tyder på?^^
Aja, smaken är som baken.
Bra var den, men satan i gatan, folk skriver ju om den som den vore bästa låten genom tiderna haha! =) Beatet kan jag dock hålla med om, riktigt jävla fett!

Men du gör det bra, ska bli intressant om Radikal svarar på det här, den andra snubben skiter jag i.

Rock on!

/Spiken

2010-03-18 20:48
tungt!

2010-03-18 20:54
beatet är ett freebeat dizzy ma shizzly!
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum
Moderator

2010-03-18 21:44
Beatet är galet. XL lägger det fett som vanligt, rappmässigt är det överbra. Den enda dissen jag verkligen gillat av det som droppats den senaste tiden.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-03-18 22:03
tackar tackar allihopa.. skönt att höra och det är magna som langade beatet över msn ett freebeat!
Vice Versa!
Producent

2010-03-18 22:03
riktigt tung. denna beef kmr bli intresann
:)

2010-03-18 22:10
Okej, jag tänkte inte säga något först men nu går det alldeles för långt. Ta mig inte som en hatare eller något för jag har inget emot XL, jag tror inte ens jag har hört honom innan och vet inte vem det är. Men när folk börjar snacka om "substans i lyriken" så kan jag inte hålla tyst längre, för lyriken här är nämligen skit.

"underjorden som tunnelbanor" - Blev played out typ 1999.
"får er att snurra runt i cirklar som orkaner" - Orkan är bara vind som överstiger en viss hastighet, det är Tromber som snurrar.
"jag rockar som rockkonserter" - Rockar som rock? Dålig rad.
"ser mörkt ut ... som amerikaner" - WHAT? Jag antar att du menar afroamerikaner, vilket är något helt annat, men inte ens då är det en bra rad.

Pelikanraden och rädda barnen-raden var dom enda två som var ens nära att vara bra, men jag vet att jag hört liknande grejer flera gånger innan. Resten av raderna är bara dåligt rimmande filler som vem som helst här kan slänga ihop på fem minuter.

Sluta överhypa mediokra disslåtar hela tiden, visst XL flowar ganska nice, men hade han spottat exakt samma text likadant på ett sämre beat och det inte hade varit en diss så hade det varit hälften så många kommentarer och folk hade inte varit alls lika imponerande. Efter att ha lyssnat igenom denna ett antal gånger idag så är jag ganska övertygad om Radikal kommer slå detta. Robin vet jag dock inte vem det är.

Peace out.

2010-03-18 22:16
NuMessiah P23 : man skulle kunna kritisera så där på varenda text varenda diss som släpps inprincip det är bara att gå in på det djupaste djupet och börja gräva fram allt ... skönt att du tog dig tid iaf , det jag håller med om är att tack vore det är en diss så äre såpass många kommentarer! :)
Vice Versa!

2010-03-18 22:23
Tuuuuung jao! ;D

2010-03-18 22:28
Word NuMessiah!

2010-03-18 22:28
Håller med NuMessiah, det var mediokra punchlines som inte hade någon form av substans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-18 22:31
kul att det finns fler som tycker samma sak men testa gör samma sak på radikals diss till "seth dee" ska ni se att det finns "några" där också .. ordagrant!
Vice Versa!

2010-03-18 22:32
eftersom cashflow tex har hållt på sen dissen kom upp så tvekar jag starkt på att du och radikal är ovänner!
Vice Versa!

2010-03-18 22:33
Det är bra för att vara whoa. Har inte en aning om varför jag klickade in mig på detta forumet.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2010-03-18 22:34
Numessiah, du missuppfatta mig lite i vad jag verkligen menade med "substans i texten". eller rättare sagt så uttalade jag mig fel.

hur jag menar va är att XL har mer kvalite på sin diss än de flesta på whoa, som bara använder falska hot o "knullar din mamma" "jag e bättre för att jag säger det" bla bla bla. förstår du?
när du tar isär texten såsom i ditt inlägg så håller jag med dig faktiskt, men tkr XL lägger det snyggt iaf. I like it still. men håller med dig till viss del! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-03-18 22:35
aja alla tycker det dom tkr och ingen kan ändra på det... kul om någon skulle gilla det iaf .. GhostfaceKillah : tack för den !
Vice Versa!

2010-03-18 22:38
man skulle kunna kritisera så där på varenda text varenda diss som släpps

Ja, i princip alla dissar som släpps på whoa är lika dåligt skrivna. Och? Betyder det att det är okej att inte anstränga sig? Om du nu verkligen har någon slags beef med dessa människor, varför inte ta dig tid att faktiskt skriva en BRA diss som faktiskt säger något, och som bevisar att du är en bättre rappare? Om ni vet om att det är dåligt ljud i erat bås, varför inte vänta med att spela in, eller fylla båset med grejer så att dissen faktiskt låter bra? Så länge folk fortsätter ösa ur sig halvdana, snabbgjorda dissar och få props för det så fortsätter whoa se ut som en lekplats där småbarn kastar sand på varandra.

testa gör samma sak på radikals diss till "seth dee" ska ni se att det finns "några" där också

Jag har hört den, och jag har sagt vad jag tycker till honom. Men dels så håller hans rader och rim högre kvalitet än dina, dessutom spelar det väl för fan ingen roll, att andra människor gör saker som är dåliga betyder väl inte att du också behöver göra det eller?

Jag har sagt det jag hade att säga, och hoppas att det är någon som lyssnar och att inte alla bara låter orden rinna av sig. För detta rör betydligt fler än bara XL. Peace out.

2010-03-18 22:59
Ta er förbi hemmalaget först så får vi se vem som snackar sen.
Eller förresten, ni behöver inte snacka alls. Håll käften bara.

Vice versa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-18 23:07
Denna va tung man!
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2010-03-18 23:11
+ att alla texter som seth dee har "skrivit" är baitade..

2010-03-18 23:22
Jag tror på att dom här är bögar när jag ser dom suga av varandra på youtube.
Köttigt beat dock.
Ridå

2010-03-18 23:24
NuMessiah P23 håller med dig till 100 procent..............
Vice Versa!

2010-03-19 00:11
Ruggigt fet diss denna. Beatet är helt galet juh. Fett ös helt enkelt.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-03-19 03:03
låter som du står i en luft trumma o spelar in :o, låten sög :O I SLAP YOUR FACE
 MVH SlappyThaDude
Rappare

2010-03-19 03:52
Hur kan ni ens säga att det här är bra? Rimmen är på en sån dagisnivå att man bara vill gråta. Det ända som var fett här var beatvalet, som var riktigt jävla tungt. Och mixningen.

Tycker personligen att du överskattar dig själv. Ta åt dig utav kritik och utvecklas istället. Chump.
Wurrup?

2010-03-19 07:31
måste hålla med messiah , men ja älskar flow beat o delivery . Keep it up bro!
http://www.myspace.com/aiinac

2010-03-19 08:09
Xl kommer slakta radikal om han nu skulle svara men dock så måste man ju hålla med Messiah mycke på dom inläggen han skrev. Och tyckte la att de var något fel på erat mickbås för allt låter ihåligt

2010-03-19 11:43
nja diggades inte.. får se vad dom slår tebax med :)

2010-03-19 13:01
Har aldrig hört dom andra killarna men det finns fan ingen på whoa som tar detta alltså! Big up!

2010-03-19 13:05
Men enligt mig är Radikal övertung att lyssna på. Diggar hans röst som fan. Så får se vad han har att komma med!

övertung va fett överdrivet radikal är ju för fan sämst inse de!

de här va fett som fan beatet va insane, vissa punchline va softa

Keep it real peace
ait

2010-03-19 14:14
BRA förhelvete!

2010-03-19 14:47
haha diggar både robin och radikal men du är grym i dissar broshan !

Men lägg ner beefen pallar inte ta någons sida Men respekt till en tung låt iaf
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
Sångare

2010-03-19 17:41
finns ba ett ord för detta! MORD!
http://alexsoul.com

2010-03-19 18:39
Mord? överfett? va fan snackar ni om?

Det här är medioker, beatet är fett, flowet är ganska ansträngt och man hör klippningar. mixen/ljudkvalite kalla det va ni vill, är riktigt dålig.

Och snälla hylla inte en sådan här lyric...

Det kan bli jämt det här. Radikals förra var i samma nivå... vet inte vem robin är.7

/Silver
Silvermusik....

2010-03-19 18:57
Tråkigt att du inte alls gör detta bra XL.. beatet är dock riktigt bra, det andra var rätt dåligt :/ du kan så jävla mycket bättre!

2010-03-19 20:17
(y) tung!
http://stcmusic.se/

2010-03-20 00:05
kul att de gillas..
Producent

2010-03-20 01:46
Gaaaah! Fett, sätt bögmupparna på plats ^^
I dont have to die, to go to heaven.

2010-03-20 09:24
De var riktigt tungt. Men kunde vart lite mer aggressiv skönare med dissar som har lite aggression, Men grymt gjort!

2010-03-20 14:00
Sorry, Radikal o holt åt upp dig...
De enda du har e lite flyt, kom med lite text också...
XS
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

2010-03-20 14:46
Asså fattar inte ett piss, Är det här XL? asså XL som dissa demko förut och sånt?
JMH-sound.se check it out!

2010-03-20 15:14
låter fett,

2010-03-20 18:59
Låter ok men du kan enormt mycket bättre !

2010-03-20 19:02
tycker att radikal tog dig just nu, inte holtan... ska du komma upp i mina ögon igen i denna beef så lyriken som väger. för flow o det kan du, absolut.

så bring the lyrics och du har mig igen ;D haha

vill påpeka att jag tar ingens sida i detta, dömmer endast av vad jag anser bättre :)

no hard feeling :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-03-20 19:32
OOOUUUUFF, fan va tungt!!!!!

2010-03-29 23:19
Hmm jag vettefan asså mannen, Jag diggar de du gör och det vet du, jag diggar holta å radik också så jag ställer mig inte på någons sida i detta. Det jag kan säga är att du gjorde ett bra jobb man, no shit. MEN du vet lika väl som jag att du kan häva ur dig betydligt mer feta grejer =) har hört ruggiga saker från din sida men på senare dar känns det som du börjat tappa greppet och typ ja vet inte, bara slutat bry dig. Vill att du ska komma tillbaka så som du va när jag pumpade din shitt. Ta en kalldusch och piggna till mannen! är nyfiken på saker från din sida =) hojta på mig näru släpper BLESS!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2010-03-30 10:31
den vart tung! men Radikal tar hem detta! Utan tvekan!
jävligt skönt beat dock!
Hellre Hatad Än Älskad!

2010-03-31 02:43
Pinsamt som alla andra "dissar" på Whoa. Antar att ni "beefar" snubbar ni aldrig träffat eller ens pratat med tidigare, som alltid. Men det är väl så ungarna rockar nuförtiden, bakom datorn.

I vilket fall. Mixningen är ju ingen höjdare alls, om den ens är mixad. Låter som om du endast har spelat in och sen höjt volymen till max. Om du lagt på kompressor så hörs det verkligen inte.

Texten i sig var inge bra heller, precis som resten av "dissarna" på den här sidan. Det märks ju att du aldrig känt eller känner killen. Inga personliga dissar alls, bara "du är bög"-rader i princip och någon metafor här och där för att försöka få det att låta fyndigt. Det här kunde ju ha varit riktat till vem som helst. Gör en riktig låt istället.

Det blir ju bara löjligt efter ett tag och jag förstår ärligt talat inte varför folk hypar upp din inspelning. Antingen är dom dina vänner, har ett överflöd av testosteron eller helt enkelt saknar all form av musiköra och bara vill följa "intrigen" och prata om det i skolan..

Vad hände med att hålla rap äkta? Skulle du släppa en sån här låt till en rappare från området jag kommer ifrån så skulle du utan tvekan konfronteras om saken. Jag förstår bara inte varför svenskar är så datorbundna och ser rap-musik som ett skådespel. Vilket är synd, då killar som du har en viss talang - men bara släpper skit som det här.

Nah man, sluta släppa Internet-dissar, det är för fjollor. Gör riktiga låtar istället och tro inte på hypen som smågrabbarna här bygger upp. Det är ganska skrämmande hur nivån är, speciellt när en clown på 21 år kläcker ur sig en grej som "Jääävlar ^^ riktigt tung var den ^^ "

Nu kommer du, likaså alla andra, att klaga på att jag är en hater och all den där skiten. Fuck it. Jag vill bara att svensk rap ska tas på allvar, respektera sina rötter och inte tas för nån jävla cirkus som alla dom här Internet-beefsen. Och ja, jag har för mycket fritid för att jag skriver det här. Och ja, jag ska sluta lyssna på "dissarna" som släpps från den här sidan.

Men mannen, jag vill bara ge dig tips eftersom du uppenbarligen har talang. Tro mig, du vill inte stanna kvar här som 20-åring och langa Internet-dissar till folk.

2010-03-31 02:55
Damn tungt, dock vill jag klaga på en sak, i soundet på verserna låter det som att du rappar i baddrummet. Kanske lite för mkt reverb på verserna.

Dock tungt! Fifan

2010-03-31 13:35
100 kommenterar