för de som gillar grov hiphop. SlowT-Hiphopium (raka vägen från fittja
Den här e till dom som gillar de grooooovt.. fet fucking beat men inte det bästa kvalitén.. det får duga.. Jag skulle lätt kunna säga det här e en mästerverk, synd att inte 50 skrev den hahaha nää men ni får gärna komma me kritik o sånt.. komentera bara va ni tycker Här är den - Hiphopium A.K.A Hiphop opium http://www.youtube.com/watch?v=9QocawH53rg OBS: Handlar inte om knark utan hiphop och dess mening och anknytning till kriminalitet... SHUUUUZ
Ja e en konstnär så lev in dig i min verk
tungt äkta hiphop bre, fortsätt köra din shit... räkna inte me några posetiva komentarer här dock.. bara dumma h**ungar på denna siten.. peace
hehe tack brushan.. alla gillar de inte brutalt, kan tänka mig... hära i mina trakter motto är "långt ifrån lagom" , så för dom som inte trivs med min musik kan japp den i götten på sig själva, då de säkert lagom för dom haha
de mycket folk som rappar om kärlek hära, fett mobbat egentligen .. men alla har ju sin egen smak
bakk ja skrev de hära nyss.. rimmar på samma typ
komentera mera
vissa gillar o inhalera
gröna blad, svarta pengar
e alltid skönt o inkassera
o tunga ord kunna placera
till meningar formulera.
para ska man ju spendera
därför vill ja ba ha mera
medans tiden har nått en ny era
skiter ja i om folk kriticerar
för cash som ja investerar
är snabba men inte rena.
här kan bara starkast överleva
o blattar blir vi bara flera
steg ja tar ja kontrollerar,
musiken manipulerar
För att fånga en dröm så måste man vakna ur den först PEEAACEEE
Tänkte kommentera min din attityd är irriterande så jag skiter i det...
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Äckel attityd du har. "Jag skulle lätt kunna säga det här e en mästerverk, synd att inte 50 skrev den hahaha".
hehe nej jao komentera gärna sorry för min attityd ja e bara sån av mig ibland.. har lite svårt för att va mjuk.. men langa de ni har o säga bara mannar.. o när ja säger "Jag skulle lätt kunna säga det här e en mästerverk, synd att inte 50 skrev den hahaha" så driver jag ju självklart.. vem kopplar inte det bree
Jag orkar inte vara konstruktiv.. Men låten var ungefär lika bra som: Att äta bajs och sedan skita ut det igen! :O Gillar inte när det är värsta presentationen av låten, övergräddat topicnamn och sen får man höra någon liten "gangster" som tror att musiken är bra endast för att han skriver om hur tufft och svårt det är i förorten och att det enda han har är musiken. Mja, 2/10 på denna!
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.
okej ska kritisera: mannen, så bra är du inte mannen, det ska du ha klart för dig... och sen har du totalt misstolkat konceptet med hiphop, det är sånt här hiphopen borde ta avstånd ifrån... okej, till låtens uppygnad: vissa rader är allt för långa och du flowmissar ganska ofta iom det. Rimmen känns inte så vassa. Håller med IQ i denna, 2/10
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
hahahahahaha ok.. när JAG lyssnar på den här låten så går mina tankar tillbaka till 80-90 talet då hiphop var ny o som mest originell.. om ni har hört uttrycket att "hiphop är död" så menas det att det har blivit så kommersiellt och har tappat sin ursprungliga mening.. hiphop har börjat från gatan och är relaterat till gatukriminalitet.. det är kanske det som heter oldschool, inte vet jag. när man lyssnar på dom legendariska rapparna, som t.ex. ice cube, eazy e, dr dre, 2pac & biggie, big pun osv. så skapar jag en bild av det dom säger och den bilden är gatan blandat med deras livsstil på gatan och staten som en fiende och så vidare. Och det är det som väcker mitt intresse för att jag tycker och tänker så som dom gör och det gör hiphop till min drog då det är svårt att sluta tänka på hur den här systemet i världen och staten är full med hyckleri och inte alls så perfekt som dom påstår att det är. så om man ska ta avstånd från sån hiphop som är så originell och legendarisk och bara byta till kommersiell hiphop så är det meningslöst.. man kan nästan lägga på sköna trummer på pop musik så har man dagens hiphop. lr snabbspola en pop låt så har du dagens hiphop (den kommersiella hiphopen). Det har börjat handla om att man ska rappa snabbt bara nästan. men du kanske tycker om musik överhuvudtaget mer än själva hiphop och är mer kommersiell av dig. då e det här inte för dig för du hade säkert lyssnat och försökt göra opera eller klassisk musik om det var det som gick på mtv och radio. Men eftersom hiphop är populärt så är du som en i mängden och vill bara passa in med din kommersiella hiphop och rnb. keep it real!! peace
Sluta säg att det är äkta hiphop! Äkta MC's som dom du nämner kan iaf rappa i takt och använda rim i ett sammanhang med det dom skrev den tidigare raden.. Du kanske lyckas skapa HIPHOP en dag, men förstå att det inte är idag! Men träna på flow, lyrik och på din leverans.. Så kanske du blir tung nog att lyssna på någon dag! :) "u gotta murda it"
dags att växa upp asså, visst, ja saknar jag Tupac men inte fan kan du jämföra denna killen med tupac! att kalla detta oldschool är bara snnesrubbat. detta är inte oldschool, möjligen en old microphone...
Btw, visst är hiphopen på tok för kommersiell ida! Men ska du göra rap med budskap gör det bra och gör det itakt! du har potencial, men lär dig tagga ner lite, räkna takterna (takten är allt, lyssna baara på tupac).
en sak till mannen: säg aldrig att ja bara gillar den moderna rnb skit hiphopen för det gör jag verkligen inte... Jag har rappat i tre år snart och ja erkänner att jag på den tiden hade noll koll på vad hiphop var... men ja vet definitivt vad äkta hiphop är idag och äkta hiphop är kärleksfullt genomarbetade låtar med budskap som oftast rör en så personligt i själen att man nästan faller ihop och gråter mannen... Och det vet Tupac och det vet Eminem för dom har båda sagt det i flertal olika låtar, kanske på olika sätt men dom har sagt de! för om hiphop inte är kärlek så vet ja inte vad det är... peace
eh du e bara grinig o avendsjuk
Ja frågar resten av whoa: Är detta värt att vara avundsjuk på? snälla ta ner killen på jorden som ni gjorde me mig när ja börja langa låtar här... var inte mild mot denna killen, de biter uppenbarligen inte
men ja vet definitivt vad äkta hiphop är idag och äkta hiphop är kärleksfullt genomarbetade låtar med budskap som oftast rör en så personligt i själen att man nästan faller ihop och gråter mannen... Hm, med detta menar du att dom enda av Eminem låtar som kan nomineras som "äkta hiphop" kan vara låtar som Sing for the moment, Beautiful, Rock Bottom osv?
Jag förstår inte vilken slags hiphop du lyssnar på och anser vara "äkta". Hur många hiphop klassiker "rör dig så personligt i själen att du nästan faller ihop och gråter"? När du hör låtar som NWA - Fuck the police, Wu Tang - Protect ya neck, Biggie - Juicy, osv osv, känner du för att gråta då eller?
Till låten: Diggas inte. Dåligt beat, dålig text, dåligt flyt. Reffen är heller inget att hänga i granen. Fanns dock vissa rader som jag tyckte var bra.
Tro inte att jag är en hatare, för det är jag verkligen inte. Vet bara vad jag tycker är bra och dåligt i mina öron. Tycker du ska fortsätta med vad du gör ifall du känner att du brinner för detta.. Som sagt, "keep it real", här handlar det endast om att vara sig själv..
knatcha woord ! fattar vad du menar med att synd att 50 skrev den till skillnad från småbarnen här ! diggar din rap som fan mer sånt här åt sverige död åt fitt rappen ! holla gärna i min gb vid mer släpp peace från en ny lyssnare // N.M.E
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
en sak till sverige är kanske inte redo för den här typen av hip hop så klart att inte whoa är det men låt de aldrig stoppa vad du brinner för !
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
tyckte faktiskt det var helt okej.. keep it up :) lite mindre gangster så lyssnar jag gärna ;)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
dåligt o tråkigt. du e pinsam
ahaha kolla vilka folk d e som snackar skit, massa brats o shit lyssna inte ens på va dom har o säga. markulinen du har en helt annurlunda rap, din shit e riktig keff om du frågar mig så handlar bara om smak, gillar inte sån dära innestadsrap som inte säger en ett skit, bara massa babbel. den hära låten e iaf skön ...
Seriöst, vissa är ju helt dumma i huvudet.. Fucking pinsamt att ens skriva att skiten är BRA, VET NI VAD BRA BETYDER?! Här har vi lite synonymer till bra, så ni kan relatera och tänka på vad i hela helvete ni säger:God, fin, prima, fräsch, cool, schysst, just, läcker, vass, utmärkt, förträfflig, lysande, fantastisk, förstklassig, duktig, strong, skicklig, nyttig, gynnsam, okej, reko, hedervärd, hederlig, frisk, återställd, kry, sund och ansenlig. Idioter är vad ni är, jag kan skriva en bättre text på en 5 minuter, och trycka in 10 gånger så mycket inlevelse, blir så jävla pissed off på att kassa rappare får propps för SKIT. Just det, glömde nämna att ni är IDIOTER! :]
haha, bara så du vet de knatcha att dom som kommenterat positivt till detta kan inte rappa för fem öre själv (inte av dom som hittils kommenterat positivt iallafall)... btw innestads rap? ja bor ute på landet din nolla! Ja håller med IQ till hundra procent i detta fallet(och det brukar inte hända) IDIOTER! lär er vad taktkänsla är
ja berättar ärliga saker om mitt liv mannen, ljuger inte ihop gansta shit, det finn för i helvete inget ghetto i sverige så det finns inga ganstas!
Fuck, nu e ja så ja kokar, ska fan svälja min stolthet angånde dissar och skriva en till dig mannen
"Gansgter" rappen är ute nu så är det bara tyvärr
http://soundcloud.com/forsbergmusik
word på forsberg
I'm sick and twisted of twisting nipples.
sämst... kritik? träna på allt
Skivsamlare
2010-01-03 15:49
Tyckte det var rätt soft, keep it up.
http://www.soundcloud.com/adamkross
markulinen P18
jävla tönt mannen, haha ja hade mer än rätt då, du bor UTE PÅ LANDET vad fan vet du? vad ska du komma och säga att de inte finns nå getthon i sverige?
asso kriminalitet finns i varje förort, om du levt smutsiga delen i förorterna så ere jävligt mycket droger,slagsmål, hat, fattigt, frustration.
ja varit me i pundar svängar som yngre o sett folk överdosera spy fragma framför mig på pulver, har du sett de? sett nån bli skjuten? åkt på spö för han va på fel ställe? finns mycket HAT och aggresion men klart du inte fattar du bor ju 1000 mil därifrån och aldrig sett de själv.
du kan inte komma och uttala dig om du inte ens levt de, darför folk som vet va han snackar om relaterar, diggar soundet, rå, äkta.
skriv en diss du din lilla bög men om du vill något e min PM öppen så kan du ju komma och säga va du vill framför mig.
ljuger inte ihop gansta shit han kan ju svara på dedär själv, men ja vet att han inte ljuger ihop ett skit du e fan efterbliven.
Det finns inga ghetton i sverige, förorter ja, men inga ghetton
Sen är ju ghetton jävligt skevt ord då ett ghetto var det ställe som judarna blev placerade i under andra världskriget =D Bara för att man rappar om verkligheten betyder inte det automatiskt att rappen är bra, tyng, äkta eller vad fan som helst. Ang. just DENNA låt så var den inte bra. Rätt så dåligt flow, rimmen är inte bra, formuleringarna är inte så bra heller. Förstår att folk kan relatera till detta. Tyvärr kunde inte jag göra det. Och man behöver inte ha levt ett kefft liv för att kunna det, allt handlar om egen uppfattning. Man är inte en äkta rappare bara för att man har levt ett hårt liv. Man blir heller inte mer bättre än någon annan. Skulle det vara så så skulle ju varenda jävel från förorten vara "äkta mc's".
abo cok kul me dizz.. haha markulinen låter om pingeling bre hahahhaa.. bara ditt namn skämmer ut hiphop... o du som heter "vadå?", ja tycker du har ganska rätt, den här låten e inte direkt värsta höjdaren men för att vara underground hiphop så är den ganska bra tycker ja för den förklarar va ja känner typ, o ja försöker inte bli kändis så ja ska kämpa att allt ska bli perfekt.. o sista versen beskriver förorten rätt bra.. de fins så mycket svek i förortena så till slut blir man kännslokall.. när det gäller ghetto, så e ghetto i usa e säkert 100 gånger värre men sveriges förort e inte heller nått att leka med.. kolla på rosengård.. ambulans kan inte åka där utan polis eskort och poliser vågar knapt patrulera.. poliser blir beskutna.. fast dom skriver inte allt i tidningen för då får sverige rätt så dålig rykte.. tidningarna skriver det info dom kommer åt men ofta vet dom inte vad som händer för polisen vill inte avslöja o va fan ska en kvinna som förlorat sin son eller make säga till tidningarna för.. onödig uppmärksamhet, hon kanske blir blastad oxå pga det.. o här i fittja alla ungdomar röker brajj.. minst 70-80 % iaf sen fins det ju tyngre droger som kox men är inte lika populärt för alla vet att braj inte e farligt.. sen så fins det fullt med gäng som utpressar langare o sånt. spränger dörrar med bervlådsbomber eller va det heter, spränger bankomater, rånar värde transport.. här är värde transport polpulärast fan, även för vanliga shunos som inte är gäng medlemmar. för dom som inte viste så är det inte bara banker som har värde transporter utan även lidl o shit alla afärer nästan. att folk skjuter me tabbar ("pistoler" för dom som är efterblivna) är standard. folk blir knuffade framför tunnelbana haha fett fittigt. o för ca en månad sen till exempel så var dett uppror i fittja alby vårby vårberg.. (det är förortena som är ganska nära varandra i sthlm så markulinen pingelingen fattar eftersom han e bonde( de sant du e bonde haha) ) men det skrev inte tidningarna för ju mer uppmärksamhet en förort får ju roligare är det för kriminella att fucka samhället o sånt o det är polisen medvetna om.. plus så försöker sverige framstå fin framför eu o världen. När det var uppror så var det sirka 100-200 ungdomar i centrum o kastade sten på ayna (polis) o brände bilar.. ja vill säga att RF och AFA e cok tunga.. tack för stödet. nu kan den här tråden flippa ur här efter det jag sagt o skylla på oss blattar.. men för det första så fins det mycket svenskar också som var med där och för det andra uppror startade för att nån drev med laserpekare mot ayna och polisen försökte spärra av ungdomens gård (idioter kan inte spärra 30-40 pers i ungdomens) för att få tag på pekaren o han som hånade polisen. men man kan inte tvinga nån att stanna om dom inte vill.. så det var aynas fel.. sen så stormade alla ut hahaha o på grund av polisens dåliga betende och för att dom inte kunde svälja sin stolthet för stunden så som invandrare måste göra när dom blir dåligt behandlade av polis så blev det uppror i 4-5 dagar.. rätt åt samhället och polisen som tror att dom är övermäktiga. shit det käns som ja skrev en bok bre haha cok långt men iaf så e det verkligheten och det tidningarna skriver är ofta bara smörja sen får ni tro på det ni vill aiiiit peacee
så för dom som tror att förortshiphop är skit kan taaaggaaaa lång till staaaaan
Fan vad alla hatar! Jag tycker detta är bra fan, fortsätt göra sån här musik fan. Det behövs! Hör gärna av dig när du släpper nå mer. / Jax Suburban
Suburban Who?
Jag tycker också skönt att höra lite andra låtar än massa "fjortis hiphop" keep it up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säger som
Sanna-ord P15 @
SlowT P21 men för att vara underground hiphop så är den ganska bra sorry, jag kan inte få detta att låta som något underground? :p
peace/ hemp
I'm sick and twisted of twisting nipples.
Ja mitt artistnamn mannen har en bakrunds historia, har ditt? berättar gärna mer i pv men tar det inte här, men wtf då skämmer ut hiphopen ? du skriver på din profil att ingen får dissa dig för att du ska slå dom då! det tycker jag personligen är att skämma ut sig - vågar du inte ta en beef eller vafan e de med dig? du börjar mer och mer påmina och kentjesus i ditt sätt och han är riktigt keff... jag har dessutom sagt vad jag tycker om denna låten: allt utom attityden är kasst! du har med andra ord attityden och om du kortar ner dina rader lite och jobbar på'ditt delivery så kan det säkert bli bra men som det ser ut just nu tycker iallafall jag att det är kasst. Kan hända att det finns folk som gillar denna men jag tror som jag sa att du kan bättre om du lägger ner mer tid på låtarna... peace, no hate
Måste bara säga att du måste hata hiphopen om du verklige kallar detta äkta hiphop. för det är inte bra helt enkelt, jag håller inte ens med om att känslan sitter som Markulin säger! btw så är slowT mycket mindre kreativt än vad markulin är... SlowTrash eller? det är vad du låter som
Tycker inte låten är speicelt bra, för usla rim, SlowT P21 så mycke du skriver här i kommentarer SÅ långtid borde du spendera på låtar, fast längre, Testa att rappa texten för dej själv för att veta hur de låter Sen så träna på rimmen ... Du kan såklart blir "tööööng" men du får träna på att kunna ta emot kritik !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är olika från smak till smak.. jag ska lägga upp en till låt nu idag lr imorn som borde beröra alla som bor i stan iaf. den heter blind men handlar om att det är så mycket parasiter här i världen som inte bjuder tillbaka o sånt när man bjuder.. och hos svenskar är det så att man till o me köper en cigg från varandra istället för att bjuda men vi invandrare bjuder varandra på allt för att det är små saker.. mat, alkohol o cigg men det fins vissa parasiter som bara tar emot o sånt.. o det värsta är att det fins folk som inte skämms utan frågar efter sånt.. ehh ni fattar vilken sort människor det är.. parasiter kommer snart "blind"
Dina låt ideer är ju feta iallafall måste ja säga
men vi invandrare bjuder varandra på allt för att det är små saker.. mat, alkohol o cigg De där lät lite sjukt, har sett invandrare som sålt allt dom äger och har föt lite pengar, lika svenskar med.
Yours truly, Slobe
slobe du måste ha missuppfattat.. ja mena att när nån frågar en svensk som har en full packet med cigaretter om en cig så säger svensken du får köpa den.. och blatten säger var så god ta den.. så är det iaf i mina områden.. självklart fins det svenskar som bjuder men dom flästa gillar inte att man frågar.. och det roliga är att dom skäms att fråga oxå. men blatten frågar utan att skämmas alls..
så nu e låten "blind" ute på youtube man måste söka på slowt blind men ja lägger upp den här som en ny tråd oxå så kan man skriva kommentar o kritisera aiiiit peace
Loco passa på Svenne-blatte-snacket, det har aldrig lett till något positivt. Fortsätt göra låtar, öva lite mer på flow och rim
Twang System fi de werl
Man måste lyssna ett par gånger innan man märker det, men fan, den är rätt bra endå. Inte min typ av musik, men egentligen inget dåligt. Peace
när JAG lyssnar på den här låten så går mina tankar tillbaka till 80-90 talet då hiphop var ny o som mest originell.. Ja, då var hiphopen ny och originell men nu är vi på år 2010 och musiken har utvecklats. Det känns inte så nytt och originellt med samma stil och samma tema som det har skrivits om sedan 80 talet. Visst ska man skriva om det man känner, men det vore kul att höra det i en ny tappning. För just nu låter så otroligt mycket musik likadant, precis samma för en hel del låtar som läggs upp här på forumet.
så för dom som tror att förortshiphop är skit kan taaaggaaaa lång till staaaaan Men ändå verkar alla i förorten vilja därifrån, och bonde verkade ju inte slå så högt heller. Så då är det väl stan som verkar okej?
Aja iallafall. Gillade inte låten, rätt tråkigt beat och man hör nästan inte vad du säger. Men kör på