I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sam-S (overkill) - In the end (Linkin Park Cover)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-11-03 23:57

Sam-S (overkill) - In the end (Linkin Park Cover)

Knåpade ihop en cover på "In the end" imorse, bytte ut första versen och la den på vers 2, Jag fick känna mej besegrad av autotune den här gången faktiskt,då vissa toner var en aning för höga för mej och istället för att bara lägga det på dom som lät lite knas så gjorde jag över hela reffen ist. (jag hatar autotune egentligen) men det är som det är!

Men droppa gärna en comment peys ut!

Länk till http://www.speedyshare.com/575987295.html

"No rest, to be the best you have to work around the clock"

www.myspace.com/OverkillHipHop

2009-11-04 00:32
haha får jag fråga varför du bytte ut första mot andra versen? XD

Jag diggade den faktiskt!! gillar orginal låten också. trodde det här skulle förstöra det men det gjorde det inte :)
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2009-11-04 11:14
Nja tycker uttalet var katastrof och autotune är ingen hit.
The End!

2009-11-04 12:59
verserna var okej. Resten var katastrof tyvärr
"Jag hatar citat"

2009-11-04 13:19
bra för whoa, men lär dig sjunga istället för att förnedra dig själv med autotuner, det är ju faktiskt bara ett program som gör om det du gör fel till rätt.
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.

2009-11-04 13:21
Det är inte första mot andra, utan första mot versen Mike shinoda hade i demoversionen av In the end, bara för att jag tkr den är så bra haha. ;p

Nja men seriöst så håller jag med er på det mesta, reffen vart ingen hit då jag inte heller gillar autotune och jag var inte ens säker på om jag skulle lägga upp den här men jag tänkte skitsamma.

Men däremot MaleVox håller jag inte med om att mitt uttal är katastrof, okej jag är långt ifrån så bra som jag skulle vilja vara men katastrof är överdrift.

Tack IQfemtio2, Ja det är väll rätt meningslöst att säga att jag faktiskt kan sjunga (till viss del iaf haha) nu när jag har använt autotune, men just den här låten var jobbig, ska öva på sången helt klart :)

Men tack iaf!

2009-11-04 13:26
Nemas, fortsätt träna så blir du nog kanske sparad på datorn någon gång i framtiden!

Använd autotuner till någon technolåt istället!

UP!
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.

2009-11-04 15:44
tyckte faktiskt om denna :) gillar originalet mer men detta var inte dåligt. Är ett fan av autotune med p.g.a coola effekt ljudet som blir

2009-11-04 16:03
Tack så mkt MjR! Kul att höra något positivt hehe!

2009-11-05 21:53
låter soft man, skulle fan velat vara med på denna ! :)

2009-11-06 00:15
haha fan va fett, det låter precis som orginalet fast bättre upplagt med rösten aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah i bakrunden ibland, alltså.. mjo, gillade reffen även fast de var autoune!!!

2009-11-06 19:36
Tack PMKI, du får hojta på msn så drar vi ihop något framöver! :)

Och tack så mkt Empa det värmer med lite positivt skit!!