Rabbiz - Skådespelaren
En låt jag gjorde idag, skrev texten i veckan och ville spela in den för den kändes lite relevant. hm... Beatet heter Bluestocks - Inner city chaos. Nedladdat från freebeats.se Mix Jonas, rap och text Markus Jakobsson. Kritik tack
Länk till http://www.speedyshare.com/549681385.html
Mina tankar börjar alltid med, jag vill inte ha dig här Jag tror att min hjärna har problem med mina andra delar Mitt alterego verkar erövra mitt riktiga jag, hatat är Så starkt mot allt att jag snart börjar leka San Andreas Jag gör gladeligen något för Markus som jag inte gör för dig Hatar han, för du är nämligen ingenting för mig Hatar är ett stort ord men jag hatar mig själv Jag säger alltid att jag måste nog vara perfekt Men kollar du noga ser du att jag skämtar med mig själv Sanningen är den att jag banimig är den som är minst komplett av alla människor Jag är mindre komplett än Anna Anka Jag är mindre komplett än dom som knarkar Jag måste ha blivit utsatt för en komplott när jag föddes Han här ska vi göra så fucked up som möjligt Fuck off beat, fuck för långa rader för detta är en av få gånger jag skriver sanningen om Markus Jakobsson
Ingen vet mitt riktiga jag, inte ens jag själv Jag är en skådespelare, borde få en guldbagge Vad ska jag vara idag, ska jag vara dum eller smart? Ilsken eller lugn? Lat? Kanske flitig som Gunde Svan
Där försvann en till glödlampa i min lampa i mitt tak Så jag stör andra, mina grannar om dom kanske har En extra ikea lampa, dom kan låna så det är inte är så mörkt i min lilla låda, men ingen vill låna ut till dårar Och nej jag blir inte sårad när du säger det till mitt ansikte Men jag lovar du kommer inte kunna dra några till piss vitser Jag har inte visat mina känslor sen jag fick hår på kuken Jag har bara några steg kvar tills jag lämnar mina spår i psykhuset Jag har aldrig vart i trubbel eller blivit lack på en snubbe jag har inge knark på rummet men har all makt som Augustus Jag har en perfekt familj men lite mer pengar skulle inte vara fel Kan inte rappa om tragiskt skit för jag har inte upplevt det Kan inte rappa om drog missbruk eller övergrepp i tidig ålder Kan inte rappa om slagsmål för det har bara hänt mig två gånger Jag är totalt ointressant men jag har en livlig fantasi Som blir skitig lyrik, bygger upp min musik, bit för bit
Ingen vet mitt riktiga jag, inte ens jag själv Jag är en skådespelare, borde få en guldbagge Vad ska jag vara idag, ska jag vara dum eller smart? Ilsken eller lugn? Lat? Kanske flitig som Gunde Svan
Sirenerna symboliserar min lilla hjärna Där lever så många personligheter att ingen känns nära Och dom färdas så snabbt att jag tappar kontrollen över dom Kommer säkert vålla döden över nån
You keep believing, I'll keep evolving
|