I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hedde - Jag gör det (Grime)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-10-06 16:57

Hedde - Jag gör det (Grime)

Den här låten har legat som en testinspelning bra länge, så jag tog mig tid idag efter skolan för att spela in låten på nytt så den är klar, kan släppas och pumpas! Beatet proddades för ca 2-3 månader sen av mig när jag kom på att jag kanske skulle börja med grime. Men inte 100% grime. Har lagt in en Sidechain-effekt på min synth som spelas från introt så det ligger en viss house i det, sen är det inte 140bpm... Det är 128. Har även några mer "grime-aktiga" beats som kommer kickas! Holla om du är sugen på en collab!

Beat: Hedde
Text: Hedde
Rap: Hedde
Mix: Hedde

LÄNK
LÄNK
LÄNK

MYSPACE

bla.

2009-10-06 17:12
Beat: Häftigt gjord!
Rap/Text: Riktigt tungt.
Mix: Skön mix.
Vad mer ska jag säga? riktigt cool GRIME låt.

Vilken kort recension jag gjorde. lol
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-06 18:48
lät verkligen skitkasst när du skulle köra snabbt :( typ snabbt sludder
sen fattar jag inte riktigt varför du drog in att du 'älskar din lady' mitt i låten, får klara lorentz & m.s-vibbar av det.. det och att du flyger över staden, vad är det med dagens rappare och att vilja flyga omkring egentligen?

inte min typ av musik men kritiken blir väl att du ska försöka få till ett jämnare flow, artikulera mer vid speedrap och försöka ge mer sammanhang i texten. sen känns låten rätt tom på nåt sätt, mera ljud!!

kör hårt!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-10-06 19:06
Älskar MIN lady ;)
bla.

2009-10-06 20:29
Detta var inte bra och inte grime. Lyssnar på grime och tycker det oftast är den skönaste musikstilen. Kul att svenskar vill köra grime men du borde ta din tid så det blir bra också.

Rapp: Du rappar rätt okej, tycker absolut inte det är bra men inte det sämsta heller. Refrängen är väldigt dålig, borde absolut gjorts om. Flowet är inte heller så bra, väldigt dåligt när du "speedade". Borde absolut slipas mer på.
Text: Tycker allmänt intetsägande rapp kan vara skönt, men texten är inte så bra. Du får inte till något som känns smart/kaxigt/bra nog. Dina rim är inte så bra och textens struktur är kass.
Beat: Inte bra alls enligt mig. Passar absolut inte till en grimelåt eller till din röst faktiskt. Kul ändå att du producerar själv.

Nu hoppas jag du tar till dig kritiken, inte för inget jag skriver det. Slipa mer på det mesta och lägg mer tid på det så låter det säkert mycket bättre. Och skriv inte "(Grime)" i rubriken när det inte är grime.
Wazaaaa

2009-10-06 21:17
Chub: Tack för en sån kritik, självklart tar jag det konstruktivt!

Ang. det med "grime" så vill jag inte ha den grime som är typiskt, om du förstår vad jag menar då.

"Men inte 100% grime. Har lagt in en Sidechain-effekt på min synth som spelas från introt så det ligger en viss house i det, sen är det inte 140bpm... Det är 128."
bla.

2009-10-06 22:33
More more more !
bla.

2009-10-06 22:39
okej..

Beat: tyvärr jag diggade det inte, även fast jag diggar grime beats som fan så diggade jag inte det här, det lät konstigt ^ fått lite inspiration från electro hör jag iaf ;p

Rapp: Nej jag gillade inte ditt flow här, när du rappar snabbt så kommer du off på nått sett ibland, se till att skriva texten så den passar med flowet, man flowmissar antingen för att raden är för lång eller för kort, tro mig jag gör det själv ibland haha!

Text: hm nja gillade inte texten heller, lite lorentz aktigt.. finns för mycket såna " jag flyger över stan" haha.. börjar bli jobbigt och höra sånt hela tiden, kom på nån ny topic vetja! :)

helhet:
jag gillade inte låten som du förstår, men gav dig lite kritik iaf på varöfr jag inte gjorde det!

men fortsätt, om du diggar grime så UTVECKLA det, så kanske du kan bli nått av det :)
men tänk också på att grime inte är att vara snabb i käften ;)

take care!

2009-10-06 22:48
nejnejnejnejnejnej!!!! kör inte detta, hitta något annat eller osm någon annan sa utveckla de mannen! du e bra annars men detta gick inte alls
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2009-10-06 22:53
Tackar som fan för kommentarer som från AMC och Chub!

Man låter alltid onbeat för sig själv, om det inte går helt käpprätt åt helvete från vad man tänkt sig... :P

Jag har precis börjat det här, och det är typ mitt första grime-beat, det kommer lite mer i framtiden, jag vill också inte låta som alla andra... Tänkte typ.. Shit, det här har jag inte hört förut... men det gick inte hem. Haha! Tack för kommentarer och jag lovar att ni ska bli nöjda med mig sen! Hah :)
bla.

2009-10-07 08:22
upp :)
bla.

2009-10-07 16:10

Live från i lördags!
bla.